Gå til innhold

Minidilemma ift. jobbsøknad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og skriver jobbsøknader. Det er på tide å skifte beite. :)

Jeg søker på to ulike stillinger hos én og samme arbeidsgiver. Begge er relevante for meg og i forhold til min bagrunn/erfaring. Det er oppført to ulike kontaktpersoner for stillingene, men jeg regner kanskje med at det er de samme som skal foreta ansettelsen. Det er samme søknadsfrist.

Greier ikke helt å bli enig med meg selv om det er gunstig å føre opp i søknaden "Jeg gjør oppmerksom på at jeg også søker på stillingen som xxxx."I første omgang er det sannsynligvis ulike personer som leser søknadene og at det først i neste runde (intervju) kanskje vil være noe av de samme personene til stede.

Noen som har en mening, og hvorfor?

(Jeg har langvarig universitetsutdannelse og har vært i full jobb i mange år.)



Anonymous poster hash: b5e4f...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke uvanlig at arbeidssøkende søker på flere jobber samtidig, så dette burde ikke komme overraskende på dem hvis stillingene er noenlunde innenfor samme fagfelt.

Det vil således være ryddig av deg å informere om dette mener jeg.

Det vanskelige spørsmålet på jobbintervjuet ditt blir jo da gjerne "hvorfor har du søkte begge stillingene" og om det er en stilling du brenner mer for enn den andre og evt hvorfor.

Igjen, det kommer an på hvor stort firmaet er og hvor ulike stilingene er, men burde jo egentlig være fornuftig å vurdere deg til begge stillingene utfra ett intervju istedenfor at du skulle stille til 2 ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke uvanlig at arbeidssøkende søker på flere jobber samtidig, så dette burde ikke komme overraskende på dem hvis stillingene er noenlunde innenfor samme fagfelt.

Det vil således være ryddig av deg å informere om dette mener jeg.

Det vanskelige spørsmålet på jobbintervjuet ditt blir jo da gjerne "hvorfor har du søkte begge stillingene" og om det er en stilling du brenner mer for enn den andre og evt hvorfor.

Igjen, det kommer an på hvor stort firmaet er og hvor ulike stilingene er, men burde jo egentlig være fornuftig å vurdere deg til begge stillingene utfra ett intervju istedenfor at du skulle stille til 2 ulike.

Dette er en (stor) organisasjon, frivillig sektor. Altså ikke et "firma" i den forstand. Jeg regner jo med at de finner det ut av seg selv, og det er uansett ikke noe jeg tenker å skjule (selvfølgelig), men ble litt usikker på om det er nødvendig/hensiktsmessig/lurt å nevne det allerede i søknaden. Jeg får tenke litt til. :)

Anonymous poster hash: b5e4f...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...