Knirke Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Jeg er 32 år gammel og har aldri hatt allergi før, men nå begynner jeg å lure på om jeg har fått det Øyne og nese klør,jeg er konstant snørrete og nyser hele tiden. Det blir bare verre for hver dag. Nesen er verst, det klør så jeg holder på å bli småsprø! Har ikke lyst til å gå til legen (og har i grunn ikke tid til det heller), men får høre av bekjente at jo jeg MÅ gå til legen, hvis ikke blir det bare verre? Hva er det i så fall man får av legen som man ikke får reseptfritt?
Gjest Ciegus Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Du får blå resept (hvis plagene er langvarige, det vet du vel kanskje ikke ennp) , og sparer penger. Men inntil videre kan du jo kjøpe medisin reseptfritt, da får du bare 30 tabletter om gangen tror jeg. Spør om hjelp på apoteket, de har mye forskjellig.
Amethyst Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Anbefaler deg å gå til legen! Jeg slet meg gjennom en hel sommer første året jeg reagerte, da kjøpte jeg det man får tak i på apoteket. Holdt på å bli gal! Nå har jeg medisin på blåresept, funker mye bedre.
Gjest Ciegus Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Anbefaler deg å gå til legen! Jeg slet meg gjennom en hel sommer første året jeg reagerte, da kjøpte jeg det man får tak i på apoteket. Holdt på å bli gal! Nå har jeg medisin på blåresept, funker mye bedre. Hvilken medisin har du på blå resept, som du ikke får uten resept?
Amethyst Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Jeg bruker nå aerius, opatanol og avamys. Betalte vel under 100 kr som holder hele sesongen.
Gjest Ciegus Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Jeg bruker nå aerius, opatanol og avamys. Betalte vel under 100 kr som holder hele sesongen. Aerius får man kun på resept, men man får de sjelden på "første forsøk" - jeg har ikke fått de (og plages VELDIG). Så TS kan gjerne prøve noe annet uten resept og se om det funker. Men på sikt bør man absolutt stikke til legen, ja.
Amethyst Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Aerius får man kun på resept, men man får de sjelden på "første forsøk" - jeg har ikke fått de (og plages VELDIG). Så TS kan gjerne prøve noe annet uten resept og se om det funker. Men på sikt bør man absolutt stikke til legen, ja. Jeg fikk de jeg nevnte på "første forsøk". Visste ikke engang at jeg hadde pollenallergi da legen skrev ut disse til meg faktisk.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har ikke veldige plager, men fikk Aerius på "første" forsøk hos legen da jeg fortalte at Zyrtec/Cetirizin ikke virket godt nok. Det er individuelt hvordan legene vurderer de enkelte saker. Anonymous poster hash: f2615...9b0
Knirke Skrevet 5. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2014 Tusen takk for svar Skal dra på apoteket i morgen og spørre om råd. Da kan jeg utsette legebesøket inntil videre ihvertfall...
Gjest Ciegus Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har ikke veldige plager, men fikk Aerius på "første" forsøk hos legen da jeg fortalte at Zyrtec/Cetirizin ikke virket godt nok. Det er individuelt hvordan legene vurderer de enkelte saker. Anonymous poster hash: f2615...9b0 Urettferdig at jeg ikke får... går på vaksine nå da, så får håpe det funker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå