AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Når jeg skal skylle munnen med kaldt vann, eller bare drikke kaldt vann eller kald melk, så kan jeg ikke drikke på den ene siden av munnen siden det iser noe fryktelig i underkjeven! Hva kan jeg gjøre for å forebygge dette? Skal jeg kjøpe sensitiv tannkrem, og kjøpe ny tannbørste kanskje? Har vært sånn her en stund nå. Anonymous poster hash: 055fb...c3b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Har du vært hos tannlegen? Selv om det ikke er hull kan det være porer i tennene som går inn, eller nesten helt inn til nervene. Har flere slike porer og det ISER Anonymous poster hash: 7c6dd...357
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Noen tips: - Puss tennene før frokost. Når du har spist frokost, har du syrer i munnen og du gjør det bare verre dersom du pusser de rett etterpå. Er du redd for dårlig ånde, så tygg en sukkerfri tyggis. - Tannlegen min sier at så lenge det tannkremen inneholder fluor, så er det bra. Det er også bra å variere typer tannkrem også (akkurat det har jeg ikke peiling på, men tannlegen sa det). - Bruk en myk tannkost og puss forsiktig. Harde tannkoster "filer" tennene bort. - Bruk tanntråd til å fjerne plakk mellom tennene, spesielt hvis du blør når du pusser tennene. - Bruk fluorskyll eller spis fluortabletter hver kveld. Dette forebygger ising i tennene. - Ikke spis og drikk rett før du skal pusse tennene. Vann går greit. Men gå til tannlegen hvis det blir for vondt Anonymous poster hash: 726c3...da5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå