Gå til innhold

Betennelse i percingen?


Tsumie

Anbefalte innlegg

Hei, er litt usikker om det er bettenelse i percingen, arr vev eller noe annet?
Over percingen undersølkula er det en liten klump, den gjør ikke vondt, kommer litt slim ut av percingen og det ser ikke ut som percingen gror utover. men er alikavell litt bekymret.. evt om jeg har bettenelse hva er best og rense med da? har prøvd med havsalt i lunket vann i en periode men klumpen går ikke vekk.. For og si det sånn klumpen er liten og grålig i fargen.

post-83239-0-92771400-1401787843_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som arrvev. fortsett med å vaske med vann, er det ikke tegn til bedring kjøp en svak kortisonsalve. Det måtte jeg da jeg fikk en slik på øret.

Men viktig, la den være så mye i ro som mulig.

Hvor gammel er den?



Anonymous poster hash: da8be...1ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som arrvev. fortsett med å vaske med vann, er det ikke tegn til bedring kjøp en svak kortisonsalve. Det måtte jeg da jeg fikk en slik på øret.

Men viktig, la den være så mye i ro som mulig.

Hvor gammel er den?

Anonymous poster hash: da8be...1ba

Hei og takk for svar, den er bare 2 måneder. har ikke tatt på den uten om da jeg renset den og da bruker jeg og vaske hendene og ta antibakk på hendene før jeg renser, har nå sluttet og rense, men bruker fortsatt saltvann på den for og se om klumpen går vekk. Kan arrvevet bli værre / større ? eller vill det gå vekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrvevet i navlepiercingen vil ofte være veldig rosa de første par årene før det sakte, men sikkert lysner. Klumpen du snakker om kommer fordi kulen hviler inntil huden, og den vil også bli mindre ettersom piercingen gror. Den vil også bli større om du feks slår til piercingen ved et uhell eller smeller magen inn i et bord. For noen kan det ta et par år før navlepiercingen er 100% ferdig grodd og slutter å pusse.

Kommer det betennelse i den vil du merke det på fargen på pusset som kommer ut av den. Det blir gult og tykt og også ofte litt slimete på konsistens. Skulle du få betennelse, kan du løfte barbellen litt opp sånn at stanga kommer ordentlig til syne på oversiden og klemme litt bacimycin ned i piercinghullet, slik at stanga trekker med seg bacimycinen ned i hullet. Som regel holder det å gjøre dette et par dager på rad før piercingen slutter å væske.

Pass også på at du ikke slår til den i søvne, dette kan føre til betennelser.

Ellers hjelper det som oftest mye bedre å la den være helt i fred etter de første par-tre ukene med saltvannsrensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...