Sølvrosen Skrevet 3. juni 2014 #21 Skrevet 3. juni 2014 Jeg tillater meg selv med å spore av tråden litt for å forklare noen ting som mange ikke forstår. I bytrafikk er det ikke syklene som lager kø: https://www.youtube.com/watch?v=xGL2Ud0VoNY. Noen ganger blir bilister forsinket 20s av en syklist, men hvis trafikken går tregt betyr det bare at de kommer 20s senere til køa. På motorveier skal ikke syklistene sykle. Hvis syklister sykler der er det enten fordi de ikke var klar over at de var på vei inn på en motorvei, de fant ikke noe annet alternativ, eller de er idioter. Syklister og bilister skal stoppe for rødt lys, men mange syklister mister respekten for det røde lyset med slike lys https://www.youtube.com/watch?v=lMN7NNbD71w. Det er også flere andre situasjoner der det er fryktelig meningsløst å vente på grønt lys, som hvis man skal rett fram i et t-kryss og det ikke er noen fotgjengere. Syklister har mye bedre oversikt enn bilister, så det er lettere for en syklist å se at det er klart. De har selvfølgelig full vikeplikt når de sykler på rødt, så de som bryter den er nesten like store idioter som bilister som kjører på rødt. Syklister bør sykle midt i veien for å hindre noen i å komme forbi dersom det ikke er plass til en god forbikjøring. Engstelige syklister, for eksempel meg, kan føle seg mye tryggere ved å ta plassen i kjørefeltet de trenger og har rett på. Dersom det er plass til å foreta en forbikjøring kan syklisten legge seg lengre til venstre. Det står ingen steder i veitrafikkloven at syklister skal stoppe og slippe forbi hver eneste bilist som tar igjen syklisten med en gang. Syklister har lov til å være på fortau dersom gangtrafikken er liten. Dersom det er mange som går på fortauet er det faktisk ikke lov til å sykle der. Norge er det eneste siviliserte landet der det er lov å sykle på fortauet. Derfor bør syklister heller velge veien enn fortauet. Gang og sykkelvei har fartsgrense på 20km/t, så raske syklister bør ikke bruke dem. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #22 Skrevet 3. juni 2014 Vel....de fleste bilene er det plass til 5 personer i. 5x12=60 så egentlig så trengs det vel strengt tatt bare 12 biler for frakte 60 personer mot 60 sykler(eller 30 hvis vi tar det slik at fok har baggasjebrett og at de sitter 2pers pr sykkel) Just sayin... Prøv å stille deg opp på fortauet en dag og se hvor mange biler som inneholder flere enn ett menneske. Jeg gjorde dette en dag jeg ventet på bussen og kjedet meg. På kort tid så jeg omtrent 40 biler, av de 40 var det omtrent 10 som inneholdt flere enn bare sjåføren og av de 10 var det 2 som inneholdet flere enn to personer. Hvis alle hadde kjørt med full bil hadde det vel vært fint, men de færreste stapper bilen full før de skal en plass. Anonymous poster hash: 35323...429 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #23 Skrevet 10. august 2014 Det er jo så mange fine rumper å se på Mye bedre å se på enn bakdelen på en bil Anonymous poster hash: a4a42...87c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå