Gå til innhold

Angst og sliten...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere.

Jeg er så sliten. Så ufattlig sliten, jeg har studert denne våren sammen med nesten 100% jobbing, og har gått på "tå hev" hele semesteret. Jeg har mistet kontakt med mange av vennene mine, men blitt nærere søsteren min og pappa. Jeg kan drive med skolearbeid på jobb, men allikevel har jeg aldri hatt tid til å være mye sosial osv. I tillegg har jeg tatt en del valg i livet og kuttet ut bla alkohol og røyk, noe osm har ført til stempelet "festbrems"...

Nå er semesteret ferdig og det eneste jeg må gjøre er å jobbe. Jeg tenkte det ble deilig med ferie og fri, men det er stikk motsatt.... Det er helt forferdelig å våkne om morgenen og vite at det ikke er noe jeg må gjøre før jobb kl 1500. Jeg blir engstelig og får dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjør noe produktivt. Angsten kommer fordi når jeg slapper av må jeg tenke på så mye annet. Jeg går til psykolog en gang i uken, og det hjelper utrolig. Har en del problemer mtp barndom, en alkolisert mor osv...

Men nå er jeg akkurat ferdig med semesteret og har ikke time før neste uke. Jeg har skikkelig angst og føler meg helt kake. Jeg er kjempesliten, samtidig som jeg ikke orker å ligge i sengen og slappe av. Jeg klarer ikke spise så mye fordi jeg er litt dårlig i magen (tror det er pga angsten mtp eksamen, mye jobb og et "antiklimaks". Så jeg tror magen er pga psyken, men det hjelper jo egentlig ikke å vite det. Er fortsatt engstelig.

Hva gjør jeg nå.... At klokken bare er halv ti og jeg ikke skal på jobb før kl 1500 er helt uutholdelig. Det er ingen å ringe, da alle enten har eksamen eller jobber, og ikke er det spesielt fint vær å være ute i heller.

Problemet er egentlig angsten når jeg ikke gjør noe produktivt. Den er verst. Hvordan kan jeg gjøre slik at den blir mindre? Jeg har mange verktøy som ofte fungerer som angstdempende, men ikke denne gangen. Jeg tror jeg er angstfull nå fordi jeg har hatt et så hardkjør mot meg selv (70% studie, 100% jobb) over så lang tid, og jeg har merket det har vært veldig krevende. Men nå er jo 70% studier ferdig, og jeg burde jo egentlig slappe mer av?

Uff for et langt og rotete innlegg dettte ble.... Jeg er bare så lei av å være full av angst og føle meg uproduktiv... :(

Anonymous poster hash: 0bb3a...a2f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett la kroppen få litt tid til å hente seg inn etter hardkjøret.

Og i dag.. må du vel bare komme deg ut til tross for dårlig vær. Å få opp pulsen og puste med magen hjelper godt mot angst og forknytt muskulatur. (Det er ikke lett å kjempe seg ut, men prøv..)

Generelt: Hvis du vil fylle en formiddag eller fler, er trening et utmerket alternativ (som du sikkert har tenkt på selv også). Velg noe sosialt hvis mulig. En eller annen form for trening i gruppe, så du ikke føler deg alene og isolert.

Jeg vet godt at angst er forferdelig. Det kan være helt lammende og utmattende som fy.

God bedring. Håper det går bedre med deg allerede nå <3

Anonymous poster hash: 29c5a...808
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt.. Jeg drev meg selv så hardt i veggen at jeg nå ikke gjør annet enn å være sykmeldt pga problemene mine. I stede for å bruke sykmeldingstiden min til å hente meg inn igjen, slappe av, ta vare på meg selv, stresser og brenner jeg meg helt ut.

Har angst og er urolig fordi jeg ikke er sosial, fordi jeg ikke jobber, fordi jeg ikke gjør noe produktivt, har angst fordi andre skal se ned på meg fordi jeg "bare sitter der", er urolig fordi jeg ikke klarer å roe meg, skjønn det den som kan.....

Går til psykolog og det hjelper en del, men samtidig er jeg så rammet av angsten og den indre uroen at jeg knapt får gjort noe om dagene, og da får jeg angst fordi jeg ikke får gjort noe..

Anonymous poster hash: ae7f5...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...