Gå til innhold

Bryllupsgave fra svigerforeldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Argh! Blir så lei meg på dine vegne!

(Og innmari nysgjerrig på gaven!:P Send meg en pm da, vel?)

Jeg jobbet i glassmagasin flere år, og ble alltid like oppgitt over dem som ikke respekterte brudeparets stil. HVORFOR gi noe brudeparet garantert ikke vil like, bare fordi du SELV ikke ønsker deg noe på listen?

Når ønskene er Jasper Conran sterling, maya bestikk og sentimento glass, så er det ikke for å glede -brudeparet- at man heller kjøper 6 fulle kuverter med Villeroy og Boch French Garden. True story, jeg satte på byttelapper i smug selv om kjerringa insisterte på at det ikke trengte...:roll:

At foreldre går utenom ønskelisten er ikke helt uvanlig, men det er veldig vanlig at foreldrene er tidlig ute, og kjøper noen av de dyrere gjenstandene. F.eks alle serveringsdelene til serviset, alt bestikket, kaffemaskin e.l. Også har du mange som kjøper noe som ikke står på listen, men som de vet brudeparet vil like allikevel. Type "de har tenkt å spare til en Kenwood Major, så vi kjøper det til dem", eller "de synes ikke de kunne ønske seg maleriet når det var så dyrt, men jeg vet de sikler på en original" osv. DET synes jeg er helt greit og flott! Å demonstrere på måten dine svigermonstre gjør, er slemt.

Kan jeg spørre: har de f.eks utenlandsk opprinnelse, eller veldig religiøs bakgrunn? Synes det var fryktelig merkelig å reagere på offentlig kyssing....:P

• Liker 2
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne tråden siden jeg har et så dårlig forhold til svigers. Men elsker mannen min så har funnet ut jeg må få ut frustrasjonen et annet sted enn på han :P Mine svigers er de gjerrigste på jord. Finnes ikke maken for de bruker f.eks ikke penger på mat. Lager aldri mat når vi er på besøk (vi bor på Vestlandet, mens de bor i øst), men spiser som noen hester når de får servert mat. Svigermor sier hun ikke lager middag fordi svigerfar og de to yngste søsknene til mannen min ikke spiser annet enn brød. Men som sagt, spiser verre enn hester når de får servert mat. På ferie når frokosten er inkludert i hotellprisen stapper de i seg så de slipper å kjøpe noe mer mat før middag/kvelds og da er den fineste plassen vi går på Mcdonalds. Blir ikke flere ferier sammen med dem for å si det sånn. Men nok om det. Vi får også bare drittgaver fra dem. Etter den første julen sammen for noen år siden skjønte jeg hva type mennesker dette var. Hadde brukt en del penger på gaver til dem siden de er så mange, men endte selv med bare ubrukelige gaver. Men tror svigermor fikk smaken på de fine gavene fra oss og ble veldig masete om ønskeliste før hver eneste jul selv om vi aldri fikk noe vi ønsket oss. Gikk noen jul, men så begynte jeg å gi tilbake med samme mynt. Nå får ingen av dem aldri gave fra ønskelisten sin og ikke spesielt dyrt heller. Da svigermor fylte 60år ønsket hun seg penger (!!!! Hvem som ønsker seg penger fra sin sønn???). Jeg ga henne like så godt en sparebøsse med bilde av barna på og 20kr i 50-øringer, haha! :P Som hun alltid selv sier når vi får gave av dem; tanken som teller! :P

Anonymous poster hash: 80b94...6d9

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerte på at det var noen gaver kunn til han der.. bør få gaver sammen på en slik dag.

• Liker 1
Skrevet

Du høres veldig utaknemlig ut. Litt sånn unge som ikke fikk det de peker på i lekebutikken? Fordi du ikke fikk akkurat det serviset du ønsket deg. Du kan ikke forlange noe fra ønskelisten din tross alt, og mange får ting som ikke står der. Eller er det sånn bryllup fungerer for tiden. Ønskelistene er "dette skal du kjøpe til oss, ellers blir vi fornærmede og ikke glade" opplegg?

Anonymous poster hash: 590fb...788

Det er ikke utakknemlig å ikke ville lagre ting man ikke har bruk for og ikke liker I huset for å være grei.

Jeg ville heller ikke fått gaver enn å få ting som ikke er på ønskelisten i vårt bryllup.

Byttet MANGE gaver.

Har faktisk ikke ubegrenset med plass I huset, og har ikke lyst å bruke dyrebar plass på ting man ikke trenger bare for å være høflig når vi mangler servisdeler.

Skal sies at de tingene vi ikke byttet som vi fikk utenom ønskelisten var fra folk som kjenner oss godt og som "traff" med gavene :)

Og ting som ikke gikk an å bytte fordi de har antagelig hatt tingene liggende i skapet i åresvis.

Hvis man skal kjøpe random ting så synes jeg man kan la være å kjøpe.

Og føler veldig med deg TS, det var faktisk veldig dårlig gjort av hans foreldre!

Hev deg over det og bytt det hvis du kan, sålenge mannen din ikke vil ha det heller :)

• Liker 1
Gjest gloria
Skrevet

Kom over denne tråden siden jeg har et så dårlig forhold til svigers. Men elsker mannen min så har funnet ut jeg må få ut frustrasjonen et annet sted enn på han :P Mine svigers er de gjerrigste på jord. Finnes ikke maken for de bruker f.eks ikke penger på mat. Lager aldri mat når vi er på besøk (vi bor på Vestlandet, mens de bor i øst), men spiser som noen hester når de får servert mat. Svigermor sier hun ikke lager middag fordi svigerfar og de to yngste søsknene til mannen min ikke spiser annet enn brød. Men som sagt, spiser verre enn hester når de får servert mat. På ferie når frokosten er inkludert i hotellprisen stapper de i seg så de slipper å kjøpe noe mer mat før middag/kvelds og da er den fineste plassen vi går på Mcdonalds. Blir ikke flere ferier sammen med dem for å si det sånn. Men nok om det. Vi får også bare drittgaver fra dem. Etter den første julen sammen for noen år siden skjønte jeg hva type mennesker dette var. Hadde brukt en del penger på gaver til dem siden de er så mange, men endte selv med bare ubrukelige gaver. Men tror svigermor fikk smaken på de fine gavene fra oss og ble veldig masete om ønskeliste før hver eneste jul selv om vi aldri fikk noe vi ønsket oss. Gikk noen jul, men så begynte jeg å gi tilbake med samme mynt. Nå får ingen av dem aldri gave fra ønskelisten sin og ikke spesielt dyrt heller. Da svigermor fylte 60år ønsket hun seg penger (!!!! Hvem som ønsker seg penger fra sin sønn???). Jeg ga henne like så godt en sparebøsse med bilde av barna på og 20kr i 50-øringer, haha! :P Som hun alltid selv sier når vi får gave av dem; tanken som teller! :P

Her synes jeg faktisk du er barnslig. Her er det ingenting som tilsier at svigers ikke liker deg, men at de muligens har litt mangel på sosiale antenner. Og det synes jeg det er trist at bretter ut på denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tenkt på alternativet til å ha svigerforeldre? At mannen i deres liv rett og slett har mistet sine foreldre, eller at forholdet er så dårlig at kontakt rett og slett går på helsa løs? Jeg skulle godtatt litt av hvert fra mine svigerforeldre hvis det betydde at samboeren kunne hatt kontakt med sine foreldre.

Selvfølgelig, jeg er preget av vår situasjon, som blir ekstra sår og tydelig nå som vi skal gifte oss, men jeg vet at det er en del, svigermødre som aldri er fornøyd med svigerdatteren, ingen er bra nok for hennes uskyldige lille sønn.Før den onde svigerdatteren kom inn i bildet var han i seng og ba aftenbønn halv ni.

Vel, når man leser endel innlegg her på KG så skjønner jeg godt at svigerforeldrene kan ha til dels store problemer med å akseptere at sønnen deres har funnet en sånn svigerdatter som enkelte her framstår som. Rett og slett uspiselige og jeg hadde sørget og blitt skikkelig lei meg om en av mine sønner hadde funnet seg en kvinne som det.

Anonymous poster hash: c19f6...d8b

Skrevet

Og hvilken tanke var det? Tror du hun ville satt pris på om du hadde uttrykt tanken med ord?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...