Gå til innhold

Angst og eksamen...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sitter med hjemmeeksamen. Det går skikkelig dårlig, og har tre sider igjen å skrive på halvannet døgn. Det kan forsåvidt gå, men jeg har en sykelig angst for å kaste opp. Og nå er romkameraten min kvalm, så jeg har gått totalt inn i panikken, og da nekter hjernen å samarbeide. Jeg prøver å roe meg ned med at det sikkert er fordi hun har mye å gjøre om dagen, at det er en reaksjon på stress og ikke er smittsomt. Allikevel klarer jeg ikke roe meg ned på det.... Så nå går tiden uten at jeg klarer å gjøre noe vettugt på eksamen. Det gir meg bare enda mer angst og stress.... Ondond sirkel. Hva faen skal jeg gjøre nå...? Ser tiden bare renne ut mellom fingrene mine... :(

Anonymous poster hash: 81965...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du eksamen i? Prøv å tenk at om det går dårlig, så er det ikke så ille, det er jo bare en eksamen.:)

Anonymous poster hash: 6bd06...311
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sitt hjemme og ha eksamen med den kvalme kameraten din. Stikk og ha den et annet sted.

Anonymous poster hash: ab072...24b
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du eksamen i? Prøv å tenk at om det går dårlig, så er det ikke så ille, det er jo bare en eksamen.:)

Anonymous poster hash: 6bd06...311

Analyserer et dramastykke. For meg er det ikke "bare en eksamen", så klarer ikke ta så lett på det.. :( jeg vil bare bestå, så sikter ikke etter en A altså, vil bare stå. Men slik det ser ut nå kommer ikke det til å skje, er jeg redd...

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sitt hjemme og ha eksamen med den kvalme kameraten din. Stikk og ha den et annet sted.

Anonymous poster hash: ab072...24b

Har ingen andre steder å sitte hvor det er rolig nok. Lesesalen er full, biblioteket bråkete og ingen familie å søke ly hos... Jeg må sitte hjemme, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

3 sider. Du har god tid!

Nå skal du ta deg en god pause. Avspenning er tingen. Reis deg opp. Stå med beina godt plantet i bakken. God holdning. Lukk øynene og tenk på noe som du liker. Is kanskje? Eller brus/te/en god kake? Eller hva med å tenke på en fin sommerdag, du hører fugler, vind i gresset, bølgene som slår. Lytt etter lydene, kjenn etter varmen. Du slapper av.

Et annet godt tips for avspenning. Du kan gjerne sitte. Spenn alt du har av muskler i hele kroppen i et par sekunder, og så slapper du av. Kroppen slapper maks av etter at alt av muskler har vært spent.

Gjesp. Gode store gjesper. Det hjelper på.

Gjentar gjerne de her øvelsene flere ganger. Det er viktig med gode pauser.

Nå er du kanskje klar for en ny økt med oppgaven?

Husk å få i deg nok næring, god drikke, vann er bra. Kaffi må kanskje til, eller te? Spis litt, noe du liker.

Lykke til, det her klarer du!

Anonymous poster hash: 20a31...150
AnonymBruker
Skrevet

3 sider. Du har god tid!

Nå skal du ta deg en god pause. Avspenning er tingen. Reis deg opp. Stå med beina godt plantet i bakken. God holdning. Lukk øynene og tenk på noe som du liker. Is kanskje? Eller brus/te/en god kake? Eller hva med å tenke på en fin sommerdag, du hører fugler, vind i gresset, bølgene som slår. Lytt etter lydene, kjenn etter varmen. Du slapper av.

Et annet godt tips for avspenning. Du kan gjerne sitte. Spenn alt du har av muskler i hele kroppen i et par sekunder, og så slapper du av. Kroppen slapper maks av etter at alt av muskler har vært spent.

Gjesp. Gode store gjesper. Det hjelper på.

Gjentar gjerne de her øvelsene flere ganger. Det er viktig med gode pauser.

Nå er du kanskje klar for en ny økt med oppgaven?

Husk å få i deg nok næring, god drikke, vann er bra. Kaffi må kanskje til, eller te? Spis litt, noe du liker.

Lykke til, det her klarer du!

Takk for avspenningstips. Å tenke på et fint sted hjalp meg. Jeg føler det dessverre ikke slik at jeg har god tid, tvert om... Slike eksamener er veldig krevende mentalt sett for min del, og når jeg da i tillegg får angst på toppen blir det en ekstremt vanskelig oppgave.

Men jeg prøver så godt jeg kan, og så får jeg se hvor jeg ender... Det er skikkelig dritt å føle det slik, spesielt på toppen av eksamen... :(

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å få slappet litt av. Det kan være positivt på så mange måter. Kanskje det å rette fokuset et annet sted kan hjelpe. Tenker man på angsten blir den bare verre. Du klarer det her, det er sikkert! Du gir ikke opp! Eksamen kommer du deg gjennom. Det er slitsomt, vondt og tungt akkurat nå. Men når du er ferdig vil det føles mye bedre.

Du stresser nok siden du synes du har dårlig. Det er forståelig. Men da er det viktig å forsøke å roe seg ned. Ta en pust i bakken. Gjøre noe helt annet enn å tenke på eksamen. 10 minutter hvor du lytter til noe god musikk. Eller 5 minutter hvor du tar deg tid til å nyte en liten is. Det gir overskudd og du får roet deg ned.

Jeg heier på deg! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det TS?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det TS?

Jeg fikk levert oppgaven. Tror jeg stryker, men har levert. Jeg har hatt mye angst de siste dagene men det tror jeg er pga mye press mtp eksamen og jobb og hele pakka.

Jeg fikk som sagt levert og det er det viktigste. Romkameraten min ble aldri dårlig heller, så det hjalp en del på den mest akutte angsten.

Takk som spør, går bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Godt at du fikk levert!

:)

AnonymBruker
Skrevet

Onaner! Det gjør jeg hver gang jeg er kjempestressa. :biggrin: Det er jo kjempeavslappende!

Anonymous poster hash: 8398a...9ef
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det som regel går bedre enn man tror, TS :)

Anonymous poster hash: 396a8...51b
Skrevet

Dra på biblioteket og sett deg på en lesesal, på den måten vil du tvinge deg selv til å kun jobbe med det du skal. Ta pauser innimellom med mat, luft osv. Drikk også rikelig med vann og senk skuldrene, tenk over hva motivasjonen din med studie er, hvorfor du valgte det og hvor du vil med det. Les litt om tips og triks på nettet.

Jeg har selv eksamensperiode nå, har muntlig eksamen til uka. Så jeg skulle ønske jeg hadde hjemmeeksamen, så jeg slapp å sitte og se sensor i øynene mens han eller hun griller meg! Lykke til, dette klarer du :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...