Gå til innhold

Jobbklubb NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal på jobbklubb i regi av nav i morgen. Hva gjorde dere der? Hvor lange var dagene?

Skal være der i to uker :)



Anonymous poster hash: 0bf05...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har vært borti dette?

-TS



Anonymous poster hash: 0bf05...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev/oppdaterte CV, skrev søknader, søkte jobber, øvde på jobbintervju osv..



Anonymous poster hash: c8fc2...31b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbklubb
Jobbklubb er et kortvarig tiltak for deg som søker jobb. Når du deltar på jobbklubb får du støtte til å orientere deg på arbeidsmarkedet og være en aktiv jobbsøker.

Hva inneholder jobbklubb?
På jobbklubb vil du få veiledning til å se egen kompetanse og hvordan du skal markedsføre kompetansen din overfor arbeidsgivere. Du vil få opplæring i å utforme CV og søknader til aktuelle jobber på bakgrunn av stillingsanalyser. I tillegg vil du få intervjutrening og opplæring i hvordan du kan bruke nettverket ditt for å skaffe deg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet vet du jo nå, men tenkte jeg skulle tilføye at jeg syns det var ganske hyggelig å gå der. Noen var selvsagt tverre og nektet plent å ta i blyanten eller åpne pc'en. Etter hvert fattet disse også interesse for noe.

Noen fikk jobber og forsvant i løpet av kurset. Litt avhengig av hvilken bakgrunn en har (hadde selv bakgrunn fra rekrutering uten at jeg kunne slippe å lære hvordan en cv ser ut, og hvordan en søknad skal skrives) så er det ganske givende. Ikke minst fordi jeg opplevde å treffe veldig hyggelige mennesker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heldigvis ikke vært negativt instillt til dette kurset. Har alltid tenkt at det er interessant å lære noe nytt. Kan jo det helt grunnleggende med å skrive søknad og CV, men det ville vært gøy å f.eks lære å sette den ekstra piffen som kanskje gjør den mer interessant.

Var første dagen der idag og det var helt greit. Vi var en gjeng motiverte folk så vil nok tro at mange av oss vil finne oss en jobb etterhvert :)



Anonymous poster hash: 0bf05...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på jobbklubb i en måned for litt siden. Jeg synes at det var kjempegreit :)
Vi begynte klokken 9 og sluttet klokken 2. Vi fikk som oftest gå før tiden om vi hadde vært produktive :)

Jeg trodde at jeg hadde verdens beste cv og søknad før jeg begynte på kurset, men jeg tok rimelig feil. Jeg fikk ordnet på det, og nå har jeg blitt innkalt på mange intervju.

Jeg lærte også mye om samarbeid og meg selv, gjennom gruppearbeid og forskjellige tester vi tok.

Synes at jeg fikk mye ut av kurset. Dessuten kan du skrive på cv'en at du har gått på jobbklubb, da ser jo potensielle arbeidsgivere at du er motivert, og interessert i å jobbe.

Samtidig som at du gjør noe fornuftig med tiden din som arbeidsledig. Du har også noe å gå til hver dag, og du treffer nye mennesker. Det er ikke bare kjedelig på jobbklubb, det er også en del kos med kaker og vafler ;D Søk deg inn på jobbklubb du :)



Anonymous poster hash: 958d2...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp, heldigvis. Tror ikke det hadde vært noe for meg.

Men dersom man er ung og uerfaren i jobbsøkerverdenen og har behov for å lære å skrive søknad og øve seg på en intervjusituasjon, er det sikkert helt ok.



Anonymous poster hash: 08d49...f85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...