Chocoholic Skrevet 5. juni 2014 #1 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg har langt, nordisk hår som er sunt allerede, men jeg vil gjerne holde det i tipptopp form samtidig som jeg vil være litt mer økonomisk. Har lest litt rundt om å bruke kokosolje som hårkur, og lurte på om noen av dere har erfaringer med dette? Og hvordan bruker man det? Risikerer jeg å skade håret med å bruke kokosolje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby_Tuesday Skrevet 5. juni 2014 #2 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Søsteren min bruker kokosolje som hårkur. Hun bruker det visstnok før hun bruker vanlig hårkur, for å åpne noe greier, sånn at selve hårkuren har mer effekt. Funker iallefall veldig bra for henne. Hun har veldig langt og sunt hår. Har prøvd det en gang selv før, og det var ikke noe jeg kommer til å gjenta.... Fikk såvidt vasket det ut av håret. Stod i dusjen i en time of skylte. Skal sies at jeg ikke har nordisk hår, men veldig tykt mørkt hår. Edit: Du risikerer ikke å skade håret nei. Endret 5. juni 2014 av Ruby_Tuesday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 5. juni 2014 #3 Del Skrevet 5. juni 2014 Du risikerer ikke å skade håret, snarere tvert i mot. Håret mitt er en god blanding av slitte tupper som burde klippes og sunt fint hår. Jeg pleier å bruke en halv kopp (2dl) og la det sitte i en liten stund før jeg skyller uten igjen. Men (alltid noe men) pass på å få skyldt det ordentlig ut etterpå, håret kan både føles og se veldig fett ut dersom du slurver. Er det forsatt fett så vasker du det en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crystallized Skrevet 5. juni 2014 #4 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg bruker kokosolje veldig ofte i både hår og ansikt, er kjempefornøyd!:-) jeg tar håret opp i en hestehale så jeg ikke får kokosolje i bunnen da dette er utrolig vanskelig å få ut og det vil se fett ut. Tar kokosolja bare i tuppene og ca 10 cm opp (har ganske langt hår). Dette kan jeg godt ta på om morgenen så dusje det ut om kvelden om jeg ikke skal noe, for som andre sier her - det vil se fett ut. Og når du dusjer det ut må du kanskje vaske håret flere ganger! Men jeg synes det er verdt det! Jeg tar shampo to ganger og balsam en gang, håret mitt har aldri sett fett ut etter jeg har vasket det ut :-) men for meg har det hjulpet for slitte tupper, "fluffy" eller tørt hår, så blir det mye glattere og mer glansfullt :-) Bruker det også på huden, blir myyye glattere og sunnere om jeg kan si det. Nå når det er sol bruker jeg bare cocosa i ansiktet, og om jeg skal sminke meg senere på dagen kan dette også brukes som fuktighetskrem. Og sminken min ser mye mer naturlig ut når jeg bruker det i stedet for vanlig fuktighetskrem! Jeg er generelt utrolig glad for at jeg oppdaget cocosa og alle bruksområdene rundt den :-) beklager om det er skrivefeil, skriver på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Del Skrevet 5. juni 2014 Søsteren min bruker kokosolje som hårkur. Hun bruker det visstnok før hun bruker vanlig hårkur, for å åpne noe greier, sånn at selve hårkuren har mer effekt. Funker iallefall veldig bra for henne. Hun har veldig langt og sunt hår. Har prøvd det en gang selv før, og det var ikke noe jeg kommer til å gjenta.... Fikk såvidt vasket det ut av håret. Stod i dusjen i en time of skylte. Skal sies at jeg ikke har nordisk hår, men veldig tykt mørkt hår. Edit: Du risikerer ikke å skade håret nei. Du må sjamponere håret ditt etter å ha brukt kokosolje i håret, ellers er det jo dømt til å bli fett. Anonymous poster hash: 8136c...32a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 5. juni 2014 #6 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg bruker kokosolje veldig ofte i både hår og ansikt, er kjempefornøyd!:-) jeg tar håret opp i en hestehale så jeg ikke får kokosolje i bunnen da dette er utrolig vanskelig å få ut og det vil se fett ut. Tar kokosolja bare i tuppene og ca 10 cm opp (har ganske langt hår). Dette kan jeg godt ta på om morgenen så dusje det ut om kvelden om jeg ikke skal noe, for som andre sier her - det vil se fett ut. Og når du dusjer det ut må du kanskje vaske håret flere ganger! Men jeg synes det er verdt det! Jeg tar shampo to ganger og balsam en gang, håret mitt har aldri sett fett ut etter jeg har vasket det ut :-) men for meg har det hjulpet for slitte tupper, "fluffy" eller tørt hår, så blir det mye glattere og mer glansfullt :-) Bruker det også på huden, blir myyye glattere og sunnere om jeg kan si det. Nå når det er sol bruker jeg bare cocosa i ansiktet, og om jeg skal sminke meg senere på dagen kan dette også brukes som fuktighetskrem. Og sminken min ser mye mer naturlig ut når jeg bruker det i stedet for vanlig fuktighetskrem! Jeg er generelt utrolig glad for at jeg oppdaget cocosa og alle bruksområdene rundt den :-) beklager om det er skrivefeil, skriver på mobilen. Det kan godt være at kokosolje fungerer fint på ansiktshuden til de med tørr og eventuelt normal hudtype, men for de med kombinert/fet hud, er påføring av kokosolje i ansiktet risikabelt. Jeg endte opp med uren hud, dessverre, etter å ha trodd at jeg skulle få den nydeligste hud av denne kokosoljen. Og jeg hadde ikke uren hud fra før av, bare kombinert/blandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby_Tuesday Skrevet 5. juni 2014 #7 Del Skrevet 5. juni 2014 Du må sjamponere håret ditt etter å ha brukt kokosolje i håret, ellers er det jo dømt til å bli fett. Anonymous poster hash: 8136c...32a Tror du ikke jeg vasket håret minst hundre ganger med sjampo etter kokosoljen? Stod jo ikke å skylte med bare vann heller.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 5. juni 2014 #8 Del Skrevet 5. juni 2014 Du må sjamponere håret ditt etter å ha brukt kokosolje i håret, ellers er det jo dømt til å bli fett. Anonymous poster hash: 8136c...32a Nettopp! Viktig å ikke væte håret før man har tatt i shampoo også, dersom man har brukt mye olje, eller hvis det er ganske nært hodebunnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Del Skrevet 5. juni 2014 Tror du ikke jeg vasket håret minst hundre ganger med sjampo etter kokosoljen? Stod jo ikke å skylte med bare vann heller.. Hadde du sjamponert og skylt ordentlig ville det ikke ha sittet igjen noe. Jeg sjamponerer bare håret som vanlig, skyller og håret mitt er blankt og ikke fett. Hilsen jente med tynt, nordisk hår som vanligvis blir fort fett Anonymous poster hash: 8136c...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 5. juni 2014 #10 Del Skrevet 5. juni 2014 Syns ikke det hjalp noe, jeg. Har forsøkt olja på ansikt, kropp, hender og lepper. Gir desverre kviser på varme årstiden på ansiktet. Funka lite som håndkrem. Men legger og bein og føtter var den god til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 5. juni 2014 #11 Del Skrevet 5. juni 2014 Absolutt. Dvs. du bør bruke det før du vasker håret, men du kan også ta det i etter du har vasket det. Begge deler funker. Det er til og med vitenskapelig bevist. Blir ikke bedre enn det. http://thebeautybrains.com/2012/05/27/whats-the-best-way-to-apply-coconut-oil-to-hair/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 6. juni 2014 TS her, takk for mange svar! Jeg kom over en artikkel/et blogginnlegg, husker ikke hvor, som sa at dersom man brukte kokosolje over natten (masserte inn, dekket med plastikk, sov med det, skylte ut om morgenen) én gang i uken så ville det bryte ned de naturlige keratin- og proteinmolekylene i håret og dermed gjøre det svakere og mer mottakelig for å brekke av. Noen som vet om dette stemmer? Eventuelt om jeg kan motarbeide dette ved å bruke en proteinkur (har Joico K-pak) en gang innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg har brukt castor oil som kur til håret, det skulle visstnok gjøre vekstprosessen raskere også (lest på KG). Har ikke gjort det så mye siden det er et slit. Oljen er seig og du trenger ganske mye for å fordele i hele håret og hodebunnen. Må vaske to ganger med shampo etterpå, og masse av håret mitt falt av under shamponeringen, siden håret ble så seigt (?). Håret føltes veldig mykt og godt etterpå, men likte det egentlig ikke siden så mye av håret ble lugget ut av hodebunnen. Kanskje jeg skal prøve med kokosolje, men kan vel ikke ha det i hodebunnen hvis det er så vanskelig å vaske ut? Anonymous poster hash: ac320...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 6. juni 2014 #14 Del Skrevet 6. juni 2014 TS her, takk for mange svar! Jeg kom over en artikkel/et blogginnlegg, husker ikke hvor, som sa at dersom man brukte kokosolje over natten (masserte inn, dekket med plastikk, sov med det, skylte ut om morgenen) én gang i uken så ville det bryte ned de naturlige keratin- og proteinmolekylene i håret og dermed gjøre det svakere og mer mottakelig for å brekke av. Noen som vet om dette stemmer? Eventuelt om jeg kan motarbeide dette ved å bruke en proteinkur (har Joico K-pak) en gang innimellom? Hørtes veldig rart ut. Du burde spørre the beauty brains som jeg linket til over. Jeg har brukt castor oil som kur til håret, det skulle visstnok gjøre vekstprosessen raskere også (lest på KG). Har ikke gjort det så mye siden det er et slit. Oljen er seig og du trenger ganske mye for å fordele i hele håret og hodebunnen. Må vaske to ganger med shampo etterpå, og masse av håret mitt falt av under shamponeringen, siden håret ble så seigt (?). Håret føltes veldig mykt og godt etterpå, men likte det egentlig ikke siden så mye av håret ble lugget ut av hodebunnen. Kanskje jeg skal prøve med kokosolje, men kan vel ikke ha det i hodebunnen hvis det er så vanskelig å vaske ut? Anonymous poster hash: ac320...647 Du skal bare ha kokosolje i lengdene, trengs ikke i hodebunnen. Det får ikke håret til å vokse fortere, men det kan forebygge at det knekker, og dermed kan det kanskje virke som om det vokser fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKoppTe Skrevet 6. juni 2014 #15 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg bruker av og til kokosolje som hårkur og det fungerer veldig bra. Jeg har langt hår og konsentrerer mengden i håret under ørene. Jeg må bruke shampoo i 2-3 omganger for å få ut alt, og avslutter med litt balsam i lengdene. Jeg syns kokosolje fungerer enda bedre til sminkefjerner og barberingskrem når jeg tar leggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hokus Pokus Skrevet 6. juni 2014 #16 Del Skrevet 6. juni 2014 Syns ikke det hjalp noe, jeg. Har forsøkt olja på ansikt, kropp, hender og lepper. Gir desverre kviser på varme årstiden på ansiktet. Funka lite som håndkrem. Men legger og bein og føtter var den god til. Du unngår kvisene om du bruker kokosolje litt sjeldnere i ansiktet. Den flate molekylstrukturen vil tilstoppe porene dersom man bruker det for ofte i ansiktet der porene ofte er mange og større enn resten av kroppen Selv har jeg brukt det i håret et par ganger og det funker bra i hodebunnen, merket ikke særlig forskjell i selve håret bortsett fra at det var pain in the ass å vaske ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crystallized Skrevet 6. juni 2014 #17 Del Skrevet 6. juni 2014 Det kan godt være at kokosolje fungerer fint på ansiktshuden til de med tørr og eventuelt normal hudtype, men for de med kombinert/fet hud, er påføring av kokosolje i ansiktet risikabelt. Jeg endte opp med uren hud, dessverre, etter å ha trodd at jeg skulle få den nydeligste hud av denne kokosoljen. Og jeg hadde ikke uren hud fra før av, bare kombinert/blandet. Ja! Bra du fikk med dette :-) Jeg har normal hud, verken fet eller tørr og det funker kjempefint på meg, men selvfølgelig så vil det variere fra person til person :-) Må nesten bare prøve deg litt frem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 6. juni 2014 #18 Del Skrevet 6. juni 2014 Bruker kokosolje i tuppene, gjør håret mykere, blankere og mindre frizzy. Bare setter håret i hestehale og kliner en håndfull olje i tuppene og lar det sitte i et par timer/over natten. Har ikke testet kokosolje i ansiktet, men bruker rose hip seed-olje og det fungerer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gardin Skrevet 6. juni 2014 #19 Del Skrevet 6. juni 2014 Bruker kokosolje som fuktighetskrem til ansikt og kropp hver dag, har gått fra kvisete til smooth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #20 Del Skrevet 28. juni 2014 Har prøvd selv og ble veldig fornøyd. Masserte i hodebunn og tok i hele håret, lot det stå i halvannen-2t før jeg dusjet. Vasket håret med shampoo 4 ganger i dusjen (bare i hodebunn) og littegranne balsam i lendene siste skull. Var redd for at det skulle være fett, derfor jeg vasket med shampoo hele 4 ganger, men det var altså ikke det da. Virker mykt, galt, sterkt og ikke like frizzy. Hvor ofte burde man bruke det som kur?Anonymous poster hash: 5a868...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå