Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste årene ( i 20-årene nå) har jeg merket at jeg har blitt mer og mer redd for mørket og personer som kommer utventet på meg.

-Før hadde jeg ingen problemer med å være hjemme alene i flere uker, nå fler år senere er jeg sikkelig redd for det. Noen ganger tør jeg såvidt å gå opp trappa. Er ikke aktuelt å flytte for meg selv enda engang fordi jeg er så redd om kvelden/natta. Det rare er at jeg elsker natta..

-Jeg skvetter hver eneste gang noen tar meg uventet på skulderen, slik har det vært en stund da.(Er veldig flaut)

-Skal jeg åpne en dør/kommer til døra akkurat i det noen andre åpner den fra andre siden skvetter jeg sikkelig. Det skjer så ofte med lærere på skolen og jeg blir like flau hver gang.. føles litt sånn ut som når du går på noen på gata så går begge til samme side når dere skal vike fra hverandre.. det skjer også ofte i døra og på gata, men det kan jeg vel leve med.

-Idag så tok jeg en hudpleie behandling og jeg ble sikkelig redd og begynte å tenke på at det kunne komme noen inn til meg der (jeg lå i mørket med noen foran øyene, alene) og gledet meg bare til behandlerens skulle komme inn igjen å skru på lyset. Ble trygg på henne så var like før jeg ba henne skru det på. Slikt har jeg ALDRI opplevd før.

-Tør ikke å gå alene ute om kvelden/natta lengre.. jeg tør, men syntes det er skummelt. Føler det hele tiden går noen bak meg, kommer frem, osv.

- Jeg tør hvertfall ikke å se på skrekkfilmer. Husker venninnene mine tvang meg når vi var yngre, og jeg haatet det. Jeg skrek ikke som dem, men jeg skvatt hele tiden. Så jeg tør såvidt å gå på kino den dag idag (uansett film, om det ikke er barnefilm da) for jeg syntes det er så flaut å skvette og er redd for det. Hender jeg faktisk må holde for øya og skru ned volumet bare foran pcen i senga også.. :/

Hva har skjedd med meg? Har ikke fortalt dette til noen.. trodde det var slik man var når man var 10. Jeg sliter med sosial angst til vanlig, men har aldri vært redd som dette før... jeg elsket å være hjemme alene nå gruer jeg meg, selv om jeg kjenner alle naboene og kan gå til dem.

Anonymous poster hash: 77fb2...1d9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg kjente meg igjen i dette,men vet ikke om det er tilfellet med deg da.

Jeg begynte plutselig i tjueårene å føle sterkt ubehag når jeg så hvite biler!

Hadde ikke reagert på de før.

Så sa jeg det en dag til venninnen min da en hvit stasjonsvogn stoppet foran oss.

Fikk nesten litt panikk,-det føltes helt sykt.

Og da sa venninnen min :-du vet vel hvorfor du reagerer sånn?

Så fortalte hun om den gangen vi var tolv og en hvit bil stoppet på en skogsvei,og sjåføren stoppet og løp etter oss!

Jeg hadde fortrengt det i flere år.

Så noe traumatisk kan ha skjedd deg som dukker litt opp nå?

Ellers vet jeg ikke hva grunnen kan være annet enn angst? Den kan jo ramme alle og på ulike måter.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du glemt det helt?

Jeg tror nok jeg og sliter litt med traumer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...