Pearl Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Hei dere. Vi har bestemt oss for å reise til Frankrike i sommar, og skal ta fly til Nice. Men ser at flere anbefaler å heller bo i badebyer utenfor Nice. Hvor anbefaler dere? Er det noen hoteller dere kan anbefale? Vi skal ha med oss 3 barn på 10, 13 og 17 år og vi har noen ønsker som basseng, nærhet til strand, koselige omgivelser og god standard. Er det noen som vet hvor lang tid det tar med tog til Monaco og Italia fra Nice? Vi kunne tenkt oss å kombinere turen med en natt i Monaco og kanskje en dagstur over til Italia. Tar i mot anbefalinger med glede Ellers er jeg svært takknemlig for alle andre anbefalinger eller tips
*Emma* Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 (endret) Vi skal også være i Nice i sommer, men har leid hus litt "oppi åsen" (eller det som kalles Nice west) og det ser i hvert fall fint ut syns jeg I fjor leide vi hus i nærheten av Cannes. Det tar vel 30min å kjøre til Monaco, og litt over 1 time til grensen ved Italia. Jeg vet dessverre ikke noe ang tog, for vi kjører ned og har bil hele tiden Vi hadde en dag i Monaco i fjor og syns jo det var kuult å ha vært der, men det var liksom ikke noe mer. I år skal vi være noen dager i Italia (før vi drar til Nice) og har valgt oss Diano Marina som jeg har hørt mye fint om. (Det er vel ca 3 timer derfra til Nice tror jeg.) Vurderte San Remo i fjor, men hørte det var ganske nedslitt å kjedelig Endret 6. juni 2014 av *Emma*
Pearl Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2014 (endret) Vi har allerede sett på Juan Les Pins og Liguria på Italia siden, men har ikke funnet hotell som er av interesse ennå. Har dere noen hoteller å anbefale? Er det andre plasser som er fine for en familie med såpass store barn? Vi er også interessert i landsbyer på Italia siden Endret 6. juni 2014 av Pearl
*Emma* Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Kjenner flere som reiser til Diano Marina igjen og igjen. Barna der er 11 og 15. Ellers er jeg lite kjent selv- siden vi ikke har vært der før. Hotellet vi har booket ligger på stranden og heter Grand Hotel Diano Majestic. Ser ihvertfall fint ut på bildene
stine43 Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Hei Det er flere fine byer i området. Antibes er nevnt, og det er en by jeg liker veldig godt. Nabobyen Juan les Pins er også sjarmerende. Ellers er det også mange fine mindre byer lenger vest, Cassis, Bandol og Sanary er flotte. Toget til Monaco mener jeg tar litt over en halvtime fra Nice. Monaco er jo litt artig å ha vært i, men sånn bortsett fra det er det ganske kjedelig synes jeg. Over til Italia er det vel litt over en time med tog fra Nice. Ventimiglia er vel endestasjonen på det toget som går fra Nice til Italia, men der er det også mulig å bytte til tog lenger inn i Italia. S
MonaPona Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Kjenner flere som reiser til Diano Marina igjen og igjen. Barna der er 11 og 15. Ellers er jeg lite kjent selv- siden vi ikke har vært der før. Hotellet vi har booket ligger på stranden og heter Grand Hotel Diano Majestic. Ser ihvertfall fint ut på bildene Grand Hotel Diano Majestic er et av de beste hotellene i Diano Marina. Hotellene i Liguria er dog ofte litt gamle, de hadde sin storhetstid for noen år siden. Det er ikke så vanlig at hotellene på rivieraen (franske eller italienske) har basseng, fordi de ligger stort sett nære havet. 1
*Emma* Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Grand Hotel Diano Majestic er et av de beste hotellene i Diano Marina. Hotellene i Liguria er dog ofte litt gamle, de hadde sin storhetstid for noen år siden. Det er ikke så vanlig at hotellene på rivieraen (franske eller italienske) har basseng, fordi de ligger stort sett nære havet. Hurra da har vi truffet godt med valget da
Pearl Skrevet 11. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2014 Vi har lett og lett etter noe som kan tilfredstille de fleste i familien Det er ikke lett. Enten er det 2* hotell igjen eller så blir de så dyre 50.000,- + for et familierom eller to db rom i 16 dager. Det ser ut som uansett hva vi søker på (Santorini, Den Dominikanske, Rivieraen, Maldivene osv) så må vi ut med 100.000,- totalt med fly, hotell og mat. Blir rett og slett gal , siden vi bygger hus i år, hadde vi ønsket å finne en billigere ferie i år. Det er ivertfall siste året vi skal være så sent ute
stine43 Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Det er jo ganske mange nordmenn som leier ut leiligheter i Provence, har du vurdert noe slikt? Noen her: http://www.ferieiprovence.no/overnatting Ellers er det mye på finn.no S
MonaPona Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Vi har lett og lett etter noe som kan tilfredstille de fleste i familien Det er ikke lett. Enten er det 2* hotell igjen eller så blir de så dyre 50.000,- + for et familierom eller to db rom i 16 dager. Det ser ut som uansett hva vi søker på (Santorini, Den Dominikanske, Rivieraen, Maldivene osv) så må vi ut med 100.000,- totalt med fly, hotell og mat. Blir rett og slett gal , siden vi bygger hus i år, hadde vi ønsket å finne en billigere ferie i år. Det er ivertfall siste året vi skal være så sent ute Dere burde kanskje velge et annet sted! Det er fullt mulig å reise på ferie til andre steder som koster mindre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå