Gå til innhold

Antidepressiva til rett tid.. Hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt vanskelig for meg for tiden tydeligvis.

I helga glemte jeg å ta den på morgenen, tok den så fort jeg husket, som fort ble i 6-7 tiden på kvelden..

Men idag klarer jeg ikke å huske om jeg tok den imorrest men står i pakningsvedlegget at om en er glemt, skal man ta den på morgenen neste dag og aldri ta to på en dag.

Siden jeg ikke husker velger jeg å ikke ta noen idag i tilfelle jeg gjorde det.

Men.. Dette kan vel ikke være bra, er jo viktig det skal være regelmessig hver dag, er det ikke?

Kan det bli tull hos meg nå? Håper psyken holder seg stabil da..

Anonymous poster hash: 2d7e7...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å sette en alarm? Og legge opp en dosett, for f.eks. en uke av gangen, så kan du se om du har tatt den allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett pilleglasset, evt. dosett, ved siden av tannbørsten, så gjør du vane av å ta den når du står opp og pusser tennene:)



Anonymous poster hash: d0adf...1c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker fort (aka iløpet av dagen etterpå) om jeg ikke tok den. Men det går "fort" over igjen når jeg har tatt pillen. Jeg har på alarm og etterhvert skal jeg skaffe meg dosett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Her ligger dosetten ved siden av hodeputa sammen en flaske med vann,og alarm settes på sånn at den blir tatt til samme tid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den hver kveld, ikke så lenge før jeg legger meg - men det kan ofte variere med flere timer (opp til 6 timer!). Så vidt jeg vet har jeg ikke reagert på å ta tablettene til uregelmessige tidspunkt. Har også hendt at jeg har glemt å ta en tablett eller vært et sted hvor jeg har glemt å ta med tablettene, og det har også gått fint (det er snakk om 1 til 1,5 døgn).

Jeg tar 10 mg Cipralex, så det er jo mulig at dem som tar høyere doser reagerer raskere/sterkere. :)



Anonymous poster hash: eb156...838
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjøpe en ukesdosett på apoteket med et bur til hver dag, og sette på en alarm på telefonen så du husker å ta den. Det finnes kanskje også en app som kan minne deg på det? Jeg mener å ha hørt om det.



Anonymous poster hash: d64d2...e9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine forslag!

Skal definitivt kjøpe meg en ukesdosett, blir bare mer og mer glemsk for tiden, så :)

Takk for svar!!



Anonymous poster hash: 2d7e7...d51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...