Gå til innhold

ADHD medisin


moppsi

Anbefalte innlegg

Jeg har adhd og bruker i dag concerta. Føler jeg blir deprimert, trøtt og sur av den, og jeg lurer på om noen vet om noen andre medisiner jeg kan bytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke en lege som følger deg opp?

Anonymous poster hash: d86fb...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ritalin (tabletter) og har ingen bivirkninger på det (iallefall ikke som plager meg). Men har ikke prøvd andre medisiner heller.

Dette må du ta opp med behandleren din. Man reagerer forskjellig og noen må prøve ut mye forskjellig før de finner det som virker best. Det er ganske mange alternativer også.

Anonymous poster hash: 39cdc...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en lege som følger deg opp?

Anonymous poster hash: d86fb...ff9

Jo, så klart! Men jeg skal tilbake til han om en uke for å få ny medisin, så da ville jeg høre om andre om de har en type medisin de er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ritalin med modifisert frisetting, har ingen bivirkninger på de, med mindre jeg tar for høy dose, da føler jeg meg litt "tom" og nedfor når virkningen går ut. Man må ofte prøve og feile litt med både preparat og mengde før man finner riktig. For noen fungerer det ikke med medisin i det hele tatt, enten pga liten effekt eller pga plager med bivirkninger. Mange har bivirkninger i starten, men det vil gjerne gå seg til etter et par-tre måneder når man er ferdig med opptrapping og kroppen har blitt vant til medisineringen.

Anonymous poster hash: fa47a...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...