AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Andre med nakke problemer som opplever syk svimmelhet?? Vet svimmelhet kan komme av nakke problemer, men det er blitt så gale at jeg isolerer meg i frykt for å få svimmelhetsanfallene mine. Er utredet masse bl.p, MR osv. Anonymous poster hash: fe6f4...712
Gjest iGirl Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Opplever du svimmelheten som en "gyngende" følelse (nautisk svimmelhet) ? Endret 4. juni 2014 av iGirl
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 I de verste tilfellene er det når jeg går tur, sitte skjevt osv. D er på en måte at det går rundt og jeg må lukke øynene i et sekund , så får jeg panikk Litt gyngende når jeg går tur, føler det er ustabilt underlag Anonymous poster hash: fe6f4...712
Gjest PPM Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Ok. Noen jeg kjenner hadde noe lignende, men ikke så vondt i nakken tror jeg. Det ble utløst av brå bevegelser, som for eksempel å reise seg opp og snu hodet til siden. Aner ikke hva det var, men det ble kurert med noen enkle bevegelser som vi fant i en video på youtube. Tror videoen handlet om noe som kalles "krystallsyke".
karella Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Jepp, har opplevd dette flere ganger. Anbefaler å dra til en manuell terapaut som kan knekke og løsne opp nakken 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Andre med nakke problemer som opplever syk svimmelhet?? Vet svimmelhet kan komme av nakke problemer, men det er blitt så gale at jeg isolerer meg i frykt for å få svimmelhetsanfallene mine. Er utredet masse bl.p, MR osv.Anonymous poster hash: fe6f4...712 Hei! Når du sier du er utredet, har de funnet noen som helst årsak til nakkesmertene (går ut ifra at det er de som er utredet?) Jeg har selv i perioder svimmelhetsanfall, som er så ille at jeg blant annet ikke vil kjøre bil, fordi jeg er redd jeg skal kjøre av veien. Har du noen mestringsteknikker? Når det blir for ille for min del, lukker jeg øynene og fokuserer 100% på pusten. Har du fått noen til å se på hvordan nakkemusklene dine er? Er de vonde fordi de er anspent? Anonymous poster hash: c1dd5...f13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 De regner med det rett og slett er stress, og siden jeg selv ikke klarer å roe meg ned så bler jo heller ikke situasjonen bedre! Jeg har fått angst for å ha angst rett og slett. Blir redd når jeg svimler og utløser selv angstanfall.! Anonymous poster hash: fe6f4...712
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Har gjort alt jeg kan for å skade min egen nakke, så jeg skjønner godt hvordan du føler dette. Du må rett og slett få behandling av nakken, og også lære deg å slappe av og å puste. Første pri er å komme seg til en manuellterapeut (rart du ikke allerede er sendt dit av legen) og så kan du se om du finner et stressmestringskurs nær deg (legen din bør ha oversikt over dette også). Alle skal ha tilbud om dette. Det er gratis og man lærer seg å takle stress. Det neste er å begynne å trene. Å sitte i ro gjør ikke saken bedre. Yoga er en super treningsform da du vil lære deg å puste og å koble ut, samtidig som du får fysisk trening. Dette er min oppskrift på å fungere normalt igjen. Jeg har permanente skader i nakken, men behandlig og yoga gjør hverdagen smertefri Anonymous poster hash: 010da...951
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Litt av problemer er at jeg er nyoperert å har ikke fått lov å trene før nå. Opererte nesen og fikk dermed kun gå rolige turer, samt ikke bruke briller noe jeg sliter skikkelig med nå fordi øynene min liker absolutt ikke linser. Å jeg vet så altfor godt at å sitte i ro ikke hjelper, men pga svimmelheten kommer jeg meg ikke ut på tur eller trening noe spesielt. Det er så ubehaglig og får en følelse/blir redd for at jeg skal svime av. Noe som er urasjonelt og jeg har aldri svimt av eller hatt prikkende man ofte får rett før. Jeg fikk beskjed idag at jeg sannsynligvis må ha lenger sykmelding (Er sykemeldt 1 uke til pga operasjonen), og nå er jeg helt i bunn. Jeg har så utrolig lyst å fungere normalt igjen. Være meg selv og kunne finne på alt slags. Små angsten for svimling har sotte i siden det begynte i sommer etter en stressende vår med ulykke (kom kjørende oppi) og et stressende brudd med eksen som lekte med meg i flere år. Har nå ny type, og kjenner jeg er redd for å miste han når jeg har så mye problemer og blir "redusert" som nå. Selv om han ler den frykten bort og sier han elsker og forstår meg. Hadde jeg bare kommet over den verste angsten for svimling så hadde jeg klart å trene osv. Prøver å ikke sitte i ro her hjemme, rydder og vasker litt hver dag. Håper det hjelper litt. Er bare så frustrert og idag langt langt nede! Anonymous poster hash: fe6f4...712
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Men tusen takk for svar. Ikke at jeg unner deg det, men det hjelper å høre at det er personer med lignende problemer, for svimmelhet er veldig skremmende. Og selv om jeg vet godt hva det kommer av, er det skremmende for det spesielt når jeg ikke er hjemme. Anonymous poster hash: fe6f4...712
Eplekaka Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Mest sannsynlig stress og spente muskler i nakke/øvre del av rygg. Gå til en osteopat og få hjelp. Og bryk uttøyningsøvelser hjemme hver kveld. Lær deg avspenningsteknikker og vær oppmerksom på hvordan du holder skuldrene. Hvis du har en låsning i rygg/nakke, vil det ta lang tid å bli helt bra, for det har antagelig også tatt lang tid å opparbeide seg låsingen.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Jeg, min far og søster har alle stressnakke. Når vi har vært stresset en stund så blir vi kjempe svimle. Søstra mi er minst rammet. Faren min har vært innlagt to ganger på sykehuset fordi han var så ekstremt svimmel at han ikke klarte å stå, spise eller prate noe særlig. Min første gang så ble jeg nesten innlagt men jeg fik hjelp av kjæresten til å lage mat og sånt. Ble veldig godt utredet men de fant ikke noe. Blodprøver, ønh-spesialist, MR osv. Plutselig etter å ha ligget på sofaen i 1,5 mnd (var nettopp ferdig utredet), så var jeg bra. Hadde så mye energi da at jeg ommøblerte stua, var en sprø opplevelse Hadde ikke vondt i nakken da. Andre gangen var det litt mildere men jeg hadde vondt i nakken og jeg var sykemeldt i ca 1, 5 mnd da og. Da hadde jeg flyttet med kjæresten så han hjalp meg masse. Da ringte jeg rundt for time hos manuellterapeut, men pga sommer var det lang ventetid. Fikk time hos en fyr når jeg var nesten bra. Han var udugelig. Jeg hadde satt meg inn i dette med låsninger i nakken og svimmelhet, han fant mange låsninger sa han og at de skulle han fikse neste gang. Når jeg kom neste gang (2 uker etter fordi han hadde glemt at jeg hadde time en uke etter) så nektet han for at han kunne fikse låsninger og ga meg noen avanserte balanseøvelser. Er ikke noe galt med balanseøvelser men da hadde jeg vondt i nakken og var stiv. Tredje gangen var ikke så ille, klarte å ta meg av babyen i permisjon, men de andre gangene så begynte det gradvis og så *pang* kjempe dårlig. Så skyndet meg å ringe manuellterapeuten som hjalp meg med bekkenløsning som gravid. Fikk fort time, han fant 2 låsninger som han løsnet der og da. Og ga meg noen enkle øvelser. Var tilbake to ganger, og ble fort helt fin. Jeg ville altså prøvd å finne en dyktig manuellterapeut, faren min bruker det og. Han er forresten ufør nå fordi det har blitt så ille + en annen lidelse. Du trenger ikke henvisning til en manuellterapeut, bare finn en som har en avtale med det offentlige så blir det ikke så dyrt. Manuellterapeuter kan sykemelde.Anonymous poster hash: bd2cb...f85
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Jeg, min far og søster har alle stressnakke. Når vi har vært stresset en stund så blir vi kjempe svimle. Søstra mi er minst rammet. Faren min har vært innlagt to ganger på sykehuset fordi han var så ekstremt svimmel at han ikke klarte å stå, spise eller prate noe særlig. Min første gang så ble jeg nesten innlagt men jeg fik hjelp av kjæresten til å lage mat og sånt. Ble veldig godt utredet men de fant ikke noe. Blodprøver, ønh-spesialist, MR osv. Plutselig etter å ha ligget på sofaen i 1,5 mnd (var nettopp ferdig utredet), så var jeg bra. Hadde så mye energi da at jeg ommøblerte stua, var en sprø opplevelse Hadde ikke vondt i nakken da. Andre gangen var det litt mildere men jeg hadde vondt i nakken og jeg var sykemeldt i ca 1, 5 mnd da og. Da hadde jeg flyttet med kjæresten så han hjalp meg masse. Da ringte jeg rundt for time hos manuellterapeut, men pga sommer var det lang ventetid. Fikk time hos en fyr når jeg var nesten bra. Han var udugelig. Jeg hadde satt meg inn i dette med låsninger i nakken og svimmelhet, han fant mange låsninger sa han og at de skulle han fikse neste gang. Når jeg kom neste gang (2 uker etter fordi han hadde glemt at jeg hadde time en uke etter) så nektet han for at han kunne fikse låsninger og ga meg noen avanserte balanseøvelser. Er ikke noe galt med balanseøvelser men da hadde jeg vondt i nakken og var stiv. Tredje gangen var ikke så ille, klarte å ta meg av babyen i permisjon, men de andre gangene så begynte det gradvis og så *pang* kjempe dårlig. Så skyndet meg å ringe manuellterapeuten som hjalp meg med bekkenløsning som gravid. Fikk fort time, han fant 2 låsninger som han løsnet der og da. Og ga meg noen enkle øvelser. Var tilbake to ganger, og ble fort helt fin. Jeg ville altså prøvd å finne en dyktig manuellterapeut, faren min bruker det og. Han er forresten ufør nå fordi det har blitt så ille + en annen lidelse. Du trenger ikke henvisning til en manuellterapeut, bare finn en som har en avtale med det offentlige så blir det ikke så dyrt. Manuellterapeuter kan sykemelde.Anonymous poster hash: bd2cb...f85 Tror jeg må søke opp dette med manuell terapeut. Tusen takk! Har prøvd osteopat, fysioterapeut (2stk), samt naparpat. Må jo si det at naparapaten var den første som fikk meg helt god. Så begynte jeg hos gysio som studerer for å bli osteopat han har også hjelpt kjempe masse. Men så kom jo denne operasjonen å ødela hele opplegget hvor jeg var blitt ganske så god! Nå har jeg vært 3 uker sykemeldt og frykter lengre sykemelding. Skal snart flytte (3 uker til) så håper jeg er god til dette hvertfall. Men får høre på de faglærte å ta imot sykemeldingen om de mener dette. Selv om jeg lite ønsker det, føler meg låst til å være hjemme. Er ute små ærender men er ubehaglig. Så er noe stresset for jobb situasjonen da jeg har et fysisk krevende yrke med daglig kontakt med andre så kan ikke hjemme meg bort om det blir for gale.. Anonymous poster hash: fe6f4...712
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå