AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Jeg sliter veldig med angst og dårlig humør for tiden. På skolen sitter jeg stort sett for meg selv. Enten inne eller ute. Vi er ingen som liksom er venner der, men på en god dag pleier jeg å sitte sammen med deg, snakke, spise, og slikt. Det har jeg ikke orket i det siste. Vi sitter i samme rom da, så er ikke helt viggo. Idag er det tydeligvis flere lærere som har bemerket seg meg. Føler jeg har et utrykk i ansiktet som gjør at folk kan se at jeg er sikkelig sliten og lei. Men idag var jeg ikke var bare og ikke vise det heller akkurat. Gadd ikke engang å smile, snakke, selv om jeg sikkert kunne pressa det til noe bedre. Orket bare ikke å spille. Jeg måtte tilslutt gå ut av timen, for jeg var så nede og klarte ikke konse om noe. Da kommer jo læreren min etter meg etter 15 min og sier jeg burde komme osv. Jeg sa jeg ikke fikk det til, og ikke kom til å komme. Virka som den late, sure og giddelausa personen.. andre læreren min spør om jeg er lei av skolen nå, om det går greit med meg, og om det er noe hun kan gjøre for meg.. spurte om jeg orket å bli igjen resten av dagen ogsånn. jeg aner ikke hva hun mente med det egentlig, hva kunne hun ha gjort? Hun skjønte kanskje at humøret ikke var på topp i motsetning til nr1. Så kommer nr tre og spør da, og det går bra med meg.. da sa jeg det bare rett ut "Ikke så veldig egentlig". Når han spurte om det var noe jeg ville si, så sa jeg bare nei. Han tenkte kanskje det var noe jeg ville si. Jeg gikk bare uten å skru blikket tilbake (var på vei i klasserom begge to) . Nå føler jeg meg slem. Burde jeg snudd meg og sagt noe mer? Jeg blir så redd når folk får vite hva jeg føler. Men det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke klarer å si ifra at jeg føler meg dårlig (Ja er litt syk og igrunn) Kan jo håpe lærerne snakker sammen da.. jeg vil ikke at de skal se på meg som lat, sur og utakknemmelig Jeg setter jo pris på at de spør.. Nå prøver jeg å sove (Ikke akkurat nå da) men det er helt umulig så jeg er helt utslitt også. Er sikkelig redd ejg skal gå på en smell i helgen Anonymous poster hash: 221b7...b24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Hvor gammel er du?Anonymous poster hash: 4696f...d80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 22. Men som sagt sliter med endel psykiske problemer og angst, så ikke døm. Anonymous poster hash: 221b7...b24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Hvis lærerne dine spør, velg en av dem og betro deg til dem. Det gjør godt å få prate med noen, og det er godt å ha en alliert innen skolen. Ikke vær redd, de fleste vil deg vel. Anonymous poster hash: d9ab8...bbf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 22. Men som sagt sliter med endel psykiske problemer og angst, så ikke døm.Anonymous poster hash: 221b7...b24 Neinei, det var for å kunne gi et svar, siden det finnes forskjellige hjelpetilbud for forskjellige aldersgrupper. Har du snakket med helsesøster eller en rådgiver om situasjonen din og hvordan du har det på skolen? Jeg tror ikke du skal basere deg for mye på at lærerne deler informasjon om hvordan du har det på daglig basis, til det har de nok for mye å gjøre og for mange elever å forholde seg til. Hvor lenge har du hatt det slik? Anonymous poster hash: 4696f...d80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Neinei, det var for å kunne gi et svar, siden det finnes forskjellige hjelpetilbud for forskjellige aldersgrupper. Har du snakket med helsesøster eller en rådgiver om situasjonen din og hvordan du har det på skolen? Jeg tror ikke du skal basere deg for mye på at lærerne deler informasjon om hvordan du har det på daglig basis, til det har de nok for mye å gjøre og for mange elever å forholde seg til. Hvor lenge har du hatt det slik?Anonymous poster hash: 4696f...d80 Åja, er så vandt til å bli dømt her inne Mange vet om situasjonen min, hvertfall deler av den. Ønsker ikke å fortelle alle om alt, men de snakker jo sammen, siden jeg vil at de skal fokusere på skolen og ikke på hvordan jeg har det. Har psykolog, og det vet de jo også. har hatt det slik i mange år.. men noen dager er ekstra ille. Anonymous poster hash: 221b7...b24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Hvis lærerne dine spør, velg en av dem og betro deg til dem. Det gjør godt å få prate med noen, og det er godt å ha en alliert innen skolen. Ikke vær redd, de fleste vil deg vel. Anonymous poster hash: d9ab8...bbf Men en læreres oppgave er da ikke å være psykologen min? men jeg var på nippe på slutten.. kanskje jeg klarer det neste gang Anonymous poster hash: 221b7...b24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Åja, er så vandt til å bli dømt her inne Mange vet om situasjonen min, hvertfall deler av den. Ønsker ikke å fortelle alle om alt, men de snakker jo sammen, siden jeg vil at de skal fokusere på skolen og ikke på hvordan jeg har det. Har psykolog, og det vet de jo også. har hatt det slik i mange år.. men noen dager er ekstra ille.Anonymous poster hash: 221b7...b24 Vet du om lærerne på skolen din f.eks har vært med på opplæringsprogrammer om psykisk helse? Det har hatt god effekt på enkelte skoler har jeg hørt, spesielt om de lærer litt om hvordan de kan tilrettelegge for de som har spesielle behov for det. Ellers høres det ut som den ene læreren din mente det veldig godt når hun spurte om det er noe hun kunne gjøre. Er hun en du ser for deg at du kunne prate med, og kanskje bruke som bindeledd til de andre lærerne (så du slipper "mas" fra flere daglig om hvordan du har det).Anonymous poster hash: 4696f...d80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Det er ikke lærerens jobb å være psykolog nei, men de klarer jo ikke å la være å bry seg om elevene sine. Er det en mulighet at du kunne snakke litt med en av lærerne, som evt kan "spre" til de andre om du har en spesielt dårlig dag, så du slipper å "forklare" dagsformen for så mange? Anonymous poster hash: 4696f...d80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Vet du om lærerne på skolen din f.eks har vært med på opplæringsprogrammer om psykisk helse? Det har hatt god effekt på enkelte skoler har jeg hørt, spesielt om de lærer litt om hvordan de kan tilrettelegge for de som har spesielle behov for det. Ellers høres det ut som den ene læreren din mente det veldig godt når hun spurte om det er noe hun kunne gjøre. Er hun en du ser for deg at du kunne prate med, og kanskje bruke som bindeledd til de andre lærerne (så du slipper "mas" fra flere daglig om hvordan du har det).Anonymous poster hash: 4696f...d80 Det tror jeg dem har ja. Ja, kan jo det.. problemt er at jeg ikke tør å si ifra. jeg vil ikke bli sett på som stakkarslig og oppmerksomhettsyk, men er vel nettopp det jeg blir.. Anonymous poster hash: 221b7...b24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Det tror jeg dem har ja. Ja, kan jo det.. problemt er at jeg ikke tør å si ifra. jeg vil ikke bli sett på som stakkarslig og oppmerksomhettsyk, men er vel nettopp det jeg blir..Anonymous poster hash: 221b7...b24 Syns heller det er sterkt å klare å si at "ja, det er noe du kan gjøre". Jeg syns du skal tenke litt på hvilke konkrete ting læreren kan bidra med, og ta det med vedkommende neste gang hun spør hvordan du har det/om det er noe hun kan gjøre. Som noen over meg skriver, så kan det hjelpe masse å ha en "alliert" på skolen. Hva ser du for deg kan gjøre dagen din bedre når du har en av de spesielt dårlige? Anonymous poster hash: 4696f...d80
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Syns heller det er sterkt å klare å si at "ja, det er noe du kan gjøre". Jeg syns du skal tenke litt på hvilke konkrete ting læreren kan bidra med, og ta det med vedkommende neste gang hun spør hvordan du har det/om det er noe hun kan gjøre. Som noen over meg skriver, så kan det hjelpe masse å ha en "alliert" på skolen. Hva ser du for deg kan gjøre dagen din bedre når du har en av de spesielt dårlige?Anonymous poster hash: 4696f...d80 Ja men jeg skjønner ikke helt hva hun kunne ha gjort? Ingenting faktisk.. Anonymous poster hash: 221b7...b24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå