Gå til innhold

SATSyoga

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Er det noen som har testet ut SATSyoga, dvs en yogatime som er lagt inn i det normale programmet? Jeg lurte på om jeg skulle prøve den timen i kveld, men er helt blank, og vet ikke hva jeg går til.

Hva går en slik time ut på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd det en gang. Ganske ok! Ikke en time du blir svett av, men føler på mange måter at du "strammer opp" allikevel! På den timen jeg var på lærte vi en øvelse som het solhilsen eller noe sånt. Er visst en vanlig yoga-øvelse. Den gjorde vi 8-10 ganger til det satt.(så bra det kan gjøres når du er stiv som en pinne :ler: ) Avslappingsdelen på slutten var kjempedeilig. Trodde jeg skulle sovne! Hehe! Du får ha lykke til hvis bestemmer deg for å gå da! :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har trent styrke og utholdenhet to ganger denne uken, og tenkte at jeg skulle stikke innom den timen for om mulig å få med meg litt smidighetstrening.

Spennende å se om jeg liker det...

Skrevet
Spennende å se om jeg liker det...

Fortell oss hvordan det gikk, da :-)

Gjest Ethereal
Skrevet

I will :)

Nå er jeg nesten tvunget til å gå dit, da, og ikke trene styrke eller gå på en ordinær aerobictime, som planen egentlig var. :wink:

Skrevet

He, he! Kanskje du blir glad for det lille ekstra puffet.

Jeg tror det blir en god time for deg som er så aktiv ellers :-)

Skrevet

Jeg har prøvd yoga på sport og mosjon. Power-yoga.

Hvordan yoga har på Sats?

Du merker at du bruker musklene, og du blir mykere.

Har gått på det noen ganger, men synes egentlig det er litt kjedelig, ettersom man står mest stille.

Slutten er deilig da, når man mediterer :)

Blir spennede å høre hva du synes om det!

Gjest Ethereal
Skrevet

Ikke godt å si hva slags type yoga det er, det er nok en salig SATS-blanding, som vanlig :wink:

Sakset fra sats.no:

satsYOGA blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper. satsYOGA er effektiv trening for kropp og sjel, og har positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

Referat følger...

Skrevet

Jeg har gått både på SATS og på yoga kurs et annet sted i Stavanger, og syntes begge deler var veldig bra. Det er skikkelig god trening hvis man tar øvelsene helt ut, har aldri vært så støl som jeg var etter de første treningene med poweryoga! :)

Det er en veldig bra trening fordi man får brukt de fleste musklene i kroppen, samt strukket de godt ut og øvet litt på balanse også.

Nå gjør jeg yoga 3-4 ganger i uken hjemme og liker det kjempegodt!

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg liker de timene kjempegodt.

Det er dynamisk yoga, så man blir ganske varm av det. Det jeg liker best er vel at jeg tenker så mye på pust og å gjøre øvelsene riktig, at alt annet kobles helt ut, kjempedeilig.

Kan tenke meg at man blir skikkelig myk og smidig dersom man gjør det ofte.

Gjest Ethereal
Skrevet

Helt klart en positiv opplevelse, og jeg føler meg mye mer avslappet etterpå. Dessuten var det godt å få myket litt opp i stive muskler og ledd, og få fokus på pusten. Den yogaformen som ble undervist, var ashtanga yoga, og instruktøren var flink, slik at det hele føltes naturlig og ikke dumt.

Fasit: anbefales til ALLE, alle trenger å shifte fokus litt innimellom, og bevisstgjøres sin egen kropp. Jeg kommer til å fortsette, i hvertfall en gang pr uke. :)

Skrevet

SÅ bra du likte det :)

Skrevet

Det var godt å høre!

Du har rett i at man trenger å skifte fokus. Formen avhenger også av indre ro og smidighet, ikke bare godt trente muskler :-)

Gjest Ethereal
Skrevet

Og i dag....har jeg vondt absolutt overalt :roll:

Så det er helt klart at jeg kom i kontakt med muskler som sjelden brukes, i hvertfall på den måten :-)

Skrevet

:ler:

Grunnen til at jeg syntes det var litt kjedelig, tror jeg har med at jeg er så vant til å danse. Man bruker på en måte de samme musklene, og får tøyd på samme måte (RS) med dans.

Men bra det falt i smak hos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...