Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Hei! British Airways har i disse dager business class salg (en kommer flere steder billigere frem på business enn på economy!). Ser kombinasjonen fly og hotell til NYC er overkommelig, så fremt NYC ikke er svinedyr. Hva koster mat, transport og severdigheter i NYC? Her lever en fint på hamburgere, pizza og pølser mens en er på ferie. En klarer fint å styre unna de fine og dyre restaurantene.
Musaleem Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Hotell er egentlig det som koster mest, ellers er det uproblematisk å feriere på budsjett i NYC. Kjederestauranter som Applebee's, Friday's, Hard Rock osv. har rimelig og grei mat. Det koster ikke en formue å komme på toppen av for eksempel Rockefeller Center, og transport er ikke så verst. Du har greit kollektivtilbud, ellers er taxi rimelig sammenlignet med norske priser.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Takk for svar! Hotell kan bestilles sammen med flybillettene, noe som ikke blir så heisende dyrt, tror jeg. OK, 30 000 for business class tur retur og en uke på hotell for to voksne, er det så ille? Det betyr ca 10 000 for hotellet for en uke. Høres det fornuftig ut i NYC? Hvor mange hundrelapper går med til mat hver dag tror dere? Som nevnt, å spise på burgerbarer o.l. går helt fint. I NYC så er junkfood nesten obligatorisk for å leve som de innfødte
Anneline80 Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Takk for svar! Hotell kan bestilles sammen med flybillettene, noe som ikke blir så heisende dyrt, tror jeg. OK, 30 000 for business class tur retur og en uke på hotell for to voksne, er det så ille? Det betyr ca 10 000 for hotellet for en uke. Høres det fornuftig ut i NYC? Hvor mange hundrelapper går med til mat hver dag tror dere? Som nevnt, å spise på burgerbarer o.l. går helt fint. I NYC så er junkfood nesten obligatorisk for å leve som de innfødte Svært lett å spise god og rimelig mat i NY som ikke er junk/fritert. Mye bra asiatisk blant annet, som er veldig billig. Og store matvarebutikker selger masse fristende som fungerer som take away/lunsj. Greit med burger for å gjøre det, men er ikke nødvendig å ofte god mat pga prisene.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 10.000 på hotell i ei uke høres helt greit ut i NY. Vet ikke helt hva vi har brukt på mat, men det blir jo fort noen kroner i løpet av en dag med frokost, lunsj og middag. Vi har aldri dratt på gourmet-steder der, men heller ikke de billigste kjedene... Tror iallefall vi brukte 100 dollar dagen (to stk)Anonymous poster hash: c504c...91e
I all verden Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Takk for svar! Hotell kan bestilles sammen med flybillettene, noe som ikke blir så heisende dyrt, tror jeg. OK, 30 000 for business class tur retur og en uke på hotell for to voksne, er det så ille? Det betyr ca 10 000 for hotellet for en uke. Høres det fornuftig ut i NYC? Hvor mange hundrelapper går med til mat hver dag tror dere? Som nevnt, å spise på burgerbarer o.l. går helt fint. I NYC så er junkfood nesten obligatorisk for å leve som de innfødte Høres fullstendig galskap ut for mine ører å bruke 40.000 kr på fly+hotell for en uke i NYC, og samtidig spise gatekjøkkenmat og droppe severdighetene for å "spare". Man får flybilletter tur/retur Oslo-NYC for rundt 3000 kr pr person. Jeg ville prioritert å bruke mindre penger på fly og overnatting, og mer på opplevelser. Reiser du for å oppleve New York, eller for å oppleve innsiden av et fly og et hotellrom? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 10000 for flybilletten for hver av dere var jo ganske dyrt da. Business er jo dyrt da, og skal være det. Men det koster bare 3-4000 å fly med sas på økonomi. Og da har du råd til å spise bedre mat og se alle serverdighetene du vil osv. Sparer jo 14.000 på det. Det er mye mat og moro i NY det. Anonymous poster hash: 1869a...44c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Hvor finner dere så billige flybilletter til new york? søkte på sas, de tar ca 20.000 for 2 voksne t/r Anonymous poster hash: 0cdd3...765
I all verden Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Hvor finner dere så billige flybilletter til new york? søkte på sas, de tar ca 20.000 for 2 voksne t/r Anonymous poster hash: 0cdd3...765 Gi meg noen datoer, så skal jeg finne noe billigere Endret 1. juni 2014 av I all verden
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Høres fullstendig galskap ut for mine ører å bruke 40.000 kr på fly+hotell for en uke i NYC, og samtidig spise gatekjøkkenmat og droppe severdighetene for å "spare". Man får flybilletter tur/retur Oslo-NYC for rundt 3000 kr pr person. Jeg ville prioritert å bruke mindre penger på fly og overnatting, og mer på opplevelser. Reiser du for å oppleve New York, eller for å oppleve innsiden av et fly og et hotellrom? Noen av oss er over snittet interessert i selve flyturen Det er faktisk halve ferien, NYC er bare en bonus. Hver våre gleder
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Hvor finner dere så billige flybilletter til new york? søkte på sas, de tar ca 20.000 for 2 voksne t/r Anonymous poster hash: 0cdd3...765 British airways.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Det er 30 000 med hotell. bare fly kommer på 20 000 for to stykker. Altså 10 000 per pers.
I all verden Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Noen av oss er over snittet interessert i selve flyturen Det er faktisk halve ferien, NYC er bare en bonus. Hver våre gleder Elsker å fly business jeg også, men kun når jeg blir oppgradert gratis. Må si jeg synes det er temmelig sprøtt å betale en tusenlapp ekstra i timen for mer behagelige seter, bedre mat og bedre service. Da finner jeg mer fornøyelse i å se på det som god timeslønn ved å reise økonomiklasse. Jaja, hver sine prioriteringer...
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 Hei i all verden- kan reise de 3 siste ukene i juli.. ( Håper det er ok at jeg spør ts ) finner bare dyre billetter.. Anonymous poster hash: 0cdd3...765
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2014 #15 Skrevet 1. juni 2014 Hei i all verden- kan reise de 3 siste ukene i juli.. ( Håper det er ok at jeg spør ts ) finner bare dyre billetter.. Anonymous poster hash: 0cdd3...765 Se her
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #16 Skrevet 1. juni 2014 Hvor finner dere så billige flybilletter til new york? søkte på sas, de tar ca 20.000 for 2 voksne t/r Anonymous poster hash: 0cdd3...765 SAS har stadig kampanjer, er bare å være våken og følge med. Forrige uke hadde de NY, Chicago og Beijing tror jeg det var for 3000kr. tur/retur. Men ser at du vil reise i Juli, og det er jo den perioden det er dyrest å fly da, for det er da alle kan reise og alle vil reise. 7-15.sept f.eks får du det for 4000kr. https://book.flysas.com/pl/SAS/wds/Override.action?SO_SITE_EXT_PSPURL=https://www.sas.se/SASCredits/SASCreditsPaymentMaster.aspx&SO_SITE_TP_TPC_POST_EOT_WT=10000&SO_SITE_USE_ACK_URL_SERVICE=TRUE Anonymous poster hash: 1869a...44c
I all verden Skrevet 1. juni 2014 #17 Skrevet 1. juni 2014 Hei i all verden- kan reise de 3 siste ukene i juli.. ( Håper det er ok at jeg spør ts ) finner bare dyre billetter.. Anonymous poster hash: 0cdd3...765 Det billigste jeg kunne finne nå var 6249 kr per person med Bristish Airways. Juli er dessverre en dyr måned å reise. Personlig ville jeg nok ventet til en gang billettene var billige, men så er jeg kanskje litt i overkant opptatt av å spare penger på flyreiser
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #18 Skrevet 1. juni 2014 Tusen takk til dere som svarte meg ang billige flybilletter til new york Anonymous poster hash: 0cdd3...765
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #19 Skrevet 1. juni 2014 Det billigste jeg kunne finne nå var 6249 kr per person med Bristish Airways. Juli er dessverre en dyr måned å reise. Personlig ville jeg nok ventet til en gang billettene var billige, men så er jeg kanskje litt i overkant opptatt av å spare penger på flyreiser Enig med deg, men har bare fri fra jobb i juli.. Anonymous poster hash: 0cdd3...765
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå