AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hei! Er ei jente på 16 som bruker linser "daglig". Jeg har ca styrken 2,25 på venstre, og 4,25 på høyre øye. Men jeg blir så sliten av å bruke linsene, og synes det er for stress å ta de av og på hele tiden, og tenker derfor at å ha avlastingsbriller kanskje er det beste, sånn at jeg heller bruker de, fremfor å ikke bruke noenting. Hvis jeg hadde valgt ei innfatning på ca 1000,- er det noen som vet hvor mye det hadde kosta sånn ca med brilleglass? Er det veldig dyrt? Anonymous poster hash: 36429...dc8
Missy1 Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Du glemte å skrive om du er + eller - Jeg er -3,75 og -4,50 og hvis jeg velger de billigste glassene så vil brillene mine bli kjempe tunge og se ganske fæle ut pga de tykke kantene. Jeg betalte tilsammen 3000kr for brilleglassene mine (innfatning kom i tillegg altså). Bruker linser til vanlig og har briller som backup og avlastning så syns det er veldig mye penger å bruke på brilleglass, men om jeg får noe plager med øynene og må bruke briller en periode så hadde det ikke fungert å gå rundt med briller som har "ubehandla" glass 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Du glemte å skrive om du er + eller - Jeg er -3,75 og -4,50 og hvis jeg velger de billigste glassene så vil brillene mine bli kjempe tunge og se ganske fæle ut pga de tykke kantene. Jeg betalte tilsammen 3000kr for brilleglassene mine (innfatning kom i tillegg altså). Bruker linser til vanlig og har briller som backup og avlastning så syns det er veldig mye penger å bruke på brilleglass, men om jeg får noe plager med øynene og må bruke briller en periode så hadde det ikke fungert å gå rundt med briller som har "ubehandla" glass Har +, regnet med at det falt seg naturlig når jeg ikke skrev -, hehe Hadde faktisk trodd det var enda dyrere, tror mine barnebriller kosta opptil 6-7tusen, men nå husker jeg ikke hvor mye mamma/pappa betalte, for jeg regner med de fikk noe dekket. Anonymous poster hash: 36429...dc8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Du kan regne med rundt 3000 totalt for brilleglassene ja, da får du gode tynne glass. Ettersom du har såpass stor forskjell på øynene så kan det være at det kosmetisk ser finere ut med dyrere glass, men det får du vurdere selv hvor viktig du syns er. Hvis det er lenge siden du har hatt synsprøve så bør du ta ny først, brillestyrken er ikke samme som linsestyrken Anonymous poster hash: ad64d...94f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå