Gå til innhold

Rare tenner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hele livet hatt sånne "pigger" på tennene. Jeg er 17 år. Når jeg var til tannlegen så sa jeg det og at det gir meg dårligere selvtillit, at jeg ikke vil smile osv, og da sa han at det er "vannmelon tenner". Hva i f er liksom det? Og at jeg måtte spise gulrot for at det skulle slipes ned. Fant dette bildet på google: http://bildr.no/view/K0FyTHRu

Er som de to tennene nederst i midten, bare større tenner såklart. Har ikke sett en eneste annen person som har sånn. Har til og med blitt mobbet for det. Så hva feiler tennene mine?

Anonymous poster hash: f2236...05d
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du mener "pigger" på øverste kanten av tennene?

Drikker du mye juice og/eller brus? For det ligner på syreskader

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg da jeg var liten og tennene mine var nye.Tror etterhvert så vil de slipes ned av seg selv uten at du trenger å gjøre noe :)

Anonymous poster hash: c77cc...de3
AnonymBruker
Skrevet

Slike tenner har jeg også.. Jeg er 20 nå.

Så, du er ikke alene.

Anonymous poster hash: f1032...04d
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Har også sånne tenner. Har hatt det siden de var nye og jeg har spist mye gulrot opp gjennom tidene uten at de har blitt slitt ned. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sånne for noen år tilbake (er 24 nå) Har blitt slipt ned etterhvert

Anonymous poster hash: 51c85...eb0
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok ikke vannmelontenner tannlegen snakket om, men mameloner :fnise:

http://directionsindentistry.net/wp-content/uploads/2013/05/Best_Tooth_Mamelon_Teeth_Incisor_Adult_Big.jpg

Hvis du har et normalt bitt vil disse sannsynligvis slipes ned etter hvert. Hvis det er et stort estetisk problem, så går det an at tannlegen sliper dem bort, men det er sannsynligvis en høy terskel for å gjøre det hos noen som er såpass unge som deg, med mindre det er et ekstremtilfelle.

Anonymous poster hash: 758b9...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...