Gå til innhold

Noen her som har peiling på klokker?


KBNS

Anbefalte innlegg

Hei!

Har snart bursdag, og tenkte jeg skulle ønske meg en klokke fra min kjære i år.. Jeg bare vet ikke hvilken! Vi pleier å bruke ca 2500-3000 kr på hverandre, så hvilke klokker er av best kvalitet innenfor dette prissjiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seiko. God kvalitet og stilige.

Dette er mest min preferanse, og skryter ikke på meg stor kunnskap om klokker.

Endret av Contempt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg ville sagt Certina.

Meget gode ur, og dameurene i stål ligger vel rundt 2500 - 3000 vil jeg tro :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Seiko. Men den kostet nærmere 10'. De har også fine med lavere pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier også på Certina, mitt har holdt i over ti år og er like klassisk og fint. Men mange gode klokker der ute, pass bare på at du kjøper noe fra en ordentlig klokkeprodusent og ikke fra en eller annen designer som tilfeldigvis har formgitt klokker i tillegg til klær og vesker.

Anonymous poster hash: 6bf75...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier også på Certina, mitt har holdt i over ti år og er like klassisk og fint. Men mange gode klokker der ute, pass bare på at du kjøper noe fra en ordentlig klokkeprodusent og ikke fra en eller annen designer som tilfeldigvis har formgitt klokker i tillegg til klær og vesker.

Anonymous poster hash: 6bf75...f28

Ja, det er derfor jeg spør her :) jeg aner ikke noe om hvem som faktisk lager gode klokker, det er altså det jeg er ute etter.. Ellers synes jeg selvfølgelig Marc Jacobs og Michael Kors har mange fine klokker, men har hørt at det er dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marc Jacobs



Anonymous poster hash: df9cc...61e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Seiko, har en selv og jeg elsker den. Synes det finnes mange classy og fine Seiko klokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Etter ein kjapp titt på klokker.no har eg komme fram til at eg må få tilrå Citizen sine klokker. Eg har ei som eg er utruleg glad i, sjølv om ho er i ferd med å bli litt ripete. Så har ho også vore med på det meste og har aldri svikta meg.

Skagen er også eit merke som har mykje lekkert, synest eg, litt meir original design også.

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Marc Jacobs, Michael Kors og Skagen er Fossil-urverk med brand-utforming og høyere pris enn klokker det står Fossil på. Jeg ville lagt pengene i et godt verk først og fremst. Fossil er helt OK klokker i sitt prissjikt, med merkeprisen lagt på er det ikke verdt pengene. Skagen er ikke så overpriset som MJ og MK, og har mye godt design.

Certina, Seiko og Citizen er alle bra verk for pengene. Jeg holder meg til Certina selv når det gjelder tidløse kvartsur, men kunne gjerne kjøpt Seiko og Citizen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :) ettersom både Seiko og Certina får mange stemmer her, så tror jeg at jeg vil gå for en av dem. Får vel bare sette i gang og finne et design jeg liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Certina-ur vil du ha resten av livet.

Anonymous poster hash: d2584...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tsejG

Selv har jeg alltid sverget til Citizen, og har bl.a. et klassisk herreur fra slutten av 70-tallet som går som ei .... ja, klokke fremdeles.

De senere årene er det jo titanhus som har blitt popuært, og jeg kan virkelig anbefale å sjekke ut titanklokkene til Citizen. Kjøpte en slik i fjor, og selv om dette er et nokså grovt og ruvende sportsur merker jeg omtrent ikke at den sitter på hånda. De er så lette at man nesten får litt sånn lavkvalitets-følelse med èn gang, men til en pris av 8750.- er det absolutt ikke snakk om dårlig kvalitet, bare utrolig komfort og detaljert godt håndverk.

Så vurder å be han sjekke ut hva som finnes av lekre Citizen dameur også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issey-miyake-hu-watch.jpg

Denne er overhodet ikke min smak.

Selv har jeg alltid sverget til Citizen, og har bl.a. et klassisk herreur fra slutten av 70-tallet som går som ei .... ja, klokke fremdeles.

De senere årene er det jo titanhus som har blitt popuært, og jeg kan virkelig anbefale å sjekke ut titanklokkene til Citizen. Kjøpte en slik i fjor, og selv om dette er et nokså grovt og ruvende sportsur merker jeg omtrent ikke at den sitter på hånda. De er så lette at man nesten får litt sånn lavkvalitets-følelse med èn gang, men til en pris av 8750.- er det absolutt ikke snakk om dårlig kvalitet, bare utrolig komfort og detaljert godt håndverk.

Så vurder å be han sjekke ut hva som finnes av lekre Citizen dameur også...

Takk for tips :) men jeg kan ikke la min kjære punge ut 9000,- for bursdagsgave til meg, så må litt ned i pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tsejG

Denne er overhodet ikke min smak.

Takk for tips :) men jeg kan ikke la min kjære punge ut 9000,- for bursdagsgave til meg, så må litt ned i pris!

Det skjønner jeg, og det finnes gode klokker med titanhus til en rimeligere penge. Er bare å kikke litt på nettbutikker først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Godt det finnes folk med forskjellig smak :) Selv er jeg gæren etter klokker som er litt annerledes, men har et minimalistisk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, og det finnes gode klokker med titanhus til en rimeligere penge. Er bare å kikke litt på nettbutikker først...

I en så lav prisklasse er vel en klokke med titanhus strengt tatt unødvendig å se etter. Men jeg støtter absolutt anbefalingen av Citizen. Seiko og Certina, som flere allerede har nevnt er også like gode valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Godt det finnes folk med forskjellig smak :) Selv er jeg gæren etter klokker som er litt annerledes, men har et minimalistisk utseende.

Absolutt bra med forskjellig smak :) jeg liker mer "vanlige" klokker i metall, gjerne noe som likner en herreklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...