Gå til innhold

Forsinket mens....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen her som erfarer at mensen blir forsiknet for eksempel i forbindelse med eksamensstress eller lignende?

Jeg har normalt ganske kort syklus. Har laget meg en oversikt over de tolv siste syklusene, og jeg får mensen i gjennomsnitt hver 22. dag.

Nå har det gått 34 dager siden sist mensen. Merker jo at puppene er ømme, og at jeg har andre typiske "PMS-symptomer", men mensen kommer liksom aldri.

Jeg tenker at det kan være stress. Samtidig synes jeg det har gått så lang tid...

Typen og jeg har avstandsforhold, så jeg går ikke på p-piller, siden vi ikke sees sånn altfor ofte. Er flink til å passe på, men sist vi var sammen var vi ute på byn, og da vi kom hjem var jeg ganske på en snurr. Nesten sånn at jeg begynner å lure på om vi droppet kondom, men er ikke sikker. Eller at den kan ha sprukket uten at vi fikk det med oss. Har ikke lyst å bekymre han heller akkurat, og han skjønner vel greien hvis jeg spør om vi brukte kondom.

Herregud. Håper jeg får mensen i dag. :-/

Går det an å ta en test allerede etter 34 dager?

Anonymous poster hash: 4228b...3af
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste graviditetstester vil vise positiv om du er gravid allerede dagen etter uteblitt mens.

Stress kan være en av grunnene til at kroppen havner i ubalanse. Eksamensnerver og bekymring over uteblitt mens i tillegg kan nok være årsaken.

Ta en test med morgenurin. Om du vil være helt sikker venter du en uke og tar en ny test om du fortsatt ikke har kommet tilbake i syklus.

Anonymous poster hash: fd4d3...801
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...