Gå til innhold

Advokatsekritær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har studert til å bli advokatsekretær? Hvordan er det?

Er det mye tungt stoff, eller er det overkommelig?

Info taes i mot med takk!

Anonymous poster hash: 96871...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke bli sekretær dersom du ikke klarer å skrive ordet rett mer enn én av to ganger.



Anonymous poster hash: fe481...68f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og jeg personlig syntes det var gøy.

Vi hadde advokatregnskap, litt juss(familierett, arverett osv) og mye handlet om juridiske begreper.

Men å få jobb som det er ikke like enkelt... større utskiftninger i byer, og spesielt Oslo, men det er(har hvertfall vært) slik at får du først en jobb som advokatsekretær i et firma så blir du der til du pensjonerer deg omtrent.... Lite utskiftninger i de jobbene, men det er jo bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som har studert til å bli advokatsekretær? Hvordan er det?

Er det mye tungt stoff, eller er det overkommelig?

Info taes i mot med takk!

Anonymous poster hash: 96871...ed4

Først må du ihvertfall være nøye med rettskrivning og korrektur. hehe.

Alle de dokument og brev som du som advokatsekretær må skrive...må gjøres pinlig nøyaktig. Ellers vil ikke klienter ta det advokatfirmaet seriøst..

Jeg har også inntrykk av at det er vanskelig å få jobb, men har du først greid å karre deg til en jobb så beholder du den så lenge du vil og ofte med gode betingelser.

Jeg vet det høres fordomsfullt ut. Men det er noe i kulturen at det er greit og enklere å ligge seg en jobb som sekretær. Så en god taktikk vil være å frekventere utesteder hvor du vet det er mange advokater som vanker. Knytte relasjoner der..

En venninne av meg slet i over et år med å få seg jobb som advokatsekretær, før hun desperat bestemte seg for å dra ut på byen i Oslo hvor hun visste der var mange fra advokatstanden som vanket. Hun har utseende med seg...og det gikk ikke lange tiden etterpå før hun fikk seg jobb.

I dag tjener hun VELDIG godt og sitter bra i det.

Anonymous poster hash: 68da2...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Beklager det. Har vært våken store deler av natten med en liten pjokken som ikke fant roen. Er klar over at man må holde skrivefeil på avstand;)

Men er det tungt pensum? Ser for meg at det ikke er like tungt som å studere jus, men man må vel ha god konsentrasjon når man studerer dette?

Ikke at det er noe problem, altså. Men når ting blir for komplisert har jeg en tendens til å miste interessen :sjenert: Men jeg synes det høres ut som et interessant studie.

Anonymous poster hash: 96871...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes pensum var lett :) Men som andre skriver er det ikke så lett å få seg jobb. I Oslo er det gjerne 100-200 søkere per jobb. Jeg endte opp med å ikke jobbe på advokatkontor (men er veldig fornøyd med det altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må du ihvertfall være nøye med rettskrivning og korrektur. hehe.

Alle de dokument og brev som du som advokatsekretær må skrive...må gjøres pinlig nøyaktig. Ellers vil ikke klienter ta det advokatfirmaet seriøst..

Jeg har også inntrykk av at det er vanskelig å få jobb, men har du først greid å karre deg til en jobb så beholder du den så lenge du vil og ofte med gode betingelser.

Jeg vet det høres fordomsfullt ut. Men det er noe i kulturen at det er greit og enklere å ligge seg en jobb som sekretær. Så en god taktikk vil være å frekventere utesteder hvor du vet det er mange advokater som vanker. Knytte relasjoner der..

En venninne av meg slet i over et år med å få seg jobb som advokatsekretær, før hun desperat bestemte seg for å dra ut på byen i Oslo hvor hun visste der var mange fra advokatstanden som vanket. Hun har utseende med seg...og det gikk ikke lange tiden etterpå før hun fikk seg jobb.

I dag tjener hun VELDIG godt og sitter bra i det.

Anonymous poster hash: 68da2...25d

Verste jeg har hørt! Knytte relasjoner ja, men ligge seg til jobben.. aldri hørt at noen av de advokatsekretærene jeg kjenner til har gjort det. Jeg har aldri ligget meg til en jobb men jeg tjener likevel godt til sammenligning med andre advokatsekretærer, har man de rette kvalifikasjonene så kommer man langt uten å ligge seg til jobben. MEN, det er riktig at det er vanskelig å få seg jobb som nyutdannet advokatsekretær for de fleste advokatfirmaer av en viss størrelse vil gjerne ha noen med erfaring. Du må bare fortsette å søke og gjerne søke vanlige sekretærstillinger også så du får erfaring, det er ikke så stor forskjell.. det handler om rutiner.

Kulturen i advokatbransjen... å ligge seg til jobb.. ja, nå har jeg hørt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokater er svin! Jeg lå med en advokat et par ganger når jeg var arbeidsledig. Fikk ikke no jobbtilbud der gitt. Han bare brukte meg for å tømme den ekle lille semiimpotente sneglen sin!

Anonymous poster hash: 11ef4...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokater er svin! Jeg lå med en advokat et par ganger når jeg var arbeidsledig. Fikk ikke no jobbtilbud der gitt. Han bare brukte meg for å tømme den ekle lille semiimpotente sneglen sin!

Anonymous poster hash: 11ef4...bbc

Jeg vet ikke helt hva du får ut av dette.. men.. for å få en jobb må det være en ledig stilling på advokatkontoret, man får ikke inn noen nye uten at det er dekning budsjettmessig og det er sjelden advokatene som bestemmer hvem som skal ansettes. Her er det vi i administrasjonen som ansetter de merkantile. Veldig dumt å ligge med noen som ikke har innflytelse på om du får en jobb.

TS, jeg har ikke tatt advokatsekretærskolen men kommet inn på bakgrunn av lang erfaring fra andre kontorstillinger så jeg kan ikke uttale meg om skolen er vanskelig eller ikke, kan bare uttale meg om det er enkelt å få seg jobb eller ei. Men jeg syns ikke jobben som advokatsekretær er mer vanskelig enn andre kontorstillinger jeg har hatt.

Endret av NoFuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...