Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil du bli mitt reisefølge? Det hadde vært superrått! Regner med de fleste her enten skal på fyllatur til Magaluf eller shopping og champagnetur til New York - men prove meg wrong a folkens ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du skulle sporre om juli var en bra tid for å reise til Ecuador og jeg skulle si JA! Var der i juli 2009 og det var veldig fint. Skulle gjerne blitt med men har ikke ferie.

• Liker 1
Skrevet

Åååh, jeg elsker Ecuador! Jeg var der for to år siden, og da reiste vi gjennom store deler av landet :) Skulle gjerne dratt med deg, men jeg skal bare jobbe i juli :/

Hvor i landet tenker du deg? :) Jeg vil anbefale deg å dra til Amazonasjungelen på guidet tur, det er fantastisk!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i Ecuador. Galapagosøyene er blant mine favorittsteder i hele verden. Du får sikkert en fantastisk tur, med eller uten reisefølge :)

• Liker 1
Skrevet

Ååå, tuusen takk for positive svar jenter! Gjør at mine smålig(kremt) nervøse tanker om å dra alene minsker litt:)) Merker at alderen min begynner å gjøre meg mer pysete;) Jeg skal først jobbe som lærer i Puyo i 3-4 uker, deretter er jeg on my own. Puyo er en "jungle town", sør for Quito. Har fått høre at Mindo, Coca, Banos, Cuenca, Montanita og (selvf Galagapos) er steder som er verdt å oppleve. Er i startfasen av planleggingen så har mer enn nok å gjøre. Kom gjerne med flere gode stalltips om dere har! :D

Bergensjenta(sier det på østlandsk jeg:P): er det et spesielt firma/folk du kan anbefale for dette(Amazonastur)? Fortell hva mer gøy du gjorde a:)

Skrevet

Ååå, tuusen takk for positive svar jenter! Gjør at mine smålig(kremt) nervøse tanker om å dra alene minsker litt:)) Merker at alderen min begynner å gjøre meg mer pysete;) Jeg skal først jobbe som lærer i Puyo i 3-4 uker, deretter er jeg on my own. Puyo er en "jungle town", sør for Quito. Har fått høre at Mindo, Coca, Banos, Cuenca, Montanita og (selvf Galagapos) er steder som er verdt å oppleve. Er i startfasen av planleggingen så har mer enn nok å gjøre. Kom gjerne med flere gode stalltips om dere har! :D

Bergensjenta(sier det på østlandsk jeg:P): er det et spesielt firma/folk du kan anbefale for dette(Amazonastur)? Fortell hva mer gøy du gjorde a:)

Hei igjen! :D

Så gøy at du skal til Puyo, det var nemlig der vi drog inn i jungelen! Vi bestilte guide-turen fra dette stedet: http://www.imagineecuador.com/amazon_jungle_puyo.html. Her står det også beskrevet hva man opplever :) Vi reiste fra byen Baños, er der "utfluktskontoret" lå, og vi fikk en guide som het Leo mener jeg, som tok oss med i en buss sammen med en annen gjeng ( en norsk familie faktisk) og kjørte i halvannen time til Puyo, og amazonas lå i det området :) var veldig kjekk opplevelse! Vi så krokodiller og skilpadder, badet i et fossefall, overnattet på en indianerranch ++. Opplevelse for livet!

Baños er også en veldig fin by, mye bra natur, i tillegg til at det er masse utendørs bad der (Baños betyr bad på spansk). :)

Jeg var også i Montañita. Dette kan sammenlignes med magaluf ;) Om kvelden er det fullt party der, og det kommer fra folk fra Usa og Europa dit for å feste. Er masse små utesteder og barer i en klynge. Er også en stor nydelig strand der, og fint sted for å surfe, men vi var der bare en kveld/natt. Veldig gøy, men pass på drikken, hun ene venninnen min fikk noe i glasset sitt som gjorde henne helt ute. Gikk bra da :)

Cuenca var den byen vi tilbrakte mest tid i! Nydelig by :D Det bor masse indianere der, og overalt ser man folk kledd i tradisjonelle klær. Er også mye markeder der. Fra Cuenca kan man dra på tur til Cajas-fjellene, som omkranser byen. Dette er en nasjonalpark, og det er veldig fint der! Er masse turistkontorer i byen som arrangerer disse turene. =) Når du er i Cuenca, så må du dra innom en frokostkafe som som heter Bananas Cafe :D Maten og juicene der er kjempegod!

Tror du kommer til å kose deg masse :D Jeg skriver mer om jeg kommer på mer :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...