Gå til innhold

Spiseforstyrelser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på en ting : Har man nødvendigvis spiseforstyrelser dersom man sulter deg?

Anonymous poster hash: 0d297...9a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg.

Anonymous poster hash: 8ed25...dcc
AnonymBruker
Skrevet

Seg*

Anonymous poster hash: f672a...93b

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg. Anonymous poster hash: 8ed25...dcc

Ok, takk for svar

Anonymous poster hash: f672a...93b

Skrevet

Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg.

Anonymous poster hash: 8ed25...dcc

Hva er sulteperioder? Og hvordan kan man sulte seg i fem måneder uten å være spiseforstyrret?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på en ting : Har man nødvendigvis spiseforstyrelser dersom man sulter deg?

Anonymous poster hash: 0d297...9a7

I definisjonen "spiseforstyrrelse" leser man jo "forstyrrelse i inntak av mat". Å sulte seg vil jeg absolutt kalle en forstyrrelse her. Et unntak kan vel være fasting av religiøse eller helsemessige årsaker. Du bør ikke sulte deg!

Anonymous poster hash: 23452...c24

• Liker 1
Skrevet

En spiseforstyrrelse handler om å ha et turbulent forhold til mat der dette "forholdet" hemmer livskvaliteten/går ut over andre deler av hverdagen. Om det å sulte seg er å ha en spisefortsyrrelse eller ikke kommer derfor an på grunnen/bakgrunnen for å sulte/faste.

Et annet begrep er spiseproblematikk, der det ikke er utviklet en spiseforstyrrelse, men der forholdet til mat er komplisert og problematisk.

Oppsøk hjelp. Desto lenger denne forstyrrelsen får feste seg i kroppen/hjernen blir det vanskeligere å komme seg ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...