AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Lurer bare på en ting : Har man nødvendigvis spiseforstyrelser dersom man sulter deg? Anonymous poster hash: 0d297...9a7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg. Anonymous poster hash: 8ed25...dcc
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg. Anonymous poster hash: 8ed25...dcc Ok, takk for svarAnonymous poster hash: f672a...93b
Ferny Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Det kommer litt an på. Jeg har hatt sulteperioder på opp til 5 mnd, uten å ha hatt en spiseforstyrrelse. Problemer med maten ja, men ikke en spiseforstyrrelse. Det må pågå en god stund før det blir en diagnose. Men det er jo uansett ikke bra å sulte seg. Anonymous poster hash: 8ed25...dcc Hva er sulteperioder? Og hvordan kan man sulte seg i fem måneder uten å være spiseforstyrret? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Lurer bare på en ting : Har man nødvendigvis spiseforstyrelser dersom man sulter deg? Anonymous poster hash: 0d297...9a7 I definisjonen "spiseforstyrrelse" leser man jo "forstyrrelse i inntak av mat". Å sulte seg vil jeg absolutt kalle en forstyrrelse her. Et unntak kan vel være fasting av religiøse eller helsemessige årsaker. Du bør ikke sulte deg!Anonymous poster hash: 23452...c24 1
Dama til hanen Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 En spiseforstyrrelse handler om å ha et turbulent forhold til mat der dette "forholdet" hemmer livskvaliteten/går ut over andre deler av hverdagen. Om det å sulte seg er å ha en spisefortsyrrelse eller ikke kommer derfor an på grunnen/bakgrunnen for å sulte/faste. Et annet begrep er spiseproblematikk, der det ikke er utviklet en spiseforstyrrelse, men der forholdet til mat er komplisert og problematisk. Oppsøk hjelp. Desto lenger denne forstyrrelsen får feste seg i kroppen/hjernen blir det vanskeligere å komme seg ut av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå