Gå til innhold

Hvorfor må man ha respekt for kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ikke ha respekt for noen.

Man kan ganske enkelt gi fullstendig faen og leve anarkistisk og gi alle autoritetspersoner fingern.

Ganske upraktisk måte å leve på da.

Litt plagsomt for en selv vil det utvilsomt også bli. Folk vil nemlig reagere veldig negativt på dette og legge vinn på å begrense hvor fritt du får utfolde deg i all din anarkisme og respektløshet...

Det er derfor man sosialiseres fra man er små.

Livet blir nemlig mye hyggeligere for alle parter med litt respekt for andre inne i bildet og sosiale situasjoner glir litt lettere. Så da er det smart å vise litt respekt.

Hvis du ikke ønsker å respektere kvinner av den enkle grunn at de er kvinner, så anbefaler jeg deg å joine Taliban.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest øst94

Skrev jeg at jeg ikke tror det?

Nei, du skrev ikke det direkte. Indirekte så gjorde du det. Med tanke på at du bruker det som argumentasjon mot innlegget til AB 31.05.14 kl 21:15, at "kvinner finner seg i all skitten til menn". Det er dermed i mine øyne fullstendig rimelig å anta at du ikke tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, du skrev ikke det direkte. Indirekte så gjorde du det. Med tanke på at du bruker det som argumentasjon mot innlegget til AB 31.05.14 kl 21:15, at "kvinner finner seg i all skitten til menn". Det er dermed i mine øyne fullstendig rimelig å anta at du ikke tror det.

Du leser meg også slik Fanden leser Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Hm...hva med at de forventer å bli beskyttet av et militær uten at de selv trenger å tjenestegjøre? Hva med at de forventer at menn betaler bidrag til barn de ikke samtykker til? Hva med at de forventer å ha en dag i året dedikert til seg selv og sine saker uten å delta i en dag for menns saker? Hva med at de fortsatt forventer å bli spandert på selv om de tjener sine egne penger? Hva med at de syns det er greit å bli kvotert inn på mange høyprestisjestudier mens menn kun blir kvotert inn i færre lavprestisjestudier? Hva med at de ofte forventer å få en kvinnelig fastlege og dermed gjør det vanskeligere for mannlige allmennleger å få seg jobb? Er ikke dette gode grunner til å ikke respektere dem?

Anonymous poster hash:

46a43...036

Seriøst !! Nå må du gi deg !!

Hva har du opplevd ettersom du bærer så mye bitterhet mot damer ?

Ser du ikke at du maler et bilde av menn som en stakkarslig kuet gruppe som blir dominert av kvinner. Hvorfor ydmyke ditt eget kjønn ?

Jeg vil respekteres som menneske,- ikke fordi jeg er kvinne.

Jeg skal ha meg frabedt å bli dømt som et dårlig, manipulerende, uærlig og svikfullt menneske bare fordi du har demoner i skapet !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øst94

Du leser meg også slik Fanden leser Bibelen.

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg leser deg slik det er rimelig å anta, utifra måten du formulerer deg på. Hvis du mener noe annet, bør du også fremstille det på en annen måte. Dette går forøvrig igjen i mange av innleggene jeg leser, som du har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å ha respekt for kvinner. Kanskje mest fordi de forventer det. Det er liksom forventet av meg å respektere kvinner fordi de er kvinner. Det hadde vært lettere å respektere de viss de de ikke forventet det liksom? Noen som forstår? Hvorfor MÅ man respektere kvinner?

Anonymous poster hash: 46a43...036

En skal ha respekt for både kvinner og menn, men alle må jo gjøre seg fortjent til det. De mennesker som oppfører seg som drittsekker feks fortjener ikke å bli respektert, see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo nettopp det at ingen krever at du skal respektere menn.

Anonymous poster hash: 46a43...036

Ingen?

Anonymous poster hash: d5de1...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sliter med å ha respekt for kvinner. Kanskje mest fordi de forventer det. Det er liksom forventet av meg å respektere kvinner fordi de er kvinner. Det hadde vært lettere å respektere de viss de de ikke forventet det liksom? Noen som forstår? Hvorfor MÅ man respektere kvinner?

Anonymous poster hash: 46a43...036

En skal respektere alle mennesker. Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hm...hva med at de forventer å bli beskyttet av et militær uten at de selv trenger å tjenestegjøre? Hva med at de forventer at menn betaler bidrag til barn de ikke samtykker til? Hva med at de forventer å ha en dag i året dedikert til seg selv og sine saker uten å delta i en dag for menns saker? Hva med at de fortsatt forventer å bli spandert på selv om de tjener sine egne penger? Hva med at de syns det er greit å bli kvotert inn på mange høyprestisjestudier mens menn kun blir kvotert inn i færre lavprestisjestudier? Hva med at de ofte forventer å få en kvinnelig fastlege og dermed gjør det vanskeligere for mannlige allmennleger å få seg jobb? Er ikke dette gode grunner til å ikke respektere dem?

Anonymous poster hash: 46a43...036

Har du truffet på mange slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, når kvinner mener at man skal vise respekt for kvinner, er det rett og slett bare snakk om at man ikke skal mangle respekt for en person fordi det er en kvinne. Det er da ikke snakk om respekt på den måten man respekterer folk man føler virkelig fortjener det, men rett og slett å ikke snakke ned til henne fordi hun er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å ha respekt for kvinner. Kanskje mest fordi de forventer det. Det er liksom forventet av meg å respektere kvinner fordi de er kvinner. Det hadde vært lettere å respektere de viss de de ikke forventet det liksom? Noen som forstår? Hvorfor MÅ man respektere kvinner?

Anonymous poster hash: 46a43...036

Man skal respektere kvinner akkurat som at man skal respektere menn. Vi er alle mennesker og like mye verdt. Menn forventer i større grad at man skal ha respekt for dem, så skjønner faktisk ikke hva du mener. Mange menn tror de er mye mer verdt enn kvinnen. Hvis du sliter med å respektere kvinner, så burde du oppsøke noen å snakke med om det, for det er unormalt at mennesker sliter med å respektere andre. Det kan kanskje være at du ikke har lyst til det, eller at en kvinne ikke har vært grei mot deg.

Anonymous poster hash: b67c1...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tenke at en skal ha respekt for et menneske, og så ikke være så opptatt av kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer ingen fordi de krever det eller det forventes, og jeg forventer eller krever heller ikke at noen skal respektere meg. Respekt fortjenes i min verden, det kreves ikke



Anonymous poster hash: 5ae8f...6b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg respekterer ingen ut av det blå. Respekt er noe man må fortjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke å bli beskyttet av militæret. Tvert i mot er jeg redd det går rett i dass dersom landet vårt havner i krig. Militæret består jo for det meste av giddaløse folk som tjenestegjør under tvang og smågutter som lener seg på bragdene til andre generasjoner før dem og tror krig er som et TV-spill. I tillegg bygges militæret så ned og nedprioriteres så grundig i Norge at det snart er ikke-eksisterende. Det hjelper veldig lite med de få staute norske menn og kvinner som ønsker å kjempe for landet, de blir bare en fjert i det store tomrommet.

Anonymous poster hash: 9bfb7...7ce

Hmm... du har ikke fått med deg de store endringene i militærtjenesten.. de tar inn færre enn før og nå tas også jenter inn så de minst motiverte gutta slipper gjerne unna. Jeg vet om gutter som gjerne ville inn til førstegangstjeneste men som måtte mase og stå på for å komme inn. Det skal ikke store plagene til før de blir fritatt. Husker den gang da min bror skulle inn og noen av hans kompiser gjorde alt for å slippe unna, nå må de gjøre alt for å slippe inn virker det som.

Når det gjelder respekt så er det noe man gjør seg fortjent til etter min mening, man skal ikke bli respektert kun på grunn av kjønn. I utgangspunktet møter jeg alle med respekt, og så viser det seg med tiden om den respekten er fortjent eller ei.

Endret av NoFuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...