Gå til innhold

Lånekassen krever 15 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en ganske lei situasjon. Saken er at jeg studerer i utlandet, men for masteroppgaven vår er det ikke tilknyttet noen form for undervisning så vi kan skrive oppgaven hvor vi vil i verden.

Jeg valgte å bli boende ved studentbyen min frem til midten av mai, før jeg flyttet hjem da jeg ikke lenger hadde leilighet og jeg tenkte det var greit å skrive den ferdig i Norge.

Saken er at jeg meldte fra til Lånekassen om flyttingen hjem, dette fordi de har hatt en del stikkprøver der jeg studerte og fordi jeg ikke ville risikere å bli straffet noe om jeg skulle være uheldig å bli tatt.

Nå i kveld, for 20 min siden mottok jeg vedtaksbrevet fra Lånekassen. Og for å gjøre det kort krever de tilbake 15 000 innen tre uker fordi jeg ifølge dem ikke har rett på støtten da jeg har avbrutt studiene mine.

Det har jeg ikke, og det vet de (tror jeg), men ettersom kravene er at jeg oppholder med ved studiestedet mitt og følger undervisning der - noe jeg ikke er nå så skal de ha disse 15 000 tilbake med en gang.

Saken er jo at jeg ikke har mulighet til å betale tilbake 15000 sånn innen tre uker, jeg har riktignok flyttet hjem til Norge. Men jeg har hatt utgifter og jeg er student ennå. Jeg skriver masteroppgave og den skal ikke leveres før rett over sommeren.

Jeg skal ta kontakt med dem imorgen og snakke med dem. Men jeg lurer på om noen har vært borti en slik situasjon før? Hva er sjansene mine for å få utsatt dette? Jeg er jo student fremdeles, og selv med min lille studentjobb ved siden av studiene har jeg ikke mulighet til å skaffe 15 000 innen tre uker.

Kanskje om 2 mnd om jeg får nok vakter er det mulig! Alle svar settes stor pris på!

Jeg kjenner jeg angrer på at jeg meldte ifra, man blir jo straffet for å melde ifra men man blir også straffet om man ikke melder ifra. :grine:



Anonymous poster hash: 56603...6f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...