Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal skifte tape i morgen, men har ikke kjøpt den som det står i skrivet fra legen (Micropore)..

Kjøpte brun bandasjetape og noe nytt som heter Mepiform arr-behandling, som er plaster/tape som skal gjøre arr så pene som mulig.

Tror dere jeg må kjøpe Micropore likevel? Eller har det ikke så stor betydning?

Noen andre som har brukt andre typer enn legen har anbefalt? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare strips under brystet som jeg lot bli i en uke og deretter tok av uten å ta på noe nytt.

Nei, det har lite å si. Hvordan arrene ser ut kommer an på hvor god jobb kirurgen har gjort, ikke plastertype. Bruk det du vil.

Anonymous poster hash: fd6e0...c3b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare strips under brystet som jeg lot bli i en uke og deretter tok av uten å ta på noe nytt.

Nei, det har lite å si. Hvordan arrene ser ut kommer an på hvor god jobb kirurgen har gjort, ikke plastertype. Bruk det du vil.

Anonymous poster hash: fd6e0...c3b

Har ikke så veeeldig mye med kirurgens arbeid. Det har med arrvev og genetikk å gjøre.

Anonymous poster hash: 6bd28...2a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også noe om hvor arrene er plassert. Jeg har tatt bukplastikk, lårplastikk og overarmsplastikk hos samme kirurg. Alle arr er veldig tynne og pene, bortsett fra arret under armhulet. Nedover på armene er de pene, men akkurat i bøyen i armhuler har de blitt stygge og brede. Brukte micropore på magen, og silikonteipen på lår og armer. Fikk utslett av micropore, så derfor valgte jeg den andre på lårene og armene. Likte silikonteipen best fordi den skånet huden. For utenom det merket jeg ingen forskjell som du sikkert har skjønt. Bruk den som du liker best :) Arrene bleikes uansett etterhvert.

Anonymous poster hash: 59b35...f03

AnonymBruker
Skrevet

Silikonplaster er vitenskapelig bevist å være effektiv mot arrdannelse. Jeg ville brukt noen kroner ekstra for å få finest mulig arr. Foruten dette, er den også komfortabel å bruke/dra av samt kan samme plaster gjenbrukes flere ganger.

Anonymous poster hash: 2d2df...b33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville helt klart brukt silikonteipen. Den er mye mere skånsom mot huden, det er direkte vondt å dra av vanlig platerteip av arr!

Anonymous poster hash: 7de6b...f55
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte silikonteip i en periode, men ikke før sårene hadde grodd ordentlig. Før det brukte jeg micropore.

Syns silikonteipen var ganske ubehagelig for den satt ikke godt nok. Det blir fort klamt under brystene og da løsner den lett fordi den er så tjukk. Jeg reagerte litt på den også. Er glad for at jeg ikke brukte slik teip fra starten av, teipen bør sitte godt for den skal holde huden sammen slik at arret gror tett (teit forklart).

Silikonteipen er vel for å gi finere arr (fjerne rødhet osv) ikke for å holde sammen arret?

Jeg har veldig fine arr og de syns ikke hvis man ikke ser veeeldig nøye etter.

Les pakningsvedlegget til den teipen du har kjøpt før du bruker den iallefall

Anonymous poster hash: 4defc...6ff

Skrevet

Jeg ville brukt micropore først og så silikonteip etterpå. Det jeg gjorde, arrene mine er kjempefine.

Skrevet

Jeg brukte micropore de 2 første mnd etter operasjon og gikk deretter over på silikonteipen :)
Mine har blitt kjempefine, og har bleknet veldig mye mer etter jeg brukte silikonteipen i alle fall!

Bruk micropore til de har lukket seg helt, silikonteipen er best å bruke når det har blitt et arr og ikke et sår.

Skrevet

Får man kjøpt både silikontape og micropore på apotek?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...