Gå til innhold

Jeg vil ha stryk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter med 3 i standpunkt i et fag (var lat, masse som jeg ikke leverte - helt ln feil og jeg angrer) men så fikk jeg 6 i eksamen i dette faget.

Vis jeg får læreren til å stryke meg, vil 6'eren komme som standpunkt i faget?

Rotete skrevet

Anonymous poster hash: a1646...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Sitter med 3 i standpunkt i et fag (var lat, masse som jeg ikke leverte - helt ln feil og jeg angrer) men så fikk jeg 6 i eksamen i dette faget.

Vis jeg får læreren til å stryke meg, vil 6'eren komme som standpunkt i faget?

Rotete skrevet

Anonymous poster hash: a1646...319

Var ikke sånn før iallfall.

Anonymous poster hash: 7f85f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6eren vil vel komme som en separat standpunkt karakter uansett. Når det gjelder å få faget stryket kan du søke om det uavhengig av den eksamen.



Anonymous poster hash: 8d9b1...35b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da har du et fullført, men ikke bestått fag.



Anonymous poster hash: d8174...fcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6eren vil vel komme som en separat standpunkt karakter uansett. Når det gjelder å få faget stryket kan du søke om det uavhengig av den eksamen. Anonymous poster hash: 8d9b1...35b

Vil såklart bare ha stryk dersom 6'eren blir omgjort til standpunkt..

Må ha studiekomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil såklart bare ha stryk dersom 6'eren blir omgjort til standpunkt..

Må ha studiekomp.

Det blir den ikke. Og hvis du stryker i standpunkt, har du ikke studiekompetanse.

Anonymous poster hash: c6db7...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenskarakteren teller som en egen karakter ved siden av standpunktkarakteren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil såklart bare ha stryk dersom 6'eren blir omgjort til standpunkt..

Må ha studiekomp.

6'eren blir selvsagt ikke omgjort til standpunkt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil såklart bare ha stryk dersom 6'eren blir omgjort til standpunkt..

Må ha studiekomp.

Dette skjer selvfølgelig ikke. Du vil da stå med 1 i standpunktkarakter og 6 i eksamenskarakter. Disse karakterene vil telle like mye inn på snittet ditt.

Anonymous poster hash: d55a2...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer selvfølgelig ikke. Du vil da stå med 1 i standpunktkarakter og 6 i eksamenskarakter. Disse karakterene vil telle like mye inn på snittet ditt.

Anonymous poster hash: d55a2...ce6

Ikke riktig. Har man stått på eksamen, har man stått i faget. Men ja , det drar snittet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avla eksamen i et fag på VGS som jeg ikke fikk standpunktkarakter i (på grunn av for stort fravær). Resultatet? Ikke studiekompetanse og eksamensresultatet mitt ble strøket. Dette er det ikke mange år siden. Jeg tok faget som privatist, men eksamensresultatet mitt fra da jeg endelig gikk i tredjeklasse ble altså strøket. Veldig synd, siden jeg fikk en sekser på eksamen, men den forsvant altså.



Anonymous poster hash: 39762...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke riktig. Har man stått på eksamen, har man stått i faget. Men ja , det drar snittet ned.

Eh. Jeg har ikke sagt at TS har strøket i faget? Jeg skrev følgende:

"Dette skjer selvfølgelig ikke. Du vil da stå med 1 i standpunktkarakter og 6 i eksamenskarakter. Disse karakterene vil telle like mye inn på snittet ditt. "

Og dette er helt riktig. Standpunktkarakteren til TS vil ikke bli fjernet selv om vedkommende bestod på eksamen.

Anonymous poster hash: d55a2...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Husker ikke hvor jeg hørte det fra, at eksamen kunne bli standpunkt. Var kanskje ønsketenkning bare hehe :P

Men får vel bare beholde 3, og muligens ta den opp hos privatist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avla eksamen i et fag på VGS som jeg ikke fikk standpunktkarakter i (på grunn av for stort fravær). Resultatet? Ikke studiekompetanse og eksamensresultatet mitt ble strøket. Dette er det ikke mange år siden. Jeg tok faget som privatist, men eksamensresultatet mitt fra da jeg endelig gikk i tredjeklasse ble altså strøket. Veldig synd, siden jeg fikk en sekser på eksamen, men den forsvant altså. Anonymous poster hash: 39762...545

Wtf, lærerne kunne hvertfall sakt dette før til deg, så du slapp å jobbe rævaaa av deg uten grunn.. Provoserende... De burde jo kanskje vite det en liten stund før, at du ikke kunne få standpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar alle sammen :)

Husker ikke hvor jeg hørte det fra, at eksamen kunne bli standpunkt. Var kanskje ønsketenkning bare hehe :P

Men får vel bare beholde 3, og muligens ta den opp hos privatist

Om du hadde strøket i faget/fått en karakter du ikke er fornøyd med og så tatt det på nytt igjen senere, så ville eksamenskarakteren du da får også blitt din standpunktkarakter (så lenge den er bedre enn den forrige), så det er da -noe- i det du sier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf, lærerne kunne hvertfall sakt dette før til deg, så du slapp å jobbe rævaaa av deg uten grunn.. Provoserende... De burde jo kanskje vite det en liten stund før, at du ikke kunne få standpunkt?

De kunne absolutt det. Nå var jeg en idiotisk herremann (rett nok en bipolar idiotisk herremann, noe jeg fikk diagnostisert i etterkant) på den tiden, og jeg burde vel skjønt at det gikk den veien. Likevel var det selvsagt helt meningsløst at jeg skulle gå opp til en eksamen som uansett ville bli strøket.

Jeg mente forresten å skrive "egentlig", ikke "endelig", i det forrige innlegget mitt. Jeg fikk ikke standpunktkarakter da jeg hadde skoleplass i tredje på videregående, og da ble også eksamensresultatet strøket. Jeg tok senere faget som privatist og fikk studiekompetanse, men jeg satt altså igjen med verken standpunktkarakter eller eksamenskarakter da jeg egentlig skulle gått ut av VGS.

Anonymous poster hash: 39762...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La treeren stå, da får du 4,5 i snitt på det faget. Med 1 får du 3,5... Tar du faget som privatist senere og får feks 5,blir de to første kar strøket, og du har en halv kar bedre tellende i faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg har ikke sagt at TS har strøket i faget? Jeg skrev følgende:

"Dette skjer selvfølgelig ikke. Du vil da stå med 1 i standpunktkarakter og 6 i eksamenskarakter. Disse karakterene vil telle like mye inn på snittet ditt. "

Og dette er helt riktig. Standpunktkarakteren til TS vil ikke bli fjernet selv om vedkommende bestod på eksamen.

Anonymous poster hash: d55a2...ce6

Så det etterpå, jeg blandet deg med den og den over som skrev at IS ikke fikk studiekompetanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...