Gå til innhold

HJELP MED COPYRIGHT I NETTBUTIKK?


BirgitteK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å starte en nettbutikk hvor jeg tar inn varer som kan inkluderer merkelogoer og diverse. Klærne i seg selv er ikke merke, men det kan være print på disse klærne som inneholder merkelogoer, som for eksempel "chanel", "dior", artister osv. Det samme gjelder for eksempel om ett merke har ett visst mønster på klærne, er det da lov å kjøpe inn ting som er i likhet med dette? Jeg lurer da på hvordan reglene for dette er. Ser jo at slike ting blir produsert og solgt hele tiden uten problem, siden det ikke er original merkevare, men vil være på den trygge siden.

Noen eksempler under:

2z8p1cp.png

2cfcug8.png

2u4uc07.png

Setter pris på all informasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha tillatelse fra Nike og Dior, ol. for å bruke deres navn.

Anonymous poster hash: 0045b...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dior, nike og andre merkelogoer er regisrerte varemerker, og er derfor ikke lov å bruke uten deres tillatelse.

Bilder av artister er ofte tatt av en fotograf, da må du ha tillatelse fra fotografen, eventuelt den som har kjøpt rettighetene til blidet av fotografen, for å få lov til å bruke bildet. Du er også nødt til å få tillatelse fra den personen det er bilde av.

Dersom du ikke er i stand til å sette deg inn i lovgivningen kan du ikke starte nettbutikk.



Anonymous poster hash: 3dac7...26c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...