Gå til innhold

KG og "50-talls kvinner"...


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Selv om det ikke er til å stikke under en stol at KG har sin egen anselige selfies-takende, cupcakes-bakende barnevognmafia er mitt kjedelige svar at de er like velkomne her de som alle andre :) Og heldigvis holder de seg stort sett til de forumene som tar for seg sånne rosatemaer.

Men det virker for meg også som om kvinnene som faktisk tenker slik TS beskriver enten ikke vet at de gjør det, eller ikke vet bedre, eller begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Men kvinnene på 1700-tallet og deromkring var sikkert lykkelige og følte det meningsfyllt å føde barn og bake brød. Fordi de hadde ingen rettigheter, og var umyndiggjorte i kraft av sitt kjønn.

Nå må du ikke glemme at visse bitterpikker her har gjort oss oppmerksomme på at kvinner aldri har hatt det bedre enn i den perioden der. Det var menn som var undertrykt. Kvinner var hjemmeværende og upolitiske fordi de ikke gadd noe annet, og var så verdifulle at de ikke behøvde å jobbe.

Av og til har jeg lyst til å sende KG på skolebenken.

Anonymous poster hash: a1bad...846

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til den typiske 2014-kvinnen, som:

- drømmer om å bo alene i et dårlig hus

- klubber menn i hodet og drar dem etter håret til det dårlige huset sitt for kopulering, med kondom.

- sitter på gulvet og glor i en vegg, mens hun søker etter kurs i fallskjermhopping.

- bruker truser som kjøkkenklut og vasker tøyet sitt i springen.

- er opptatt av alt annet enn barn og hjem, og nyter sporadisk jakt på 50-tallskvinner.

- blåser røyk i ansiktet til tilfeldige barn.

- går ikke inn i forhold, fordi hun er for opptatt med å skifte hjul og hogge trær, samtidig.

- driter i hvordan hun ser ut, og gror skog på beina, samler navlelo og jobber hardt for å få kroppen til å forfalle, i håp om å skremme bort det andre kjønn.

Dette er mer den typiske KG kvinnen. Bortsett fra at hun LATER som om hun ikke vil ha et forhold like mye som 50-tallskvinnen. Eller en hvilken som helst kvinne. Eller mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lydige barn, fordi mannen vil det."

Dette blir for dumt. Alle vil ha veloppdragne barn fordi det er lettest og best for alle. Ikke fordi mannen vil det. Snakk om å tillegge andre holdninger.



Anonymous poster hash: 13fb0...801
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke glemme at visse bitterpikker her har gjort oss oppmerksomme på at kvinner aldri har hatt det bedre enn i den perioden der. Det var menn som var undertrykt. Kvinner var hjemmeværende og upolitiske fordi de ikke gadd noe annet, og var så verdifulle at de ikke behøvde å jobbe.

Av og til har jeg lyst til å sende KG på skolebenken.

Anonymous poster hash: a1bad...846

Det har alltid vært mennene som har vært undertrykt, ifølge kilder her inne.. kvinner har alltid hatt det så lett. Jeg tror også en tur tilbake til historietimene hadde vært nyttig for enkelte.. men så var det dette med et åpent sinn da.

Ja, menn hadde det også vanskelig før i tiden, hvis de ikke tilhørte øvre middelklasse, det er ikke til å underslå.. men de hadde det ikke vanskeligere enn kvinner.

Anonymous poster hash: cace3...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-talls kvinnen var vel ikke så opptatt av røyk og kroppsfokusering (iallefall ikke den voldsomme kroppsfokuseringen).

Anonymous poster hash: b9eda...0db

50-tallskvinnen var veldig opptatt av kroppen sin, men idealene var litt annerledes på den tiden.

Screen-shot-2011-11-30-at-10.22.45-AM.pn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At TS spissformulerer og generaliserer er noe jeg personlig tåler godt.

Apropos utseendefokus er jeg overlykkelig for at jeg slipper presset som de yngste kvinnene opplever. Det er energikrevende å jobbe mot det perfekte, og det skrives om at mange unge jenter prioriterer utseendet i en grad som krever svært mye tid, går på bekostning av skole og gir dårligere skoleresultater og dermed færre muligheter til videre utdanning. Det høres dramatisk ut, og det er det også. Forutsatt at kildene er troverdige er jo dette et stort tilbakeskritt, vil jeg si.

Skulle selvsagt linket til kilder, men har ikke tid til å google dem frem nå.

Anonymous poster hash: 0425b...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5) Kvinner her inne virker blåst for andre impulser enn barn og hjem

Nei nei nei. Du må ikke glemme rosablogger om mote og sminke... Også trygd da, det er viktig...

Anonymous poster hash: 5464c...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg har ikke som mål og være en bitterfitte. Men jeg ser disse tendensene både på KG og ellers. Gifte seg (gjerne til penger), få et pent hus/villa, for rekkehus eller leilighet er ikke en del av drømmen. Trene og være fit, fordi mannen vil det. Lydige barn, fordi mannen vil det.

Jeg har da lest og deltatt her i noen år, så noe har jeg da fått med meg.

Asso, det er jo en uskreven kg-lov som sier at dersom du påpeker noe er du enten en bitterfitte eller bitterpikk. Synes vi skal ta saken til judge Judy for å få en objektiv vurdering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke unngå å legge merke til:

1 )Kvinner her inne vil ha mann, barn og et bra hus

2) Kvinner her inne gjør seg underdaning mannen i en datingfase. "Vil han ha meg/hvorfor ringer han ikke/tror dere han liker meg selv om han ligget med 60 kvinner det siste året?"

3) Interiør og pynt er en hobby

4) Vaske klær på 90 grader. Blande kjøkkenkluter og truser! Æsj!!!

5) Kvinner her inne virker blåst for andre impulser enn barn og hjem

6) Og har man fått dette barnet, så skal det iallefall ikke utsettes for passiv røyking fra naboen to hus bortenfor

7) Kvinner her inne er hjelpesløse når de ikke er i et forhold

Og kan skyte inn med og si at dette gjelder ikke alle. Men det er en tendens, ja.

Bra skrevet. Joda, folk må lov til å leve sine liv. Men dette er et interessant tema å ta opp, nemlig hvordan tendensen er i samfunnet.

Anonymous poster hash: 72259...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Interessant med så mange så innlegg og tilsvar.

Og enig med -L-: La oss få judge Judy på banen vedrørende bitterfitter og bitterpikker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...