Gå til innhold

Frustrert over kulturen i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan forstå at det var ubehagelig men denne kommentaren synes jeg var ekstrem mild kontra mange av de kommentarene som helt vanlige norske kvinner her på kg lirer av seg på kles og mote forumet f.eks. Ordet "slutty" er jo det vanligste ordet på det underforumet uansett om du går med bar rygg eller andre plagg som viser hud.

Poenget mitt er at slike kommentarer og hvor grensen til mennesker går er individuelle og har ikke så mye med norsk, svensk, kvinne eller mann å gjøre.

Det var mer måten det ble sagt på, sånn høyt og hatsk. Høres vel ut som at jeg er overfølsom men fikk en støkk av det og kjente jeg ble lei meg og frustrert.

Anonymous poster hash: e31a3...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du ikke at det er forskjell på nettkommentarer og det å bli seksuelt trakassert i åpent rom? På vei hjem, på vei til butikken, på vei til skolen, med andre ord hvor som helst, steder du ikke kan unngå å være. Dette eksempelet var forsåvidt også nettopp det: ett eksempel. Jeg tror vi er ganske mange her som kan fortelle om lignende (og verre) opplevelser, det er et omfattende problem. Og JO det har noe å gjøre med hvem man er. Har opplevd såååå mange ganger hvis jeg beveger meg i innvandrertette områder å få slibrige kommentarer... av nettopp innvandrere. Det er ikke til å stikke under en stol at noen av disse har et ubrukelig kvinnesyn. Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Merkelig, jeg har aldri hørt et eneste vondt ord blitt sagt til meg i offentlig rom verken av svensker eller somaliere om klærne mine.

Poenget er at om du leiter i deg selv etter fremmedfrykt så finner du det garantert, og du klarer garantert å finne forklaringer på hvorfor du bør ha det også om det er det du ønsker.. Som sagt kommentaren var ikke høflig, men noen sin gamle tante kunne sikkert funne på være ting å si, det betyr ikke at alle gamle tanter er uhøflige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer måten det ble sagt på, sånn høyt og hatsk. Høres vel ut som at jeg er overfølsom men fikk en støkk av det og kjente jeg ble lei meg og frustrert. Anonymous poster hash: e31a3...d77

Jeg skjønner som sagt at det var ubehagelig for deg, jeg hadde nok heller ikke satt pris på slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har aldri hørt et eneste vondt ord blitt sagt til meg i offentlig rom verken av svensker eller somaliere om klærne mine.

Poenget er at om du leiter i deg selv etter fremmedfrykt så finner du det garantert, og du klarer garantert å finne forklaringer på hvorfor du bør ha det også om det er det du ønsker.. Som sagt kommentaren var ikke høflig, men noen sin gamle tante kunne sikkert funne på være ting å si, det betyr ikke at alle gamle tanter er uhøflige.

Si det til norske blonde 12 år gamle jenter som daglig blir ropt jævla blonde hore etter og må bytte skole!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ikke vær så nærtagende! Ja, vi har kulturforskjeller i Norge og takk for det!

Det var ikke høflig å si det, men det ville det ikke vært uansett hvor personen kommer fra.

Forrige uke kalte en gammel dame meg hore fordi jeg hadde på meg en topp med åpen rygg.

Eldre nordmenn er litt som menn fra kulturer hvor kvinner er mer påkledd.

Jeg hadde på meg genser, buff og joggetights her i fjor ute (er en mulighet for at det var kaldt, men hadde superundertøy under og når man jogger trenger man ikke tykk boblejakke) og fikk ropt etter meg av noen norske jenter på kanskje 18 år at jeg skulle kle på meg, så gjelder tydeligvis ikke bare for gamle folk. Kan ikke folk bare kle seg i det de vil sier nå jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har aldri hørt et eneste vondt ord blitt sagt til meg i offentlig rom verken av svensker eller somaliere om klærne mine.

Poenget er at om du leiter i deg selv etter fremmedfrykt så finner du det garantert, og du klarer garantert å finne forklaringer på hvorfor du bør ha det også om det er det du ønsker.. Som sagt kommentaren var ikke høflig, men noen sin gamle tante kunne sikkert funne på være ting å si, det betyr ikke at alle gamle tanter er uhøflige.

Så heldig du er da, men det endrer ikke det faktum at det har skjedd med meg. Mangfoldige ganger. Mine opplevelser forsvinner ikke bare for at du ikke har opplevd det samme!

Jeg trenger ikke å lete etter fremmedfrykt når jeg har opplevd direkte negative handlinger påført meg av dem... det er ikke fremmedfrykt, det er erfaring og sunn fornuft!

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Kongelige i Norge har også knullet på kusinene sine.

Anonymous poster hash: 51e69...845

de kongelige som har gjort det er ikke i kongehuset lengre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Si det til norske blonde 12 år gamle jenter som daglig blir ropt jævla blonde hore etter og må bytte skole!

Jeg gikk på barneskole med mange somaliske gutter og jenter og vi hørte aldri noe slikt. Selv om folk er mørke i huden betyr det ikke at de oppfører seg dårlig. De så på oss jenter på akkurat samme måte som gutta og vi lekte sammen alle sammen og tenkte ikke på hvilken hudfarge vi hadde eller hvilken religion vi tilhørte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Så heldig du er da, men det endrer ikke det faktum at det har skjedd med meg. Mangfoldige ganger. Mine opplevelser forsvinner ikke bare for at du ikke har opplevd det samme!

Jeg trenger ikke å lete etter fremmedfrykt når jeg har opplevd direkte negative handlinger påført meg av dem... det er ikke fremmedfrykt, det er erfaring og sunn fornuft!

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Jeg har aldri fått en eneste kommentar av utenlandske, men mange av nordmenn. Og jeg kler meg absolutt ikke utfordrende i det hele tatt :) Men betyr ikke at jeg tror at alle som er hvite er gammeldagse eller har dårlige holdninger. Du må begynne å se personen og ikke hudfargen til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er da, men det endrer ikke det faktum at det har skjedd med meg. Mangfoldige ganger. Mine opplevelser forsvinner ikke bare for at du ikke har opplevd det samme! Jeg trenger ikke å lete etter fremmedfrykt når jeg har opplevd direkte negative handlinger påført meg av dem... det er ikke fremmedfrykt, det er erfaring og sunn fornuft! Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Ok men da sitter vi med to forskjellige erfaringer, så langt er du enig ikke sant? Og det å genialisere alle som en av gruppen "utlendinger" slik du gjør blir for meg like fjernt som at jeg hardnakket skulle påstå at alle utlendinger er snille og greie bare fordi de jeg har møtt på er det..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått en eneste kommentar av utenlandske, men mange av nordmenn. Og jeg kler meg absolutt ikke utfordrende i det hele tatt :) Men betyr ikke at jeg tror at alle som er hvite er gammeldagse eller har dårlige holdninger. Du må begynne å se personen og ikke hudfargen til folk.

Hvorfor skal jeg se bortifra hudfargen når den er det sikreste kortet jeg har på å unngå seksuell trakassering? I det området som jeg bor i er det ihvertfall slik.

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til norske blonde 12 år gamle jenter som daglig blir ropt jævla blonde hore etter og må bytte skole!

Hore sammen med ordet homo er de to mest brukte skjellsordene som er brukt blant norske etniske barn, jeg ser ærlig talt ikke poenget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hvorfor skal jeg se bortifra hudfargen når den er det sikreste kortet jeg har på å unngå seksuell trakassering? I det området som jeg bor i er det ihvertfall slik.

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Du skal se bort i fra det fordi at folk driver med trakassering uansett om de er fra Norge eller Somalia. Jeg har ikke engang tall på hvor mange ganger jeg har blitt trakassert (også seksuelt) og det har ikke en eneste gang vært fra en mørk person. Alle har vært norske. Men finnes likevel mange flotte norske menn, sant? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal se bort i fra det fordi at folk driver med trakassering uansett om de er fra Norge eller Somalia. Jeg har ikke engang tall på hvor mange ganger jeg har blitt trakassert (også seksuelt) og det har ikke en eneste gang vært fra en mørk person. Alle har vært norske. Men finnes likevel mange flotte norske menn, sant? :)

Jeg gidder ikke å se bortifra det når mine erfaringer tilsier 99% at det er innvandrere som trakasserer meg, har til og med blitt forsøkt overfallsvoldtatt av 2 innvandrere... det var det en norsk mann som fikk stoppet. Så nei, jeg kommer ikke til å drite i det med det første!

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg gidder ikke å se bortifra det når mine erfaringer tilsier 99% at det er innvandrere som trakasserer meg, har til og med blitt forsøkt overfallsvoldtatt av 2 innvandrere... det var det en norsk mann som fikk stoppet. Så nei, jeg kommer ikke til å drite i det med det første!

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Jeg har blitt voldtatt av en nordmann jeg ;) Så er jeg som faktisk burde ha noe i mot en gruppe mennesker her, men jeg skjønner faktisk at folk er forskjellige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hore sammen med ordet homo er de to mest brukte skjellsordene som er brukt blant norske etniske barn, jeg ser ærlig talt ikke poenget ditt.

Nei vel. Tror du det er vanlig praksis at etnisk norske gutter roper jævla mørke hore til innvadrerjenter flere ganger om dagen i norske skoler? Bare sånn til sammenligning. Innvandrere er de desidert verste rasistene!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei vel. Tror du det er vanlig praksis at etnisk norske gutter roper jævla mørke hore til innvadrerjenter flere ganger om dagen i norske skoler? Bare sånn til sammenligning. Innvandrere er de desidert verste rasistene!

Du skal får all del få lov til å tro hva du vil, jeg poengterer kun det opplagte at det er verken noen sin hudfarge eller deres opprinnelse land som skriker hore til noen. Ordet hore er blitt skreket av både Kari dunk på 14 med lyse lokker og fra Abdullah på 33. Det er som sagt det ordet som norske etniske barn bruker mest som skjellsord.

På disse nye mobbe appene som dessverre har kommet i den senere tid er det et ord som går igjen og igjen og igjen og ordet treffer både den ene og den andre og krysser etnisiteter det gjør avsenderen også. Så om du tror at det ordet er noe somaliere har tatt med seg over grensen så skal du få lov til det, men igjen så kommet det ganske godt frem hva jeg skrev i sted; om du leiter etter fremmedfrykt i deg selv så finner du det og du klarer sikkert å grave frem i fra dypet en haug av grunner til hvorfor du bør fortsette å ha de også.. Men av og til er det greit å ha ned seg realitetene og nyansene her også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri støtt på et sånt problem, jeg har blitt kalt hore, men det teller ikke. Sterkere om de skriker "kle på deg", jeg hadde også tatt det innover meg.

Hvor var dette? Ikke et sted de har sett mye til sånt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Skjønner du ikke at det er forskjell på nettkommentarer og det å bli seksuelt trakassert i åpent rom? På vei hjem, på vei til butikken, på vei til skolen, med andre ord hvor som helst, steder du ikke kan unngå å være.

Dette eksempelet var forsåvidt også nettopp det: ett eksempel. Jeg tror vi er ganske mange her som kan fortelle om lignende (og verre) opplevelser, det er et omfattende problem. Og JO det har noe å gjøre med hvem man er. Har opplevd såååå mange ganger hvis jeg beveger meg i innvandrertette områder å få slibrige kommentarer... av nettopp innvandrere. Det er ikke til å stikke under en stol at noen av disse har et ubrukelig kvinnesyn.

Anonymous poster hash: 2b3e1...7a4

Jeg må si jeg finner det litt merkelig at du opplever så mye trakasering grunnet bekledningen. Jeg trasker rundt på Grønland nesten daglig og har aldri opplevd at noen har kommenert hvordan jeg ser ut eller hvordan jeg kler meg. Men jeg har fått beskjed av en akerbrygge-fyr om at jeg ikke hadde noe å gjøre i nærheten av Karl Johan i det antrekket jeg hadde på meg: skogstøy. Det tror jeg faktisk er eneste gangen noen har kommentert hva jeg har på meg i negativ forstand.

Jeg skal ikke benekte hva du har opplevd eller si at det ikke føles ille for deg, men jeg syns det er greit å få frem at alle ikke har samme erfaringer som deg og slett ikke opplever det du opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Du skal får all del få lov til å tro hva du vil, jeg poengterer kun det opplagte at det er verken noen sin hudfarge eller deres opprinnelse land som skriker hore til noen. Ordet hore er blitt skreket av både Kari dunk på 14 med lyse lokker og fra Abdullah på 33. Det er som sagt det ordet som norske etniske barn bruker mest som skjellsord.

På disse nye mobbe appene som dessverre har kommet i den senere tid er det et ord som går igjen og igjen og igjen og ordet treffer både den ene og den andre og krysser etnisiteter det gjør avsenderen også. Så om du tror at det ordet er noe somaliere har tatt med seg over grensen så skal du få lov til det, men igjen så kommet det ganske godt frem hva jeg skrev i sted; om du leiter etter fremmedfrykt i deg selv så finner du det og du klarer sikkert å grave frem i fra dypet en haug av grunner til hvorfor du bør fortsette å ha de også.. Men av og til er det greit å ha ned seg realitetene og nyansene her også.

Du er ganske blind når du ikke ser hva som ligger bak når de fra andre mer konservative kulturer kaller en norsk jente hore..
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...