Gå til innhold

Ikke invitert, skrive meg på kortet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer (gjennom 10 år) er invitert i bryllup til en slektning. De treffes veldig skjelden og har lite kontakt. Men jeg går ut i fra at de er klar over at vi er sammen pga bilder på facebooken til samboer og siden vi har vært sammen såpass lenge også har jeg truffet hele resten av slekta.

(Aldri møtt brudeparet)

Men jeg er da ikke invitert, går ut i fra at det er en grunn til det, kutte ned på gjestelisten eller noe. Det bryr meg heller ikke så veldig.

MEN, burde vi signere Hilsen "Ola" og "Kari" i kortet på gaven, eller bare samboers navn?

Jeg tenker at det er greit å signere fra begge om jeg ikke er invitert av naturlige årsaker, men at deg blir dumt hvis de har "glemt" meg..

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 0f43a...53b

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville skrevet fra begge.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skrive på begge.

Kanskje det da også går opp et lys for dem når de ser navnet ditt at de skulle jo selvfølgelig ha invitert deg.

Anonymous poster hash: d5480...fdd
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skriver dere på begges navn på kortet.

Det er for øvrig frekt å bare be den ene halvdelen i et par, uavhengig om man har møtt den andre personen eller ikke.

Anonymous poster hash: 5863b...674

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er frekt å ikke be deg. Hvordan skal du da liksom bli kjent med hele slekta hans hvis du ikke blir bedt i brylluper? Jeg ser i allefall aldri slekta mi utenom bryllup og begravelser og dåp. Da inviteres alt av kjærester og partnere med, alle blir inkludert, og kjent med hverandre.

Anonymous poster hash: e454e...94c
Skrevet

Skriv begges navn. Det ville i alle fall jeg gjort.

Det virker veldig merkelig at ikke du også er invitert i bryllupet. Er det noen mulighet for at det er en misforståelse? I våre invitasjoner har vi skrevet du/dere, og regner med at de som har samboer/ektefelle skjønner at begge er invitert.

Gjest AnneShirley
Skrevet

I våre invitasjoner har vi skrevet du/dere, og regner med at de som har samboer/ektefelle skjønner at begge er invitert.

Man bør vel alltid spesifiser med navn hvem som er invitert, så slipperan usikkerhet. Om vi fikk en invitasjon til "dere", måtte vi spurt om det var bare oss voksne eller om hele familien inkludert barna var invitert.

• Liker 3
Skrevet

Man bør vel alltid spesifiser med navn hvem som er invitert, så slipperan usikkerhet. Om vi fikk en invitasjon til "dere", måtte vi spurt om det var bare oss voksne eller om hele familien inkludert barna var invitert.

Det er ikke et problem hos oss, de eneste barna blant inviterte familier har sagt ja til å være brudebarn. Men jeg ser selvfølgelig poenget, og hadde nok gjort det om andre barn hadde vært aktuelle.

AnonymBruker
Skrevet

Hva da, "andre barn vært aktuelle"? Betyr det at ingen andre av gjestene deres har barn?

Anonymous poster hash: 11946...10a

AnonymBruker
Skrevet

Skriv bare samboerens navn og gi en billigere gave enn om dere hadde skrevet fra begge. Her omkring er det vanlig å gi ca 500,- pr pers.

Anonymous poster hash: 29f3d...236

Skrevet

Jeg ville skrevet begge navnene, så lenge det ikke er en underliggende konflikt eller noe slikt som er årsaken til at du ikke er invitert.

AnonymBruker
Skrevet

Skriv begge navnene. Jeg fikk kort og gaver til mitt bryllup fra folk som ikke var inviterte (Inviterte Herr og Fru, på kortet stod det "hilsen Herr, Fru og alle tre barna", eller fikk fra naboer som ikke var inviterte).

Jeg har også ofte blitt skrevet på kort sammen med mine foreldre når bare de ble invitert, fordi jeg hørte til husstanden. Så jeg ville gjort det. Hilsen dere begge to.

Anonymous poster hash: 57582...e9d
Skrevet

Jeg ville som mange andre skrevet begge navn på kortet.

Skrevet

Hva da, "andre barn vært aktuelle"? Betyr det at ingen andre av gjestene deres har barn?

Anonymous poster hash: 11946...10a

Ja, det er det det betyr. Vi skal ha et lite bryllup, foreldre, søsken, tanter og onkler. Tanter og onkler har barn, men de er for lengst voksne og har egne barn, så regner ikke med at det blir misforståelser der. :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :-) Det er ingen konflikt bak eller noe sånnt. Men må si jeg også reagerte på at jeg ikke ble invitert, jeg hadde aldri gjort det sånn. Men jeg tar det ikke personlig ;)

Jeg tenker at det kunne gått ann å skrive "Til "Ola" med følge" eller noe sånnt hvis de var i tvil da.. eller sendt ei melding og spurt, menmen.. folk er forskjellige ;)

TS

Anonymous poster hash: 0f43a...53b

Skrevet

Dere betaler jo begge for gaven (og utgiftene mannen din har i forbindelse med bryllupet), så skriv nå fra dere begge. At kun han er invitert, er det jo DE som bør være flau over. Har dere barn, kan dere evt. skrive fra mann m/familie.

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig skriver dere på begges navn på kortet.

Det er for øvrig frekt å bare be den ene halvdelen i et par, uavhengig om man har møtt den andre personen eller ikke.

Anonymous poster hash: 5863b...674

Ikke hvis det betyr at man må kutte ut gode venner, f.eks.

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Selvfølgelig kan du skrive fra dere begge. Mange gir jo gaver selv om de ikke er invitert i bryllupet (naboer, kollegaer osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...