Gjest Estrela Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Hvor ofte kjøper du gaver til vennene dine? Jeg kjøper til jul og bursdag. Hvilket prisnivå ligger du på? Jeg og vennene har blitt enige om å bruke ca. 100 kr per gave. Vi er noen, og hvis alle skal kjøpe til hverandre for hundrevis av kroner blir det fort for dyrt, da flere er studenter, og ingen av oss har store inntekter. Har funnet ut at det finnes mange fine gaver til rundt 100-lappen; en flaske vin, en DVD-film og en pose popcorn (play.com og dvdon.com har ofte mange billige, bra filmer), gavekort på H&M, gavekort på kinobillett, smykker fra Glitter etc. Nå i dag fant jeg et fint makeup-sett i "universalfarger" (farger de aller fleste kler godt) fra Elizabeth Arden på Strawberrynet som kostet under 100 kr; det kjøpte jeg til en venninne som hadde bursdag forleden. (Noget forsinket, I know) Super venninnegave. Når jeg kjøper gaver prøver å tenke på hva jeg selv ville blitt glad for, eller så fisker jeg etter hva venninnene mine ønsker seg. Hva med dere?
nat26 Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Jeg kjøper gave til venner til jul og bursdag jeg og.Prisen kan ligge mellom 100-200kr.Pleier som regel å tenke på hva de liker,spør dem om hva de ønsker seg til jul/bursdag.
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Hvor ofte kjøper du gaver til vennene dine? Jeg kjøper til jul og bursdag, men det hender at jeg kjøper noe til dem utenom, hvis det har skjedd noe spesielt, noen trenger en oppmuntring o.l. Hvilket prisnivå ligger du på? Jeg ligger rundt 100-lappen, rett og slett fordi jeg ikke har så god råd og er det mange jeg skal gi til så kan det bli ganske så mye penger etterhvert. men er det utenfor jul/bursdag og det bare er en/ei jeg skal gi til, så har jeg råd til å legge mer penger i gaven. Kjøper som regel ting som jeg vet de vil sette pris på, ting de har sagt de ønsker seg eller jeg vet de trenger. er kjipt å gi en gave som absolutt ikke faller i smak og som støver vekk på loftet eller blir kastet i søpla.
*Emma* Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har noen venner som jeg kjøper til bursdag og jul og andre som bare får bursdagsgave. Det er noe vi har kommet til enighet om rett å slett for at det ikke skal bli for dyrt. De som er virkeilg nære venner kjøper jeg vel for 2-300kr til. Hvis dere er mange i vennegjengen som kjøper julegaver til hverandre går det jo ann å ha sånn "secret santa" opplegge Dere skriver alle navnene på lapper også trekker alle en lapp hver. Da får alle en gave og vet ikke hvem som skal kjøpe til dem....men siden dere da bare skal kjøpe en gave hver kan dere jo gå opp litt i pris å kjøpe noe skikkelig fint
aline Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Har bare ei jeg kjøper skikkelig gave til, og ho får til ca 200,- til jul (siden ho har to unger som får en liten ting i tillegg) og til bursdag for ca200-400 alt ettersom hva jeg finner og hva jeg har lyst til. Har ikke noen avtale, men i år ble vi å gi 400 ca begge to, ho bor i utlandet og jeg måtte nemlig skrive på ca verdi uttapå pakka!! :-x + hva den inneholdt!! :evil: Måtte bytte noe av det jeg fikk av henne, og det lå rundt 400,- det også. andre venner gir jeg kanskje litt til til bursdag om det feires, men da ca 200,- Gir ikke til andre til jul.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Jeg kjøper bare til bursdager, dersom det feires. Ellers er det bare ei venninne som får julegave av meg. Vi pleier å gi for mellom 150-200 fra meg og samboeren min, og synes dette holder, for vi har en så stor vennegjeng at det nesten alltid er noen som skal ha gaver! (I tillegg har man familie man skal kjøpe gave til..)
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Hvis dere er mange i vennegjengen som kjøper julegaver til hverandre går det jo ann å ha sånn "secret santa" opplegge Dere skriver alle navnene på lapper også trekker alle en lapp hver. Da får alle en gave og vet ikke hvem som skal kjøpe til dem....men siden dere da bare skal kjøpe en gave hver kan dere jo gå opp litt i pris å kjøpe noe skikkelig fint Det var en super ide!! :D Det skal jeg huske på og foreslå til jul i år!! :D Det hadde passet fint i gjengen min.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har ikke så mange som jeg kjøper gaver til; selv er jeg ikke opptatt av gaver i det hele tatt, men til min nærmeste venninne prøver jeg å anstrenge meg for å finne noe hun kan komme til å like. Prismessig havner jeg som oftest mellom 200 og 400. Hadde jeg hatt flere å kjøpe til, hadde jeg nok måttet gå ned i pris. hvor ofte? Jul og bursdag. Jeg var i utlandet på bursdagen min i år, og det ble færre gaver på meg enn normalt.
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Jeg gir mine venner gaver til jul og bursdag, pleier å ligge rundt 200-300 kroner.
LilleSol Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Kjøper til jul og bursdag, + hvis det er noe sepsielt eller noen trenger en ekstra oppmerksomhet. Kjøper ikke voldsomt dyre ting, men vi er fire som henger sammen, og da spleiser tre av oss på gave til den fjerde. Sånn kan vi kjøpe dyrere og finere gaver enn vi hadde hatt råd til alene !
Fat Sally Lee Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Jeg er glad i å gi bort gaver, ikke bare til jul og bursdager, men også ved andre "merkedager". F. eks ved flytting, eksamener, når de er syke, eller bare trenger en liten oppmuntring. Prisen ser jeg som regel ikke på. Finner jeg noe jeg vet vil falle i smak kjøper jeg det uansett om det koster 50 eller 500 kr. Elsker å gi bort gaver :-)
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 Jeg kjøper for mellom 100-200, til jul og bursdag. Men jeg er veldig glad i å gi gaver jeg da, sp gir ofte litt utenom og. Hvis jeg kommer over noe jeg vet en venninne ville bli veldig glad for, kjøper jeg det. Enten det koster 20 kr eller 150 kr.
Tusenfryd Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Jeg fikk en overraskende pakke i dag - fra en venninne som mente jeg trengte en sommerpakke til oppmuntring og glede. Det var et stort badehåndkle og en bok. Jeg ble kjempeglad. For et par uker siden fant jeg en diger solsikke på døren min fra en annen venninne. Dette er rørende gaver som betyr noe, en varm hilsen i en periodevis hard hverdag. Ellers gir vi til jul og bursdag - om det passer sånn og om vi husker det. Til jul kan det være en boks med julekaker, og til bursdager kanskje noe i størrelsesorden cd... hvis det kommer opp. Ikke alle jeg er nær har jeg oversikt over bursdager til. Det er hverdagen som er viktigst.
Dagensdiva Skrevet 17. juni 2004 #14 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har også veldig veldig mange å kjøpre gaver til...kjøper sånn formelt til jul og bursdager..men også til andre anledninger..oppmuntring, eksamener,gal forelska(ja faktisk) osv.. Hos meg kan en gave koste 100..eller 500 som en annen nevnte..jeg må bare finne noe som er ..som virkelig ER personen jeg skal kjøpe til! Elsker å kjøpe gaver jeg oxo..og gi bort følelsen! Til hun som skrev over meg>:Du er så heldig! Sånne ting er så koselig..jeg vil også ha blomst på døren! En venn av meg hadde vært iDanmark for noen uker siden,,og så kom han tilbake med en gave til meg..så søtt da..bare tanken er søt! *Men igjen..vil også ha en søt blomst på døren*
Tusenfryd Skrevet 18. juni 2004 #15 Skrevet 18. juni 2004 Jeg er kjempeheldig. Jeg vet det også og tar ingenting som en selvfølge.
Sarabi Skrevet 18. juni 2004 #16 Skrevet 18. juni 2004 Her er det gaver til bursdag og til jul. Jeg liker best å lage gavene selv... Har alltid vært veldig kreativ, så mye rart har de fått. Jeg synes at håndlagede gaver er bedre enn kjøpte, da det er mye mere kjærlighet i de Lager alltid kort og gavelapper også. Koselig!
nyibyen Skrevet 18. juni 2004 #17 Skrevet 18. juni 2004 Jeg kjøper ikke så dyre gaver til mine venner som dere over, det blir ca. 100 - 150 kr i julegave / bursdagsgave. Men jeg er flink til å finne FINE ting for de kronene! Tjener ikke så veldig mye. Og det er EN ting som irriterer meg! :evil: :evil: BRYLLUPSGAVER :evil: :evil: Har tre bryllup jeg må gå på nå i sommer, til slekt og venninner. Og gavene er så DYRE, det er helt utrolig hva man må ut med (etter å ha punget ut et par tusen i utdrikningslaget). År etter år kjøper jeg fine gaver til dem, og blir bedt om å servere mat / stå i baren i tillegg, og hvert år blir jeg mer og mer deppa. Føler meg som en evig bryllupsgjest. Alle andre er lykkelige, paret blir gift og skal ha flotte gaver og bli servert på hender og føtter. Mens den som ikke selv finner noen å gifte seg med må betale dyre gaver til andre og servere til man blir svett helg etter helg. Utnytting av de single!! Det skulle vært en regel om at hvis en jente ikke blir gift før hun er ca. 40 år så skal vennene og slektningene hun har vært i bryllup hos holde en gedigen fest og overøse henne med fine gaver! (jaaa!)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. juni 2004 #18 Skrevet 19. juni 2004 Jeg gir gaver til jul og bursdag til mellom 100-200 kr. Har ikke så veldig god råd. Av og til hender jeg ser en ting som jeg vet en person jeg kjenner liker, og da hender det jeg kjøper det og gir i gave. Ellers så har jeg en søster som er virkelig flink til å kjøpe gaver til meg, får kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke er like flink å gi igjen.
Gjest Esther Skrevet 19. juni 2004 #19 Skrevet 19. juni 2004 Nyibyen Jeg har en bestevennine som jeg gir og får gaver av hver jul og bursdag .. Og ellers om vi blir bedt på middag/fest til hverandre. Ifjor fikk jeg et fint sølvsmykke av henne, iår fikk jeg ørepynt i sølv som matchet :-) Ellers har jeg en kollega som reiser mye og hun kjøper alltid flotte parfymer til meg ... da gir jeg alltid noe igjen til henne selvom hun sier at hun ikke vil ha noe.
Arkana Skrevet 19. juni 2004 #20 Skrevet 19. juni 2004 Det skulle vært en regel om at hvis en jente ikke blir gift før hun er ca. 40 år så skal vennene og slektningene hun har vært i bryllup hos holde en gedigen fest og overøse henne med fine gaver! (jaaa!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå