Gå til innhold

Glemte p-pilla - HJELP!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innarbeidet meg en rutine på at jeg tar p-pilla i 10-11-tiden på kvelden. Dette har gått helt fint hittil, men i går skjedde det en glipp, og jeg glemte å ta den. Tok den nå nettopp. Er jeg fortsatt trygg så lenge jeg husker å ta pillene de neste dagene? Har lest at så lenge man tar pilla innen det har gått 12 timer på overtid, er det greit. Takk for svar, er litt stressa nå...

Anonymous poster hash: 57281...2c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du tok pillen nå nettopp så kan du nok bare ta det helt med ro :)

Anonymous poster hash: e9119...eec

AnonymBruker
Skrevet

Siden du tok pillen nå nettopp så kan du nok bare ta det helt med ro :)

Anonymous poster hash: e9119...eec

Slike svar er farlige å gi!

TS, om du ikke vil ta sjangsen på å bli gravid så ville jeg ventet minst 7 dager før jeg anså det som sikkert igjen. Altså ville jeg ha brukt kondom i 7 dager framover. 7 dager skriver jeg på bakgrunn av at det er så lenge det tar før man er sikker etter at man har f.eks begynt på p-piller eller byttet merke. Bedre å være sikker og ikke safe på at det skal gå bra selv om du huska pilla. Enkelte p-pillemerker er SUPERNØYE på at du MÅ ta de til samme tid, så nettopp noen på "Ops, jeg var gravid" som hadde glemt en pille i noen få timer og ble gravid da!

Anonymous poster hash: fe857...e89

AnonymBruker
Skrevet

Se i pakningsvedlegget. Der ser du om du har 12 slingringsmon eller ikke. Hvis du ikke har pakningsvedlegget kan du google navnet på pillene. Alle pakningsvedlegg ligger ute på nettet. Hvis du har 12 timers slingringsmon er du trygg.

Anonymous poster hash: 4bda4...b2b
Skrevet

Husk i hvert fall på å ta dagens pille, selv om du allerede har tatt en i dag!

AnonymBruker
Skrevet

Slike svar er farlige å gi! TS, om du ikke vil ta sjangsen på å bli gravid så ville jeg ventet minst 7 dager før jeg anså det som sikkert igjen. Altså ville jeg ha brukt kondom i 7 dager framover. 7 dager skriver jeg på bakgrunn av at det er så lenge det tar før man er sikker etter at man har f.eks begynt på p-piller eller byttet merke. Bedre å være sikker og ikke safe på at det skal gå bra selv om du huska pilla. Enkelte p-pillemerker er SUPERNØYE på at du MÅ ta de til samme tid, så nettopp noen på "Ops, jeg var gravid" som hadde glemt en pille i noen få timer og ble gravid da! Anonymous poster hash: fe857...e89

Du snakker om minipiller, de må man ta til samme tid.

P-piller kan man ta inntil 36 timer etter siste pille (altså 12 timers slingringsmonn). Om det går mer enn 36 timer, må man ta angrepille om man har hatt sex den siste uka, samt bruke kondom de neste 7 dagens.

Anonymous poster hash: 3b764...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...