AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Har begynt å trene styrke ca 3 ganger i uka + kondisjon 1 dag i uka. Med styrketreningen ønsker jeg å oppnå en sterkere og mer definert kropp. Hvor lang tid vil det ta før jeg ser resultater? Merker jo at jeg har blitt sterkere, men hvor lang tid tar det før jeg ser forskjell på kroppen? Begynte for et par mnd siden, så jwg vet det er tidlig ennå. Er kvinne, 175cm og veier rundt 95kg, hvis det har noe å si. Har kroppsform som hun til venstre, men har nok litt mindre mage. Mye rumpe og lår mao: http://www.google.no/search?biw=320&bih=320&tbm=isch&sa=1&ei=2S-LU8ffA4SdyQPbpICIAQ&q=size+14&oq=size+14&gs_l=mobile-gws-serp.3..0j0i24l4.146328.149227.0.149870.9.6.0.3.3.0.664.2316.0j2j0j2j0j2.6.0....0...1c.1.45.mobile-gws-serp..0.9.2653.3.UnNxtoZgyVE#facrc=_&imgrc=AWbuT4ALBMhq6M%253A%3B7o_lY66tifwtvM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.sodahead.com%252Fpolls%252F000255060%252Fpolls_fat_vs_thin_704233_5419_31664_poll_xlarge.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.sodahead.com%252Fliving%252Fhappiness-is-a-size-14-are-big-women-happier-than-slim-women%252Fquestion-255060%252F%3B303%3B350 Har forresten trent lite tidligere i livet. Er 25år. Håper på råd og tips, gjerne også om hva jeg bør spise for best resultat Anonymous poster hash: 912d6...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Personlig syns jeg styrketrening bør kombineres med yoga, pilates eller dans. Da får man definerte lange definerte muskler, istedenfor bulkete definerte muskler som ofte gjør at man ser litt mannlig ut Mye mere feminint. Anonymous poster hash: 6027d...bb3
Gjest Runforit Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Kommer helt an på kostholdet. For å bli mer definert må fettprosenten ned. Endret 1. juni 2014 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Personlig syns jeg styrketrening bør kombineres med yoga, pilates eller dans. Da får man definerte lange definerte muskler, istedenfor bulkete definerte muskler som ofte gjør at man ser litt mannlig ut Mye mere feminint.Anonymous poster hash: 6027d...bb3 Men det skal vel en del til for damer å få mandige muskler? Jeg tror nok det er en stund til jeg hadde vært der :-PAnonymous poster hash: 912d6...1d6 6
Gjest Ingaborga Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Tålmodighet er nøkkelen. Ikke gi opp fordi det tar tid! Når det kommer til kosthold så prøv å spise mest mulig "naturlig", altså ikke halvfabrikata og mye prosessert mat. Kutt ut mettet fett, behold det umettede. Spis nok til at du ikke er sulten, så lenge du spiser sunt skal du ikke behøve å bry deg om kalorier
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Kommer helt an på kostholdet. For å bli mer definert må fettprosenten ned. Dette synes jeg er vanskelig. Har som regel spist ganske sunt, og er glad i kylling, grønnsaker, knekkebrød, frukt osv. Men jeg er jo helt blåst på det å vite hvor mye og hva jeg skal spise til enhver tid. Jeg er jo fan av å spise normalt, kose meg innimellom og ikke være helt nazi.Anonymous poster hash: 912d6...1d6
Gjest Ingaborga Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 De med "bulkete" muskler, har ofte trent tung styrke, veldig seriøst over lengre tid. Det vil være fysisk umulig for ei vanlig dame å få like mye muskler som en mann uten testosterontilskudd. Altså ikke noe å bekymre seg over
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Tålmodighet er nøkkelen. Ikke gi opp fordi det tar tid! Når det kommer til kosthold så prøv å spise mest mulig "naturlig", altså ikke halvfabrikata og mye prosessert mat. Kutt ut mettet fett, behold det umettede. Spis nok til at du ikke er sulten, så lenge du spiser sunt skal du ikke behøve å bry deg om kalorier Takk for tips! Høres flott ut å slippe å telle kalorier. Da hadde jeg gått lei temmelig raskt Halvfabrikata holder jeg meg mest mulig unna, men kan nok bli flinkere.Anonymous poster hash: 912d6...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 De med "bulkete" muskler, har ofte trent tung styrke, veldig seriøst over lengre tid. Det vil være fysisk umulig for ei vanlig dame å få like mye muskler som en mann uten testosterontilskudd. Altså ikke noe å bekymre seg over Det var det jeg trodde Anonymous poster hash: 912d6...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Dette synes jeg er vanskelig. Har som regel spist ganske sunt, og er glad i kylling, grønnsaker, knekkebrød, frukt osv. Men jeg er jo helt blåst på det å vite hvor mye og hva jeg skal spise til enhver tid. Jeg er jo fan av å spise normalt, kose meg innimellom og ikke være helt nazi.Anonymous poster hash: 912d6...1d6 Men hvordan ble du 95 kilo? Hvis du er helt blåst, synes det er vanskelig og ikke vil være helt nazi tror jeg du kommer til å slite. "Spise normalt" betyr så mangt, så fremt du ikke har gått på medisiner (da har du min fulle sympati) så må du jo endre noen vaner her. Styrketrening gjør at du lett føler forskjell, men hvis du vil se forskjell er du nødt til å fokusere mest på kostholdet. Anonymous poster hash: f669e...d34 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Men hvordan ble du 95 kilo? Hvis du er helt blåst, synes det er vanskelig og ikke vil være helt nazi tror jeg du kommer til å slite. "Spise normalt" betyr så mangt, så fremt du ikke har gått på medisiner (da har du min fulle sympati) så må du jo endre noen vaner her. Styrketrening gjør at du lett føler forskjell, men hvis du vil se forskjell er du nødt til å fokusere mest på kostholdet.Anonymous poster hash: f669e...d34 Jeg har vært kraftig siden jeg begynte på barneskolen. Har aldri spist unormalt mye, og 95kg har jeg vært ganske lenge. Har sett flere bilder av folk som veier mindre enn meg, men er mye større. Kan jo ikke bare være fett som gjør at jeg veier så mye? Jeg er klar over at kostholdet må endres på, men det må da gå an å gjøre det uten å bli helt ekstremt opptatt av det? Da faller jeg i tilfelle av ganske raskt, om jeg må telle kalorier og aldri kunne drikke en Cola, liksom.Anonymous poster hash: 912d6...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Personlig syns jeg styrketrening bør kombineres med yoga, pilates eller dans. Da får man definerte lange definerte muskler, istedenfor bulkete definerte muskler som ofte gjør at man ser litt mannlig ut Mye mere feminint.Anonymous poster hash: 6027d...bb3 Fortell meg hvordan en muskel blir lang istedetfor bulkete? Anonymous poster hash: ccd3c...adf 8
søtpai Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Det tar tid å bygge muskler, men man ser jo resultatene "fortere" hvis man er flink når det kommer til kosthold. Kanskje trappe litt ned på karbo-inntaket?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Det tar tid å bygge muskler, men man ser jo resultatene "fortere" hvis man er flink når det kommer til kosthold. Kanskje trappe litt ned på karbo-inntaket? Treningen går veldig bra for tiden. Det er nok kostholdet jeg må jobbe med. Kanskje jeg tror jeg spiser sunnere enn jeg tror? Spiser mye kylling, avokado, grønnsaker, frukt og egg, men også pasta, ris, poteter og hvitt mel. Kan helt sikkert kutte ned på de sistnevnte. Må jeg helst kutte dem helt ut? Skal jeg helst bare spise f.eks. salat til middagen? Anonymous poster hash: 912d6...1d6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 TS igjen. "...sunnere enn jeg gjør" skulle det være :-PAnonymous poster hash: 912d6...1d6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Personlig syns jeg styrketrening bør kombineres med yoga, pilates eller dans. Da får man definerte lange definerte muskler, istedenfor bulkete definerte muskler som ofte gjør at man ser litt mannlig ut Mye mere feminint.Anonymous poster hash: 6027d...bb3 Det er klin umulig å gjøre noe med lengden på musklene med mindre man får utført ganske omfattende kirurgi. Anonymous poster hash: 0fa55...b15 6
Berit Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 Fortell meg hvordan en muskel blir lang istedetfor bulkete? Anonymous poster hash: ccd3c...adf F.eks hvis man trener lange økter over tid med lite vekter eller bare med kroppens egen vekt får man lange muskler. Trener man korte økter med meget tunge vekter får man kortere muskler som gjerne noen sier er mer "bulkete". Mange anbefaler å trene variert og på begge måter.
Gjest Runforit Skrevet 2. juni 2014 #18 Skrevet 2. juni 2014 F.eks hvis man trener lange økter over tid med lite vekter eller bare med kroppens egen vekt får man lange muskler. Trener man korte økter med meget tunge vekter får man kortere muskler som gjerne noen sier er mer "bulkete". Mange anbefaler å trene variert og på begge måter. Man kan ikke endre formen på en muskel. Enkelt og greit. Men man kan styre hvor store de blir. F.eks:Trener man tungt så får de mer volum. Jogger man så får man ikke like mye volum. Begge deler bygger opp musklene, men på to forskjellige måter. Korte og lange muskler er bare en myte. 6
Berit Skrevet 2. juni 2014 #19 Skrevet 2. juni 2014 Man kan ikke endre formen på en muskel. Enkelt og greit. Men man kan styre hvor store de blir. F.eks:Trener man tungt så får de mer volum. Jogger man så får man ikke like mye volum. Begge deler bygger opp musklene, men på to forskjellige måter. Korte og lange muskler er bare en myte. Ja, musklene i kroppen er vi født med. Men alt etter hvordan vi trener, som du gir gode eksempler på, vil musklene fremtrede på ulik måte. Så vi kan vel egentlig si at vi endrer utseende på muskelen. Jeg synes godt man kan kalle det at det ser ut som kortere og lengre muskler. Det ser sånn ut. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #20 Skrevet 2. juni 2014 Nå har ikke jeg peiling på lange, korte, bulkete osv muskler, men uansett vil jo ikke jeg bli seende ut som en bodybuilder med det første. Ikke sant? Begynner jo å se litt på armene at musklene har blitt større, men etter mitt syn ikke på.en mansig måte.Anonymous poster hash: 912d6...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå