Gå til innhold

Hjemmetrening, hvilken vektstang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå trent styrke på treningssenter, men skal gå over til å trene hjemme da jeg har en liten baby. Jeg tenker å investere i en vektstang, men vet ikke helt hvilken lengde jeg skal gå for? Ser det er 150, 180 og 220 cm. Jeg vil bruke den til utfall, knebøy, markløft, roing osv. Noen som kan anbefale en? Jeg er bare 160 høy hvis det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er mest praktisk, og sannsynligvis best kvalitet, er om du går for en stang i olympisk størrelse, for kvinner. De passer kvalitetsvektskivene med standardhull så det er lett å få tak i vektskiver.

Et eksempel på en slik stang er denne: http://www.eleikosport.se/sv/46/product.aspx?ac=112-0150&cn=1

De selges også i sett med med totalt 185kg. Da får du to av hver skive i alle størrelser. Dog er settet noe dyrt, men det er garantert det beste du får på markedet. Om du skal gå for noe billigere anbefaler jeg deg å finne en stang med de samme dimensjonene. Ev i dimensjonene til herrer (som du finner inne på den linken).

• Liker 1
Skrevet

Det som er mest praktisk, og sannsynligvis best kvalitet, er om du går for en stang i olympisk størrelse, for kvinner. De passer kvalitetsvektskivene med standardhull så det er lett å få tak i vektskiver.

Et eksempel på en slik stang er denne: http://www.eleikosport.se/sv/46/product.aspx?ac=112-0150&cn=1

De selges også i sett med med totalt 185kg. Da får du to av hver skive i alle størrelser. Dog er settet noe dyrt, men det er garantert det beste du får på markedet. Om du skal gå for noe billigere anbefaler jeg deg å finne en stang med de samme dimensjonene. Ev i dimensjonene til herrer (som du finner inne på den linken).

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...