Gå til innhold

Bryllupsgave fra svigerforeldre

Fremhevede innlegg

Gjest mariast
Skrevet

Ikke hans siste?? Fytti rakkern at du i det hele tatt gidder å forholde deg til dem.. Respekt til deg! Lek venteleken og se om de prater om eller spør etter gavene innen et år.. Om de ikke gjør du selger du på Finn!! :) Så kjøper du deg service for alle penga!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt innlegg var ment ironisk. Det trodde jeg var tydelig for alle.

Fikk det ikke med meg, ironien forsvant vel litt blant de som i fullt alvor (og kanskje med god grunn) har et dårlig forhold til svigermødrene.

:danse:

Skrevet

Har dere tenkt på alternativet til å ha svigerforeldre? At mannen i deres liv rett og slett har mistet sine foreldre, eller at forholdet er så dårlig at kontakt rett og slett går på helsa løs? Jeg skulle godtatt litt av hvert fra mine svigerforeldre hvis det betydde at samboeren kunne hatt kontakt med sine foreldre.

Selvfølgelig, jeg er preget av vår situasjon, som blir ekstra sår og tydelig nå som vi skal gifte oss, men jeg vet at det er en del, svigermødre som aldri er fornøyd med svigerdatteren, ingen er bra nok for hennes uskyldige lille sønn.Før den onde svigerdatteren kom inn i bildet var han i seng og ba aftenbønn halv ni.

Ts her..

Har du problemer med at svigerfamilien ikke godtar deg?

Jeg fant meg i alt mulig fra dem, spesielt av svigermor de to første årene, men rett etter bryllupet vårt ble oppførselen hennes mer og mer sårende... Det er ingen jeg prater med som kan relatere seg, de blir bare stum over hvordan hun har vært mot meg og sier at historien er som plukket ut av Allers. Skulle ønske jeg kunne lange ut i det vide og brede her, men da kommer jeg til å bli gjenkjent er jeg redd for... Hun henger meg ut framfor alle, svarer ALLTID spydig når jeg sier noe, jeg kan ikke engang spørre mannen min om noe før hun svarer meg frekt. Hun påpeker feil ved meg og hva som er bra med andre jenter. Tilogmed med eksen til mannen min nå. Baksnakker meg med svigerinnen min. Hun prøver å separere oss om hun har anledning, og de vist tydelig at de skulle ønske jeg ikke var tilstede så ofte. Selv om de er hos oss eller vi reiser til hjemplassen vår. Bryllupet vårt ble ødelagt fordi de skapte så mange situasjoner i for og etterkant, de sa de ikke taklet forholdet vårt.

Jeg vet at det er så rart at jeg spør her om gavene, når det er så mye annet. Men jeg og mannen min finner ut av alt... det er bare jeg som har hengt meg opp i de gavene fordi de er der som store påminnelser om at hun vil oss minst mulig godt sammen. Det blir vel et slags symbol på det i mitt hode. Ikke skrev de noen fine ord i kortet, og kortet fra svigerinnen min var rett og slett ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har ingen problemer med at svigerfamilien ikke godtar meg. Da jeg leste tråden her i går fikk jeg en veldig sår følelse, skulle ønske jeg også hadde det problemet. Sånn det er nå kan ikke samboeren ha kontakt med familien, og jeg har da i praksis ingen svigerfamilie. Jeg vet det har vært en veldig tøff og vanskelig prosess for ham, og ting kommer litt ekstra frem nå som vi skal gifte oss. Hadde han kunnet ha et forhold til sin familie, som er veldig viktig for ham, skulle jeg tålt en del fra svigermor (og de andre). I verste fall kunne han besøkt dem alene.

Når det er sagt, jeg vet, og trodde jeg skrev i innlegget(?) at mine tanker om dette akkurat nå er preget av vår situasjon. Det er vondt å sende ut invitasjoner, men ingen til hans familie. Og jeg må si at din svigerfamilie er langt over gjennomsnittet problematisk. Jeg skjønner godt din frustrasjon, og ville ikke bli overrasket om du av og til heller ville vært i mine sko.

Dessverre har jeg ikke noen råd til deg, det beste du kan gjøre er kanskje å begrense kontakten med dem til et minimum, la mannen besøke dem alene etc. Og når det gjelder gaver og kort: La det gå i søpla, eventuelt selg det hvis det er mulig å få litt penger for det og kjøp heller noe du/dere ønsker dere.

Jeg beklager hvis jeg såret deg/gjorde det vanskelig for deg med mitt svar.

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg tenker at grunnen til at du er såret over gavene, er fordi de behandler deg dårlig. Hadde dere hatt et godt forhold hadde du sikkert tolerert en "dårlig" gave fra dem. Syns ikke du høres utakknemlig ut, og det er forståelig at du blir såret hvis du føler at gaven fra dem var et forsøk på å vise hvor lite de setter pris på deg.

Jeg har et godt forhold til svigerforeldrene mine, og kunne nok akseptert/satt pris på "hva som helst" i gave fra dem, fordi jeg vet at tanken uansett kommer til å være god.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har ingen problemer med at svigerfamilien ikke godtar meg. Da jeg leste tråden her i går fikk jeg en veldig sår følelse, skulle ønske jeg også hadde det problemet. Sånn det er nå kan ikke samboeren ha kontakt med familien, og jeg har da i praksis ingen svigerfamilie. Jeg vet det har vært en veldig tøff og vanskelig prosess for ham, og ting kommer litt ekstra frem nå som vi skal gifte oss. Hadde han kunnet ha et forhold til sin familie, som er veldig viktig for ham, skulle jeg tålt en del fra svigermor (og de andre). I verste fall kunne han besøkt dem alene.

Når det er sagt, jeg vet, og trodde jeg skrev i innlegget(?) at mine tanker om dette akkurat nå er preget av vår situasjon. Det er vondt å sende ut invitasjoner, men ingen til hans familie. Og jeg må si at din svigerfamilie er langt over gjennomsnittet problematisk. Jeg skjønner godt din frustrasjon, og ville ikke bli overrasket om du av og til heller ville vært i mine sko.

Dessverre har jeg ikke noen råd til deg, det beste du kan gjøre er kanskje å begrense kontakten med dem til et minimum, la mannen besøke dem alene etc. Og når det gjelder gaver og kort: La det gå i søpla, eventuelt selg det hvis det er mulig å få litt penger for det og kjøp heller noe du/dere ønsker dere.

Jeg beklager hvis jeg såret deg/gjorde det vanskelig for deg med mitt svar.

Så trist.. Nei, jeg ble ikke såret av innlegget ditt. Det er så mange situasjoner og vi har alle ulike problemer som går hardt utover hverdagen. Jeg blir bare glad for at fremmede gidder å gi meg en respons på innlegget og synes det er fint at man kan dele her :)

Jeg håper at du og mannen din klarer å kose dere med bryllupet og forberedelsene til tross for situasjonen..Også er det fint at du har så mye omtanke for mannen din når han har det tungt!

ja, Ciegus.. du har nok helt rett i det. Jeg synes det var så godt å få blåse ut litt her nå :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her..

Har du problemer med at svigerfamilien ikke godtar deg?

Jeg fant meg i alt mulig fra dem, spesielt av svigermor de to første årene, men rett etter bryllupet vårt ble oppførselen hennes mer og mer sårende... Det er ingen jeg prater med som kan relatere seg, de blir bare stum over hvordan hun har vært mot meg og sier at historien er som plukket ut av Allers. Skulle ønske jeg kunne lange ut i det vide og brede her, men da kommer jeg til å bli gjenkjent er jeg redd for... Hun henger meg ut framfor alle, svarer ALLTID spydig når jeg sier noe, jeg kan ikke engang spørre mannen min om noe før hun svarer meg frekt. Hun påpeker feil ved meg og hva som er bra med andre jenter. Tilogmed med eksen til mannen min nå. Baksnakker meg med svigerinnen min. Hun prøver å separere oss om hun har anledning, og de vist tydelig at de skulle ønske jeg ikke var tilstede så ofte. Selv om de er hos oss eller vi reiser til hjemplassen vår. Bryllupet vårt ble ødelagt fordi de skapte så mange situasjoner i for og etterkant, de sa de ikke taklet forholdet vårt.

Jeg vet at det er så rart at jeg spør her om gavene, når det er så mye annet. Men jeg og mannen min finner ut av alt... det er bare jeg som har hengt meg opp i de gavene fordi de er der som store påminnelser om at hun vil oss minst mulig godt sammen. Det blir vel et slags symbol på det i mitt hode. Ikke skrev de noen fine ord i kortet, og kortet fra svigerinnen min var rett og slett ekkelt.

Støtter også forslagene om å kvitte dere med det dere fikk. Dette kommer til å være en konstant påminnelse om både henne og alt styret hun/de stelte istand da du skulle gifte deg, det er det ikke verdt! :)

Litt OT; så tror jeg virkelig at du burde fortelle alt dette til mannen din og få han til å ta en skikkelig prat med dem, at han ikke godtar at de behandler deg sånn. At han har valgt deg, og at de ikke har noe de skulle sagt. Også dersom dere i fremtiden bestemmer dere for å få barn, at de ikke blir dratt inn i dette.

Anonymous poster hash: 947af...919

• Liker 2
Skrevet

Få mannen din til å selge det på Finn!

Og om han vil gi foreldrene et sleivspark, så kan han legge ut annonsen på facebook.

Det er helt tullete å skulle beholde noe man ikke vil ha, og som man blir nedtrykt av å se på.

Videre er det jo bak mål at svigerfamilien snakker om at "det blir nok ikke hans siste bryllup" og så videre.

Det skulle tatt seg ut at du begynte å snakke om hva dere skulle gi svigerfar i bryllupsgave neste gang han gifter seg! (Vel, kanskje noe å prøve...)

• Liker 8
Skrevet

For en oppførsel fra svigerfamilien?! :sjokkert: Både det med å gi gaver KUN til han samt forskjellsbehandling. Slike ting er aldri greit å oppleve, så skjønner godt at det føltes som et stikk til deg. Selg på finn eller rett og slett gi det bort via finn. Legg annonsen(e) ut på facebook slik at alle kan se. Klem til deg TS :hug:

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Få mannen din til å selge det på Finn!

Og om han vil gi foreldrene et sleivspark, så kan han legge ut annonsen på facebook.

Det er helt tullete å skulle beholde noe man ikke vil ha, og som man blir nedtrykt av å se på.

Videre er det jo bak mål at svigerfamilien snakker om at "det blir nok ikke hans siste bryllup" og så videre.

Det skulle tatt seg ut at du begynte å snakke om hva dere skulle gi svigerfar i bryllupsgave neste gang han gifter seg! (Vel, kanskje noe å prøve...)

Genialt.

• Liker 4
Skrevet

Så bra!!!! :D Synd det bare går an å trykke "like" én gang pr post! :D

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at han har vært gift tidligere.

Jeg forstår rett og slett ikke mennesker som forventer at foreldrene jubler og deler ut den ene bryllupsgaven etter den andre når barna deres gifter seg flere ganger.

Dersom jeg hadde blitt skilt så hadde jeg aldri invitert til stort bryllup. Jeg hadde giftet meg i det stille og gitt beskjed til mine foreldre at de IKKE skal tenke på gave denne gang også.

Anonymous poster hash: 48d0a...bd6
  • Liker 2
Skrevet

Dette er egentlig litt urelatert til postens tema, men ser du TS noen grunn til at de ikke skulle like deg, eller liker din svigerinne og mannens eks bedre?

Skrevet

Han har ikke vært gift tidligere, var sammen med ei i under ett år lenge før vi ble sammen. Ikke noe seriøst og foreldrene møtte henne en gang. Vårt bryllup er det eneste noen av oss har hatt. Skjønner at spørsmålet om hvorfor de ikke liker meg kommer opp og jeg kan si det så ærlig som dette (selv om det kommer til å høres ut som dårlig selvinnsikt) jeg er veldig høflig, rydder opp etter meg og lar selskapet velge tema, og har vist god interesse for de. Ved flere anledninger kjøpt begge foreldrene fine gaver. Jeg er flittig med husarbeidet, har en krevende men veldig bra jobb, tjener godt. Lager sunn mat til mannen min og trener mye med han. Vi krangler sjelden og han har det utrolig godt sammen med meg. Jeg er veldig god venn med kompisene hans og vi er veldig sosiale. Men; hun groomet meg som bare det, helt til vi bestemte oss for at vi ikke skulle flytte til hjemplassen vår. Da snudde hun helt. Svigerinna liker ikke at vi kysser litt i offentlighet, det har hun sagt, at det er problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke vært gift tidligere, var sammen med ei i under ett år lenge før vi ble sammen. Ikke noe seriøst og foreldrene møtte henne en gang. Vårt bryllup er det eneste noen av oss har hatt. Skjønner at spørsmålet om hvorfor de ikke liker meg kommer opp og jeg kan si det så ærlig som dette (selv om det kommer til å høres ut som dårlig selvinnsikt) jeg er veldig høflig, rydder opp etter meg og lar selskapet velge tema, og har vist god interesse for de. Ved flere anledninger kjøpt begge foreldrene fine gaver. Jeg er flittig med husarbeidet, har en krevende men veldig bra jobb, tjener godt. Lager sunn mat til mannen min og trener mye med han. Vi krangler sjelden og han har det utrolig godt sammen med meg. Jeg er veldig god venn med kompisene hans og vi er veldig sosiale. Men; hun groomet meg som bare det, helt til vi bestemte oss for at vi ikke skulle flytte til hjemplassen vår. Da snudde hun helt. Svigerinna liker ikke at vi kysser litt i offentlighet, det har hun sagt, at det er problemet.

Det var du som skrev at svigermor nå snakker så fint om eksen hans og da antok jeg at det var en kvinne de hadde møtt mer enn en gang.

Skrevet

Det var du som skrev at svigermor nå snakker så fint om eksen hans og da antok jeg at det var en kvinne de hadde møtt mer enn en gang.

Mulig det "fine" som svigermor sier om eksen er hentet ut fra hennes egen fantasi.

For å brukes som ammunisjon mot TS. De andre urimelige kommentarene tatt i betraktning.

Enkelte har et veldig stort kontrollbehov i forhold til egne barn. Det kan jo være både hans og hennes foreldre, selv om mitt inntrykk er at jenter ofte er litt flinkere til å løsrive seg tidlig. Sånn generelt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det "fine" som svigermor sier om eksen er hentet ut fra hennes egen fantasi.

For å brukes som ammunisjon mot TS. De andre urimelige kommentarene tatt i betraktning.

Enkelte har et veldig stort kontrollbehov i forhold til egne barn. Det kan jo være både hans og hennes foreldre, selv om mitt inntrykk er at jenter ofte er litt flinkere til å løsrive seg tidlig. Sånn generelt.

Jeg har sønner selv og må si at jeg er temmelig sjokkert når jeg leser alle jentene her på KG som rakker ned på hans foreldre som om de skulle være ondskapen selv.

Skrevet

Jeg har sønner selv og må si at jeg er temmelig sjokkert når jeg leser alle jentene her på KG som rakker ned på hans foreldre som om de skulle være ondskapen selv.

For det første, det er vel gjerne de ekstreme tilfellene vi hører om her inne? Både i forhold til utroskap, vold, kommunikasjonsproblemer og svigermødre.

Og siden dette er en side for kvinner, så finner vi flere kvinner som klager over svigermor her, enn menn som gjør tilsvarende.

Samtidig har jeg lest flere historier fra jenter og kvinner om egne mødre som også gjør urimelige ting og er vanskelige å gjøre til lags. Senest i dag om ei som fant ut at moren hennes hadde baksnakket henne kraftig til kjæresten.

Du kan ikke mene at der er rimelig å uttale til en kommende brud at "dette nok ikke blir sønnens siste bryllup"? Uavhengig om hva de faktisk mener om jenta? Samt gjøre et poeng ut av å lage så mye utrivelig stemning i bryllupet som mulig?

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Dette reagerer jeg på også. Etter det inntrykket jeg har fått av mange jenter, har de hatt piggene ute fra første øyeblikk og ikke latt et bekjentskap utvikle seg. Noe mange jenter ikke tenker på, virker det som, er at kommende svigerforeldre, kanskje spesielt svigermor, kan være nervøs før et møte med sønnens kjæreste. Hun kan kanskje ha hilst på flere og muligens blitt noe usikker eller til og med litt skeptisk. Vi reagerer forskjellig, men de som tar avstand fra første øyeblikk, gir jo ikke svigermor en sjanse.

Så er det vel også slik at de som har et godt forhold seg imellom, ikke skriver så mye her. Det er de misfornøyde som uttaler seg.

Skrevet

Dette reagerer jeg på også. Etter det inntrykket jeg har fått av mange jenter, har de hatt piggene ute fra første øyeblikk og ikke latt et bekjentskap utvikle seg. Noe mange jenter ikke tenker på, virker det som, er at kommende svigerforeldre, kanskje spesielt svigermor, kan være nervøs før et møte med sønnens kjæreste. Hun kan kanskje ha hilst på flere og muligens blitt noe usikker eller til og med litt skeptisk. Vi reagerer forskjellig, men de som tar avstand fra første øyeblikk, gir jo ikke svigermor en sjanse.

Så er det vel også slik at de som har et godt forhold seg imellom, ikke skriver så mye her. Det er de misfornøyde som uttaler seg.

Akkurat.

De som har god kommunikasjon i parforholdet lager ikke innlegg på Samliv om kommunikasjon.

De som har relativt greie unger og god kontroll over barneoppdragelsen skriver ikke fortvilte innlegg på "barn og familie".

Videre så er det en del av de mest ekstreme trådene som er startet av de samme personene. Man kjenner igjen detaljer.

Jeg tror problemet er minimalt i forhold til hva man får inntrykk av her inne.

Var snakk med en forsker på radioen her om dagen som hadde gjort doktoravhandlign på relasjon til svigermødre. Det er visst veldig lite konflikter nå i forhold til tidligere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...