Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeid på lavt nivå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal vaske to maskiner klær og dusjforhenget, bytte sengtøy, sortere klær og bringe vinterklær i boden og kanskje vaske kjøkkenskuffer og begynne med par skap. Bør også rydde.

Lista er lang og virker uoverkommelig, men en venninne skal hjelpe og jeg skal også hjelpe til hos henne:

Vaske ned verandaen for pollen og hagemøblene

Vaske kjøkkenskap, komfyr

Rundvask av bad og vegger i leiligheten

Vindusvask

Anonymous poster hash: aad73...4cb
Skrevet

Idag skal jeg rydde i klesberget på soverommet. Mannen pakket kofferten (Rev ut alt av skapet og la ikke noe tilbake) på søndag, så der ser det enda jævlig ut. Skal gjøre det NÅ

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flinke dere andre er :omg: Jeg må bare ta det i mitt eget tempo, ellers gir jeg opp. Tenker at litt uansett er mye bedre enn ingenting.

I kveld skal jeg rydde/vaske kjøkkenbenken, sette på en oppvaskmaskin og skifte sengetøy. Det er egentlig mer enn hva jeg har pleid å gjøre på en vanlig ukedag i det siste :laugh:

(Og i tillegg skal jeg trene :trene:)

TS

Anonymous poster hash: 64c93...2bc
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skal:

Ta oppvask

Klesvask

Rydde i skapet på gangen

Pante alle tomflaskene

Rydde loftsboden

Male en krakk

Skrevet

Skal vaske to maskiner klær og dusjforhenget, bytte sengtøy, sortere klær og bringe vinterklær i boden og kanskje vaske kjøkkenskuffer og begynne med par skap. Bør også rydde.

Lista er lang og virker uoverkommelig, men en venninne skal hjelpe og jeg skal også hjelpe til hos henne:

Vaske ned verandaen for pollen og hagemøblene

Vaske kjøkkenskap, komfyr

Rundvask av bad og vegger i leiligheten

Vindusvask

Anonymous poster hash: aad73...4cb

Trykket på ab-knappen.

Så flinke dere andre er :omg: Jeg må bare ta det i mitt eget tempo, ellers gir jeg opp. Tenker at litt uansett er mye bedre enn ingenting.

I kveld skal jeg rydde/vaske kjøkkenbenken, sette på en oppvaskmaskin og skifte sengetøy. Det er egentlig mer enn hva jeg har pleid å gjøre på en vanlig ukedag i det siste :laugh:

(Og i tillegg skal jeg trene :trene:)

TS

Det er bra det. :) Noen dager er det mer enn nok.

Jeg fikk vasket fire vaskemaskiner, noe som er uvanlig på en dag. Nå skal jeg skal skifte sengetøy, resten har jeg hengt opp, og noe gikk i tørketrommelen, og dusjforhenget var lett å henge på plass. Fikk også noen vinterklær plassert i boden. Evig sirkus dette med klær. Har litt oppvask på kjøkkenet, den er liten og overkommelig. Men først skal jeg unne meg en time uten å gjøre noe.

Skrevet

Idag skal jeg stryke klær..... en fin haug har samlet seg opp på ene gjesterommet.

Kunne ønske jeg ikke fikk neller av knørvete bluser og skjorter....

Tror jeg stryker klær i morgen heller jeg..... :P

Gjest mariast
Skrevet

Jeg skulle pare sokkene fra posen med ensomme sokker uten partner (Ja, her i huset har vi en stor pose med sokker..) Men nå er det for sent på kvelden til sånt slit!! ;)

Skrevet

Jeg tok to vask, men jeg glemte den ene i vaskemaskinen. Hengte opp det som jeg hadde vasket først og vasket opp alle tallerken og sånt fra dagen før.

I dag må jeg gjøre samme greia, blir liksom aldri ferdig når man må vaske opp for hånd -.- i tillegg til å støvsuge og kanskje vaske gulvet.

Fikk tatt en vask i går + oppvasken. Hurra!

I dag MÅ jeg støvsuge. Min stakkars hyperallergiske kjæreste sliter fælt om dagen på grunn av pollen og støv. Han vet selv ikke hva en støvsuger er tror jeg, så da må jeg ordne det :P

I tillegg til det må jeg vaske resten av kles-fjellet og brette alle klærne jeg har vasket de siste dagene.

Ææ.. Kjenner jeg blir matt allerede. Ikke noe gøy å være syk og sliten :(

Skrevet

Satser på nytt med å stryke klær idag.

Det må også støvsuges her, men det er heldigvis mannen min sin oppgave :)

Egentlig så burde jeg vaske opp sengetøy også....snart på tide å skifte på senga, og så og si alt av sengetøy ligger i vaskekjelleren. Ved nærmere ettertanke så har vi kanskje for lite sengetøy og burde kjøpt flere sett.....

AnonymBruker
Skrevet

Dagens mål er dermed: Rydde ut av oppvaskmaskinen, brette klær og henge opp klær, lage klar en maskin med klær som skal settes på dagen etter. Rydde opp alt rett etter middagslaging.

Anonymous poster hash: c6a10...166

Gårsdagens mål ble gjennomført! Vasket ikke opp rett etter middag, men det ble gjort i løpet av kvelden. Samboeren har begynt å rote i det nye walk-in closete for han vil absolutt lufte sine halvbrukte klær, og vi har ikke noe sted å henge de, bortsett fra over trådkorgreolene! Her må vi få en løsning asap! Fikk ellers satt på hjul på bladkorgen min, så nå blir den enkel å trille bort når jeg skal støvsuge. Win! ;)

Ny maskin med klær ble satt på i dagtidlig.

Dagens mål: Brette klær, legge på plass, henge opp vaskede klær. Støvsuge bladkorg og blader og rydde de på plass.. Rydde etter middag. Kaste plast og papp.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk gjort det jeg skulle i går :)

I løpet av helgen skal jeg:

- støvsuge og vaske gulv

- sortere en kleshaug

- levere pant, glass og papp

- gå på loftet med vinterklærne

- ta ut av oppvaskmaskinen

- vaske med klorin her og der

- helt sikkert vaske klær også

TS

Skrevet

I dag har jeg fått drahjelp av en venninne. Hun tok alle kjøkkenskapene og jeg støvsuget, tok alle vinduer og verandaen, lister, radiatorer, pluss at vi monterte en verandakasse. Men jeg holder på med hovedvask og derfor blir det mye nå. Jeg sa til henne at vi kan utsette bad og kleskott, men hun er en primus motor. Det er nyttig for da er jeg nødt til å gjøre noe jeg også.

Jeg skal hjelpe henne selv om hun har det renere enn meg og er mer ryddig.

Det hjelper å bytte tjenester og får drahjelp hvis det ikke er av en latsabb som elsker å sitte og drikke kaffe og ta pauser.

AnonymBruker
Skrevet

Dagens mål: Brette klær, legge på plass, henge opp vaskede klær. Støvsuge bladkorg og blader og rydde de på plass.. Rydde etter middag. Kaste plast og papp.

Fikk gjort det meste av de tingene i løpet av helgen. Falt litt ut igjen nå de siste dagene.

Dagens mål: Vaske klær, rydde kjøkken, rydde klær som atter en gang har havnet rundt om kring.. Må få gjort det nå før det hoper seg opp igjen!

Skrevet

Nå har jeg tenkt at jeg må støvsuge i tre uker. Hvorfor gjør jeg det ikke?

Begynner også å bli bekymret for edderkopper i krokene, de trives jo der man ikke holder rent og ryddig. Og da utsetter jeg enda mer... Ond sirkel.

MÅ ta det i dag, ellers tør jeg aldri.

• Liker 1
Skrevet

Blir litt sjokkert når folk skriver at de stryker klær. Gjør folk flest det fortsatt altså? Har ikke engang strykejern jeg.

Jeg er ei skikkelig hus-sjuske. Min løsning er å gjøre en husarbeidsoppgave hver dag. Hvis jeg planlegger å gjøre flere ting en dag, så ender det bare med at jeg blir overveldet og ikke får gjort noenting. Denne metoden fungerer ikke hvis du har flere oppgaver enn dager da. ;)

I dag har jeg skrubbet dusjhodet med slange og stang, og kranen i dusjen. Jeg gjorde det mens jeg dusjet, og det holder for i dag!

Skrevet

Blir litt sjokkert når folk skriver at de stryker klær. Gjør folk flest det fortsatt altså? Har ikke engang strykejern jeg.

Jeg er ei skikkelig hus-sjuske. Min løsning er å gjøre en husarbeidsoppgave hver dag. Hvis jeg planlegger å gjøre flere ting en dag, så ender det bare med at jeg blir overveldet og ikke får gjort noenting. Denne metoden fungerer ikke hvis du har flere oppgaver enn dager da. ;)

I dag har jeg skrubbet dusjhodet med slange og stang, og kranen i dusjen. Jeg gjorde det mens jeg dusjet, og det holder for i dag!

Enig her :)

Det er i kategorien "påta seg unødvendig mye" for min del.

Har ingenting i en "lavt nivå"-tråd å gjøre, slik jeg ser det ;)

• Liker 1
Skrevet

Dagens målsetninger (i flertall!):

- Pakke ut en liten trillekoffert etter en helgetur i helgen som var...

- Ta ut av oppvaskmaskinen og sette inn igjen.

- Hente en pakke på postkontoret

- Lage middag til mannen kommer hjem fra jobb.

...og jeg tar meg selv i å vurdere take-out, fordi lista er så lang... :P Lenge leve latskapen.

AnonymBruker
Skrevet
Så fint at det kom innom noen "lavnivå-folk" igjen ;) Mistet litt piffen forrige uke siden jeg følte meg alene blant flinkingene. Noen blir kanskje motivert av sånt, men slik fungerer altså ikke jeg. Fikk uansett gjennomført helgens gjøremål på et vis, selv om kleshaugen ble til to nye hauger, bare litt penere sammenbrettet...
Mål inntil videre er å gjøre NOE hver dag, om det så bare er 5 minutter med rydding eller vasking. Skal komme tilbake med noe mer konkret senere.
Enig ang. strykejern, altså ;) Jeg har, men bruker det vel i snitt én gang i året?
TS

• Liker 1
Skrevet

Strykejernet mitt var sist fremme med jul, for å stryke noen juleduker... :P Men nå må det snart frem igjen for å stryke litt babytøy. Men tror jeg skal verve en venninne som liker å stryke til den jobben!

Har en mor og søster som stryker laken, dynetrekk og putevar... Min teknikk er: Ta av, vask, putt i tørketrommel. Ta ut av tørketrommel og legg på senga igjen.

Slipper å brette! :D

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...