Gå til innhold

Studenter - Hvordan overlever dere sommermånedene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Evans

Samme her, i hvert fall det med å ha min første skikkelige sommerferie på lenge! Har jobbet 6 til 8 uker hver sommer siden etter videregående (på videregående hadde jeg deltidsjobb i stedet og tok meg noen ekstra uker med ferie om sommeren). Leverer masteroppgave om ca to uker og satser på fulltidsjobb fra høsten, så planen i år er for en gangs skyld å ha ferie i ferien! :)

Fram til nå har jeg overlevd sommerferiene ved hjelp av sommerjobbene og sparekontoen min, samt det at jeg har bodd hjemme hos mamma og pappa og sluppet å betale for maten jeg spiser hjemme hos dem. :)

Anonymous poster hash: b9273...4ac

Gratulerer med snart vell overstått :) Må være lov å unne seg en siste lang ferie før man går inn i arbeidlivet syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med snart vell overstått :) Må være lov å unne seg en siste lang ferie før man går inn i arbeidlivet syns jeg :)

Takk! Og gratulerer til deg også! :) Antar at du nylig er ferdig/snart er ferdig du også, siden du skriver at du er nyutdannet. Og ja, det er viktig med en siste lang sommerferie før vi må gå over til 4-5 uker ferie i løpet av hele året! Vi får krysse fingrene for masse pent sommervær! :)

Anonymous poster hash: b9273...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fullt i sommermånedene. Det, pluss studielånet gjør at det går akkurat rundt. Siden de fleste andre er i samme økonomiske situasjon, føler jeg meg lite fattig.



Anonymous poster hash: 324c0...61f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 1-3 ganger i uken til vanlig, litt mer i ferier og i juli jobber jeg 100% ca. Lever på lønnen, det jeg får igjen på skatten og feriepenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber naturligvis.

Syns det er tåpelig å skulle klage på manglende lånekasse i måneder man har helt fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid hele året, og får derfor en grei sum i feriepenger. Om sommeren jobber jeg en del ekstra. Har lån og stipend i tillegg til lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fulltids sommerjobb. Lever av feriepenger, evt. skattepenger og sparepenger frem til lønning. Jobber helst 8 uker om sommeren.

Endret av Blådiamant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid hele året og så mye jeg kan om sommeren. I tillegg til at jeg bruker skattepenger og feriepenger. I år håper jeg virkelig skattepengene kommer i juni, ellers sliter jeg!



Anonymous poster hash: 21f71...541
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette året bor jeg midlertidig gratis hos foreldre i sommeren... og jobber.



Anonymous poster hash: dafde...067
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber, det gjør jeg også resten av året. Har litt flere vakter på sommeren.

Bruker å få rundt 12 000 utbetalt etter skatt under studietiden, så regner med det blir et par lapper ekstra nå, pluss at jeg får igjen 16 000 i skatt. Klarer meg helt fint til storstipendet kommer igjen i august.



Anonymous poster hash: bcfa7...224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Har deltidsjobb ved siden av studiene, og jobber hver eneste ferie (jul, vinterferie, påskeferie, sommerferie og høstferie).

Pluss jeg skatter mer enn det jeg trenger slik at jeg får litt ekstra å rutte med i sommermånedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...