Gå til innhold

Nå kommer PMSen igjen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig sur i dag. Pottesur, faktisk. Alt kjæresten gjør er teit, , jeg har lyst til å brøle og krangle og bråke. Kikka på kalenderen, og joda, jeg skal ha mensen om ei uke. Denne uka kommer til å bestå av at jeg er sint og utålmodig, kjefter og vil være alene. Noe som er vanskelig i ei lita toroms leilighet. Det blir ikke stort bedre når mensen kommer , da ligger jeg på sofaen og knasker piller med varmeflaske på magen. Det er virkelig vondt.

Kjæresten har null forståelse for dette, så det er virkelig et problem for oss begge. Han skjønner ikke at hormonene har noe å si, og sier at jeg må skjerpe meg. Joda, jeg må jo det, men det er ikke bare å knipse, liksom!

Flere som sliter med PMS? Hva gjør dere for å få det bedre for dere selv, og ikke minst de rundt dere?

Anonymous poster hash: a574f...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

Kjæresten burde jo være en enkel bit. Nå er det jo slik at selve perioden er noe latterligjort gjennom bl.a media, så det holder ikke og bare henvise til selve perioden. Det du trenger og gjøre er å forklare han I detalj hva som gjør perioden så jævlig kjip. Han har som alle mennesker sikkert hatt skikkelige mage kramper og andre smerter og ubehag. Hvis han er noenlunde normal i hodet så vet han at så og si alle blir irritable og grettne når de er syke og vil ha forståelse for at du også blir dette, og for enkelte kan perioden være rimelig ille, fint sammenlignbart med og være skikkelig syk.

Kan ikke svare på hvordan man skal få det bedre med seg selv av åpenbare grunner. Jeg bruker nemlig ikke BLEIE. :danse:

Ps: beklager jeg kunne bare ikke dy meg. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det akkuratt likt. Alt kjæresten har gjort er irriterende og jeg er sur, kranglete og føler jeg kun er ute etter bråk. Det verste er jo at selv om jeg vet at jeg må skjerpe meg så er det totalt umulig å få til!

Dessverre ingen råd, bare en liten "trøst" om at flere er i samme båt! :)



Anonymous poster hash: a6c61...96c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Har vært dårlig stemning mellom meg og kjæresten i flere dager nå, hjelper ikke at jeg har PMS. Hos meg er det ordentlig ille, ble forbanna på brødskiva i dag da den ikke ville ligge rett når jeg skulle ta på smøret. Herregud, det er så slitsomt!



Anonymous poster hash: d43a1...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke med PMS?? Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, men du må skjønne at dette også er uutholdelig for kjæresten din!?

Kanskje tatt en prat med legen?



Anonymous poster hash: a664c...89f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke, ja. To, egentlig. Ei uke med PMS, og ei uke med mensen. Jippi :) PMS er verst, uten tvil. Når jeg har mensen er jeg ikke sint, da har jeg bare vondt og ligger stort sett i ro. Jeg skjønner jo at det er trasig for han, jeg er ikke dum heller. Bare irrasjonell og gretten. Ikke er det vondt eller noe, jeg er bare møkksur. Blææh... Lege? Hva skal legen kunne gjøre?

Ts

Anonymous poster hash: a574f...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...