Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Rimelig ofte når det diskuteres "kvinnespørsmål" som prostitusjon, abort, kvotering hva som er attraktivt, osv virker det for meg som om kvinner ikke er i stand til å argumentere logisk og saklig og i stedet argumenterer ut fra hva som er best for en selv.

Går det andre veien også? Tenker kvinner det samme om menn? At menn ikke argumenterer logisk i slike spørsmål?

Edit: Merkelig at man må presisere, men ønsker relevante svar, dere som ikke liker tråden kan la vær å svare i stedet for å skrive om hvor dum tråden er eller poste sarkastiske svar.

Endret av Steamboat
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Behovet hos enkelte for å generalisere og å sette kjønnene opp mot hverandre her inne på KG slutter aldri å forbause meg. Det eneste som forbauser meg mer er alle som faktisk biter på agnet med hud og hår. Det blir sikkert en saftig tråd TS, med masse generalisering, skittkasting, samt en mannlig bruker som kommer med sine konspirasjonsteorier om hvordan frigide, sexgale kvinner som elsker og hater abort kommer til å ta over verden med sine kjønnspoeng og kaste alle menn i fengsel (hvor de selvfølgelig må betale barnebidrag).

Enjoy. /thread

Anonymous poster hash: 6077a...e41
  • Liker 7
Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg synes jeg selv tenker logisk, og at forstår ikke at tanken til kjæresten f eks kan ha noen som helst mening noen ganger, og omvendt. Så jeg vil si ja :D

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg har inntrykk av at dette er et kg-fenomen, synes folk er mer saklige irl.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det er så spennende å diskutere kjønn. Menn er sånn,kvinner er sånn.

Menn liker blå, kvinner liker rosa.

Menn tenker med logikk,kvinner tenker med følelser.

Jeg har sett like mange ulogiske kommentarer fra begge kjønn.

• Liker 7
Skrevet

Vi damene har ikke den kromosomfeilen dere menn lider av, så det er ikke rart vi tenker litt ulikt. ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Argumenter basert på følelser trenger ikke være uten logikk. Følelser er jo tross alt også evolusjonære evner/ferdigheter. Intuisjon sies å være komplekse hjerneberegninger vi ikke helt har kontroll over.

Anonymous poster hash: 5952a...2a0
  • Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke hvorfor det er så spennende å diskutere kjønn.

Heldigvis er det frivillig å delta. Forstår ikke folks behov for å poste slike innlegg i en tråder.

Endret av Steamboat
Skrevet (endret)

Heldigvis er det frivillig å delta. Forstår ikke folks behov for å poste slike innlegg i en tråder.

Du lurte på hvordan kvinner ser på menns evne til å tenke logisk, mitt svar er at dette for meg ikke handler om kjønn,men enkeltpersonen. Dessverre er det sånn at når man starter en debatt må man høre alle sin mening. Du kan jo velge å ignorere det,for all del :)

Du kan jo tolket svaret mitt med : nei,jeg syns ikke at det er en spesiell egenskap med menn at de tenker "ulogisk",men det tenker jeg ikke om kvinner heller.

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 2
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Du kan jo velge å ignorere det,for all del :)

Tusen takk!

Endret av Steamboat
AnonymBruker
Skrevet

Behovet hos enkelte for å generalisere og å sette kjønnene opp mot hverandre her inne på KG slutter aldri å forbause meg. Det eneste som forbauser meg mer er alle som faktisk biter på agnet med hud og hår. Det blir sikkert en saftig tråd TS, med masse generalisering, skittkasting, samt en mannlig bruker som kommer med sine konspirasjonsteorier om hvordan frigide, sexgale kvinner som elsker og hater abort kommer til å ta over verden med sine kjønnspoeng og kaste alle menn i fengsel (hvor de selvfølgelig må betale barnebidrag).

Enjoy. /thread

Jeg er så enig :Nikke:

Denne tråden blir antakeligvis sånn: :frustrert::sinna::sjokk::regler::opplyser::filer::rasende::krangle::scorpis::kjempesinna:

Mens jeg blir sånn: :popcorn:

Anonymous poster hash: dbe4f...73d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tusen takk!

Liker at du redigerte det fra takk, til tusen takk. Og her trudde jeg du var uhøflig :) Apropos ulogiske mennesker, så illustrerer du godt eksempel her med å viske bort ting jeg sier, som er en del av forklaringen min. Jeg syns det er svært ulogisk å ignorere halve samtalen, men meg om det! :) Det er vel derfor du ikke har skjønt poenget mitt tenker jeg!

La meg presisere: jeg mente ikke å være frekk eller OT,poenget mitt var Nei,det er ikke sånn at når jeg ser en mann kommentere så tenker jeg "oh,denne kommentaren kommer til å være ulogisk!" mener å si at logikk for meg ikke er spesielt tilknyttet kjønn, det logisk hadde vært hvis du hadde lest hva jeg skrev og ikke deler av det,for da hadde du skjønt det:)

Endret av Blue-Jeans
Skrevet

Jeg er så enig :Nikke:

Denne tråden blir antakeligvis sånn: :frustrert::sinna::sjokk::regler::opplyser::filer::rasende::krangle::scorpis::kjempesinna:

Mens jeg blir sånn: :popcorn:

Anonymous poster hash: dbe4f...73d

Det var masse smilefjes :fnise:

• Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet

Enjoy. /thread

Og det forbauser ikke meg at enkelte må svare uavhengig av om de har noe å bidra med.

Skrevet

Menn og kvinner er ca. på samme nivå når det gjelder logisk tankegang... Og det er ikke et kompliment til noen av kjønnene!

• Liker 2
Skrevet

Rimelig ofte når det diskuteres "kvinnespørsmål" som prostitusjon, abort, kvotering hva som er attraktivt, osv virker det for meg som om kvinner ikke er i stand til å argumentere logisk og saklig og i stedet argumenterer ut fra hva som er best for en selv.

Dette du sier her tror jeg gjelder mange temaer, inkludert de du nevner og mange andre så er dette teamer med en del følelser involvert. Vi kan snakke om temaet rus for eksempel; Selv er jeg for en liberalisering av ruspolitikken og jeg møter mye motstand i fra andre, både menn og kvinner. Felles for de fleste motstanderene er at jeg er fæl som vil at det skal selges dop på gaten uten konsekvenser og at samfunnet vil nærmest bryte sammen.

Det de aller fleste overser er alle de logiske og rasjonelle argumentene jeg kommer med som tilsier at samfunnet som en helhet skal bli bedre. Det bryter bare noe så veldig med de normale oppfatningene om hvordan ting skal være, det er veldig prinsippfast og bygger på samfunnets generelle oppfatning om temaet. Det som ofte er gjengangeren er at folk skal prakke sin egen moral over på andre, uavhengig om det er det beste for alle eller ei, det er ofte ens personlige overbevisning om hva som er riktig. Uten at det er det som er beviselig det beste.

AnonymBruker
Skrevet

Vi damene har ikke den kromosomfeilen dere menn lider av, så det er ikke rart vi tenker litt ulikt. ;-)

Den feilen som har gitt deg medisiner, transport, elektronikk og et sted å bo?

Anonymous poster hash: 477ed...f68

• Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet

Jeg har inntrykk av at dette er et kg-fenomen, synes folk er mer saklige irl.

Absolutt!

Jeg synes jeg selv tenker logisk, og at forstår ikke at tanken til kjæresten f eks kan ha noen som helst mening noen ganger, og omvendt. Så jeg vil si ja :D

Gjelder det generelt, eller bare i typiske spørsmål kvinner og menn er uenige?

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg synes stort sett menn tenker enkelt og det har sine fordeler og ulemper. Jeg synes stort sett kvinner tenker komplisert og det har sine fordeler og ulemper.

Begge deler har sine verdier og slik utfyller man jo hverandre. Jeg tror de fleste egentlig setter pris på det hos en partner - menn vil ofte ha en feminin kvinne og kvinner vil ha en maskulin mann - med alle egenskapene det har med seg. Men et sted i fortvilelsen mister alle håp og fortvilelsen blir til hat. Mange av de som spyr mest galle på nett virker som veldig ensomme mennesker. Evt. noen som er oppdratt med forskrudde ideer.

Jeg er ikke en av disse "hvis du stripper vekk sosiale normer er menn og kvinner like"-feministene. Jeg tror på at menn og kvinner er fundamentalt forskjellige og det er en god ting.

Menn kan anklage kvinner for å mangle logikk og gangsyn, mens kvinner kan anklage menn for å ikke klare å se det store bildet men heller henge seg opp i noen egne prinsipper uten å ta situasjonen i betraktning. Mange menn har også en tendens til å la fortvilelse eller tap gå over i sinne og på den måten bli irrasjonelle ved å generalisere og se kvinner som EN homogen gruppe der alle tenker og oppforer seg likt, fremfor halve befolkningen med like forskjellige individer som menn. Det er nok ofte blandet med en usikkerhet og seksuell frustrasjon - kvinner er såpass utilgjengelige at de er fullstendig uidentifiserbare.

Både menn og kvinners typiske tankegang har sine fallgruver, men de er ulike. Hvis folk sluttet å overfore sine egne ideer over på andre ville forhold blitt lettere. Kvinner må begynne å akseptere at menn ser annerledes på sex enn dem, menn må akseptere at kvinner ultimat sett vil bli elsket og at gnålingen ikke handler om oppvasken, men at de er sammen med en mann uten initiativ eller driv. Alle antar at andre er som dem, men ulikt hva feminismen vil ha det til, så er de ikke det.

Anonymous poster hash: 8e5ac...528
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har sett de mest logiske menn gjøre de mest ulogiske ting så jeg tror mye beror på situasjonen det puttes i. På mange måter er menn bedre utstyrt til å foreta seg logaritmiske operasjoner i hjernen. Dette ser du bl.a. ved at flere menn er aktive i det vitenskapelige miljøet og som utdanner seg til proffessorer, etc, osv...

Så nei, selv om det finnes unntak så er menn mere konsise logisk sett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...