AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hei, Jeg har de siste dagne hatt neseblod hverdag. Det er egnetlig ingen grunn til at jeg skulle blø, jeg er ikke forkjølet, har ingen allergi, har ikke puttet noe i nesen, ikke slått meg. Jeg blødde neseblod i puberteten (nå er jeg 25) , men har ikke blødd "uventet" på mange år. I tillegg er blodet tykkere og smaker anderledes enn hva jeg har hatt før.. Hva kan dette være? Bør jeg oppsøke lege? Er det symotom på en sykdom? Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Med smaker annderledes mener jeg ikke at jeg spiser blodet, men jeg kjenner lukten og får litt smak i munnen... Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Det kan være mugg (altså mugg der du bor) det er et klassisk symptom med bla. hodepine Ta en tur til legen og ta allergitester for å utelukke at det er mugg og sjekk hele huset Anonymous poster hash: d6d0a...965
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor smaker du på blodet? Anonymous poster hash: 5bf39...6c0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor smaker du på blodet? Anonymous poster hash: 5bf39...6c0 det skrev jeg lenger oppe Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Hvorfor smaker du på blodet? Anonymous poster hash: 5bf39...6c0 Nei, det er ingen mugg her hvor jeg bor... Anonymous poster hash: f6748...b3b
Gjest Enhjørning Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Med mindre det er ekstreme mengder tror jeg ikke du trenger å bekymre deg men anbefaler deg allikevel å få dratt til fastlegen så fort som mulig så får du et ordentlig svar på hva det er
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Det kan være mugg (altså mugg der du bor) det er et klassisk symptom med bla. hodepine Ta en tur til legen og ta allergitester for å utelukke at det er mugg og sjekk hele huset Anonymous poster hash: d6d0a...965 siterte feil.. takk for svar her er det muggfri Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Med mindre det er ekstreme mengder tror jeg ikke du trenger å bekymre deg men anbefaler deg allikevel å få dratt til fastlegen så fort som mulig så får du et ordentlig svar på hva det er takk føler bare det er en teit grunn å gå til legen for, derfor har jeg ikke gjort det enda Anonymous poster hash: f6748...b3b
Gjest Enhjørning Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 takk føler bare det er en teit grunn å gå til legen for, derfor har jeg ikke gjort det enda Anonymous poster hash: f6748...b3b Om du bekymrer deg er det absolutt ingen grunn til å la være å gå til legen Det er ikke teit. Det må da også være plagsomt å blø neseblod hver dag. Om det ikke er noe spesielt som er grunnen kan det godt hende du kan få noe som gjør at det slutter i det minste
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Om du bekymrer deg er det absolutt ingen grunn til å la være å gå til legen Det er ikke teit. Det må da også være plagsomt å blø neseblod hver dag. Om det ikke er noe spesielt som er grunnen kan det godt hende du kan få noe som gjør at det slutter i det minste Ja, det er veldig plagsomt Jeg tenker at jeg ser om det fortsetter de neste dagene og at jeg tar meg en tur hvis det ikke slutter. Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #12 Skrevet 4. juni 2014 dytt .... noen andre som har hatt det? Anonymous poster hash: f6748...b3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Har du noen andre symptomer? Blødning i tannkjøttet, uforklarlige blåmerker, uventet vekttap, feber, sliten uten grunn? Hvis ikke er det sannsynligvis ingenting alvorlig, men det høres veldig plagsomt ut, så jeg ville bestilt time hos legen. Går det plutselig over før legetimen, så kan du jo eventuelt bare avbestille timen igjen. Du bruker ingen medikamenter som kan ha utslag på nesen eller på slimhinnene? Er ikke utsatt for å puste inn kjemikalier i hverdagen? Anonymous poster hash: 159df...a09
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 For øvrig, når man først har hatt en neseblødning, så er slimhinnene såre og det skal lite til før de blør igjen. Så det kan være en ond sirkel du har havnet i. Hvis det er noe du kan gjøre for å være ekstra forsiktig med nesen en ukes tid, så ville jeg prøvd det. Ikke pusse nesen, ikke klø på den, ikke pust inn noe som kan irritere (dvs unngå å ta storrengjøring med salmiakk de neste dagene...), prøv å unngå svært tørr luft. Anonymous poster hash: 159df...a09
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Jeg blør fortsatt hverdag, og har ingen skikkelig grunn til å blø. Noen andre som har hatt det slik? isåfall hva hadde du? Anonymous poster hash: f6748...b3b
Maximillian Cohen Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Ja, jeg har hatt det slik. Hadde ikke noe spesielt. Nå har jeg imidlertid fått etset/svidd vekk en del blodkar i nesen og problemet er borte.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Ja, jeg har hatt det slik. Hadde ikke noe spesielt. Nå har jeg imidlertid fått etset/svidd vekk en del blodkar i nesen og problemet er borte. ok gjorde det vondt? Anonymous poster hash: f6748...b3b
Maximillian Cohen Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Nei, det er ikke særlig vondt. Det svir litt der og da, men det varer bare noen sekunder.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Nei, det er ikke særlig vondt. Det svir litt der og da, men det varer bare noen sekunder. fint det høres helt grusomt ut.. Anonymous poster hash: f6748...b3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå