AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Jeg sitter og forsøker å lage et budsjett for sommerens reise. Har tenkt å bruke rundt 15,000 på shopping (20 er et absolutt maksimum) og ellers blir det mat, drivstoff og parkering pengene vil gå til. Drikker minimalt med alkohol, så kommer til å bruke maks 300 på det (tidligere har jeg brukt 0). Alt av hotell, bil og billetter til attraksjoner er betalt. 4 av dagene er vi på cruise og vil ikke ha utgifter for mat. Parkering har vi beregnet at vi koste rundt 25 dollar per dag. Hvor mye penger bør jeg ha med for å leve greit? Vi spiser aldri spesielt dyrt, dessuten mister vi matlysten i varmen, så det blir aldri mer enn frokost + en sen middag. Har tidligere pleid å bruke maks 300 kroner per dag på mat, men det er selvfølgelig bedre å regne for mye enn for lite. Tror dere jeg vil klare meg med rundt 30,000 kroner? Skal være borte i litt over tre uker og i områder som er relativt kostbare (men vi spiser ikke på kostbare steder og slikt, som sagt). Anonymous poster hash: 44b59...4a9
My_Lady Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Så du har 30 000 til sammen, 15 til shopping og 15 til mat og diverse? Tror du har mer en nok til å ikke bekymre deg. Så lenge dere ikke spiser på resturanter som koster $100 pp hver kveld og ikke skal kjøre ekstreme distanser vil du ha nok penger. Husk at viss dere skal i fornøyelseparker så er maten ganske dyr der inne. 1
Anglofil Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Tror nok det er nok, men det kommer jo helt an på hva du handler. Da jeg var i USA/Karibien hadde jeg 50000 kr i lommepenger som også dekket mat for to (det var jeg som shoppet) i to uker (var bortreist i tre uker, men mat var dekket på cruiset den ene uka). Veldig glad jeg hadde mye penger med meg, det gjorde at jeg sto ganske fritt til å gjøre hva jeg ville. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Ja, mellom 30-35, er kun til eget bruk. Har en konto med sparepenger uansett, men ønsker i prinsippet ikke å røre disse. Takk for svar og tanker. Mener å huske at jeg har hatt tilsvarende tilgjengelig på tidligere reiser, så satser på at det skal holde. Anonymous poster hash: 44b59...4a9
Alja Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Haha jeg hadde tenkt å skrive 15 000 kroner til sammen eller noe. Jeg har så peiling. *liste meg ut av tråden*
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Høres vel helt greit ut Bedre med for mye enn for lite! :D Anonymous poster hash: b1939...0c3
vaniljeglasur Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Jeg tenkte å ta med 20 tusen, og min samboer 25-30 tusen Tror det holder rikelig for to uker i USA.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Så du har 30 000 til sammen, 15 til shopping og 15 til mat og diverse? Tror du har mer en nok til å ikke bekymre deg. Så lenge dere ikke spiser på resturanter som koster $100 pp hver kveld og ikke skal kjøre ekstreme distanser vil du ha nok penger. Husk at viss dere skal i fornøyelseparker så er maten ganske dyr der inne. Til og med om dere skulle ha kjørt ekstreme distanser hadde ikke det vært noe problem. Er ikke akkurat slik at bensin er dyrt der borte. Anonymous poster hash: ce376...022
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå