Gå til innhold

Ingen motivasjon. Hva hadde du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gammel og begynte å studere for to år siden, skal ta en bachelor. Problemet er at jeg har valgt helt feil studieretning og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Jeg sliter med å lese, konsentrere meg, huske hva jeg lærer osv. Jeg tror ikke jeg er dum, jeg har vanligvis lett for å tilegne meg kunnskap, men når motivasjonen er så fraværende er det vanskelig å holde selvdisiplinen, jeg detter bak i forhold til de andre og så er vi i en ond sirkel.

Rett før jul datt jeg tilbake i en depresjon som jeg har slitt mer eller mindre med i flere år, noe som resulterte i at jeg ikke har noen eksamener fra dette semesteret, noe som igjen selvfølgelig får motivasjonen og selvfølelsen til å skrante enda mer.

Jeg er 26 år, når jeg er ferdig med 3 år er jeg 27, men mest sannsynlig er jeg 28 siden jeg mangler så mange eksamener som jeg må ta opp igjen. Begynner jeg på nytt er jeg ikke ferdig utdannet før jeg er 29 år! Jeg skulle jo vært ferdig med alt sånt da og begynt å slå meg ned og kjøpe hus og ha fast jobb og alt sånt. Jeg ser så mørkt på fremtiden (og nåtiden) akkurat nå at jeg tror jeg sliter med å se klart.

Jeg vil ha utdanning, men jeg føler meg helt fortapt akkurat nå..

Hva hadde dere gjort?



Anonymous poster hash: e6c37...f87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken utdanning vil du heller ta da? (og hvor mange år er det på den?)

Jeg har folk i klassen som er over 35 år, så det er jo aldri for sent selv om jeg forstår at man helst vil være ferdig i 25 års alderen. Men slik blir det ikke for mange, er like normalt å holde på litt lenger :)

Får du behandling for depresjonen?

Hva med å oppsøke en studierådgiver?

Klarer du deg økonomisk dersom du begynner med et nytt studie i f.eks 5 år til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...