Gå til innhold

Dere med skiftarbeid og små barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere det til å gå rundt hjemme?

Jeg må ha jobb (er arbeidsledig nå) og det meste jeg finner lokalt er skiftarbeid, dvs ca 7-15 og 14-23 og hver tredje helg. Mannen min jobber egentlig slik at han må dra hjemmefra 5:15 om morningen og kommer ikke hjem før nærmere 15:30. Så skal barna hentes fra barnehagen. Vi har kun 1 bil og vi må hente barna med bil fordi det ikke går buss. Mannen har forøvrig en stilling hvor han kan komme og gå litt som han vil, men det er ikke en permanent løsning og kan ikke være hver dag.

Vi skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til å gå opp hjemme dersom jeg ender opp med skiftarbeid i denne situasjonen. Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 44eb2...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jobber mannen tredelt skift og jeg todelt turnus. Det går, utrolig nok greit. De få dagene kveldsvaktene våre kræsjer så må vi ha barnevakt på kvelden, men det er få dager på en mnd, kanskje 2. Også må vi ha en barnevakt som passer de sovende barna når mine kveldsvakter kræsjer med hans nattevakter, det er også er bare et par dager i mnd.

På morgenen er det som regel den som begynner sent som leverer. Nå rekker jeg å levere og komme meg på jobb i tide så morgenene er egentlig ikke noe problem for oss. Det kjedelige er jo at begge er en del alene på kveldene, i tillegg jobber jeg hver tredje helg og en del helligdager. Så familielivet blir litt amputert.

To biler er et must hos oss og at jeg kan levere om morgene er også en redning.

Det er ikke så lett å få kabalen til å gå opp dessverre. Har dere muligheten til å få noen til å hjelpe dere innimellom?



Anonymous poster hash: 138ab...c38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 biler og det vi ha for å få det til å gå opp.

Er egentlig korte avstander her vi bor, men barnehagen ligger sånn til at vi må ha bil. Det er også dårlig med kollektivtrafikk hit vi bor(ingenting etter kl 17).

Jeg jobber i klesbutikk og begynner 10 el 11 om jeg har dagvakt, 12 el 14 om jeg har kveldsvakt. Mannen har 8-16 jobb.

Jeg leverer alle dager, mannen henter de dagene jeg jobber kveld(1-2 dager i uka).



Anonymous poster hash: ad7ee...027
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også må ha to biler for å få det til å gå opp..

Må sjekke hvor mye det kommer til å koste i såfall... :S

TS

Anonymous poster hash: 44eb2...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...