Gå til innhold

Angst og uro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge slitt med angst. Jeg har gaske god kontroll på selve angsten, medisineres ikke, men har gått i terapi, og jobbet endel med det.

jeg opplever veldig sjeldent angstsituasjoner nå, og roer meg raskt.

MEN jeg sliter med mye uro. Jeg føler meg urolig nesten hele tiden, i perioder føles det som en konstant summing i kroppen. Dette er et problem, jeg sover dårlig, sliter med og sovne og falle til ro, jeg er ganske konstant sliten fordi jeg aldri slapper av. Noen ganger blir uroen tatt ut over andre ting, jeg har en tendens til å drikke veldig mye når jeg først drikker alkohol, og gjør ofte dumme spontane ting, fordi jeg på en eller annen måte får ut all uroen da. Jeg har dårlig impulskontroll, og kan fort ta raske beslutninger. Noen ganger er det fryktelig slitsomt å være i kroppen min. Uroen har liksom ikke rot i noe heller, jeg ser ikke noe mønster i det, men har en tendens til å bli over gjennomsnittet stresset over ting, f.eks. rotete rom eller andre trivielle ting.

Hva skyldes dette? Og hva kan jeg gjøre med det? Noen andre som har det sånn? Er dette en form for angst?



Anonymous poster hash: f0027...1a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt ut som et snev av hyperaktivitet.

Jeg sliter litt med dette selv.

Har du prøvd meditasjon?

Hva med trening?

Det anbefales at voksne som har ADHD løser problemene sine ved hjelp av kognitiv terapi. Nå har ikke jeg ADHD, men jeg vet av erfaring at denne uroen kan løses ved hjelp av dette. Dvs. du blir bevisst på uroen din og på hvordan du skal kanalisere og få utløp for den.



Anonymous poster hash: b01ab...7ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske sikker på at jeg ikke har adhd, jeg er rolig av natur, og har aldri hatt problemer med skole eller lignende, og selvom jeg er urolig osv, så agerer jeg det sjeldent ut, det er mer en følelse på innsiden. Denne uroen har kommet med angsten og etter en del tøffe hendelser. Men har alltid hatt en tendens til dette.

TS.



Anonymous poster hash: f0027...1a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske sikker på at jeg ikke har adhd, jeg er rolig av natur, og har aldri hatt problemer med skole eller lignende, og selvom jeg er urolig osv, så agerer jeg det sjeldent ut, det er mer en følelse på innsiden. Denne uroen har kommet med angsten og etter en del tøffe hendelser. Men har alltid hatt en tendens til dette.

TS.

Anonymous poster hash: f0027...1a8

Jeg har også en slik uro. Den kom etter jeg fikk angst. Føles ut som om kroppen alltid er på "kanten av stupet" på en måte.. Av en eller annen grunn så forsvinner ofte uroen litt på kvelden. Men av og til er den så sterk at jeg ikke får sove. Da kjennes det ut som angst.. Det kjennes ut som om kroppen er ekstremt stressa hele tiden, og at ikke klarer å roe ned. Selv om jeg er en rolig og avbalansert person. Alt dette er på innsiden. Jeg har heller aldri hatt problemer på skolen etc. Har funnet ut av koffein gjør ting verre..

Anonymous poster hash: 70efe...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at den har en fysisk/ nevrologisk rot. At det er noe annet enn angst. Alltid vanskelig å si.

Er andre diagnoser som kan komme med uro, autismespekterdiagnoser for eks. Damer med aspergers bruker være flinkere på det sosiale enn menn. De kan også bli stresset av rot. Blant annet. Personer med ADHD Primary Inattentive (PI) bruker ikke utagere på samme måte som den hyperaktive

Bortsett fra angst, har du andre symptomer i hverdagen?

Kan være fysiske eller mer mentale

Trøtthet, irritabel, humørsvingninger, matlyst, dårlig mage, vekttap/ vektøkning, feber, muskelsmerter osv

Kan være vanskelig å finne grunnen til uro dersom du har angst og den ikke er synderen. Angst bruker påvirke andre faktorer som også en annen skjult sykdom eller diagnose kan påvirke.

Dette var kanskje ikke så hjelpsomt x:

jeg er egentlig en katt

Endret av ord deling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en form for angst/en del av angsten du har. Kan også være en del av depresjon. Uansett, spør terapeuten din om det, han/hun svarer bedre enn KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...