Gå til innhold

Amfetaminbruk og oppførsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på om noen kan fortelle litt om hva slags oppførsel folk som går på amfetamin kan få.

Jeg lurer da spesielt på dette med aggressivitet, truende oppførsel og om de sover, da spesielt på nedtur.

Mistenker at en som står meg nær tar dette av og til, men har ingen erfaring med det selv.

Anonymous poster hash: 545b6...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste er at det er fler som bruker dette, enn hva man skulle tro.

Jeg har ikke brukt amfetamin på 13år, men husker de gangene som om det var igår. Jeg var en av dem få som fikk sove, de fleste er for "gira" til det. Feks en med ADHD, vil det da ha motsatt virkning for. De blir roligere oftest.

Merket ingen aggressivitet eller truende oppførsel med verken meg eller noen av vennene mine verken på nedtur eller i rusen.

Naboen min, han ruser seg på amfetamin veldig ofte, og han vil jeg ikke ha inn i huset her. Han og vennene hans er truende til å stjele hva som helst. I rusen. De suller så jævlig at de ikke vet hva de holder på med. Jeg har mistet mye av verdi (som armbånd/smykker/sko osv osv) når han har vært på besøk. Les: Jeg har hatt fest med ALKOHOL. Pga amfetaminen og tyveri, så snakker jeg ikke med ham lenger. Klarer ikke forholde meg til rusfolk.



Anonymous poster hash: 5c08a...b08
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at det er fler som bruker dette, enn hva man skulle tro. Jeg har ikke brukt amfetamin på 13år, men husker de gangene som om det var igår. Jeg var en av dem få som fikk sove, de fleste er for "gira" til det. Feks en med ADHD, vil det da ha motsatt virkning for. De blir roligere oftest. Merket ingen aggressivitet eller truende oppførsel med verken meg eller noen av vennene mine verken på nedtur eller i rusen. Naboen min, han ruser seg på amfetamin veldig ofte, og han vil jeg ikke ha inn i huset her. Han og vennene hans er truende til å stjele hva som helst. I rusen. De suller så jævlig at de ikke vet hva de holder på med. Jeg har mistet mye av verdi (som armbånd/smykker/sko osv osv) når han har vært på besøk. Les: Jeg har hatt fest med ALKOHOL. Pga amfetaminen og tyveri, så snakker jeg ikke med ham lenger. Klarer ikke forholde meg til rusfolk. Anonymous poster hash: 5c08a...b08

takk for svar. Ja jeg mistenker som sagt ikke vanebruk, men mer i perioder kanskje. Vet ikke, og vil ikke gå og beskylde noen for noe heller derfor jeg spør dere her.

Anonymous poster hash: 545b6...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Amfetamin er apedop! Fatter ikke at noen vil seg selv så vondt. Det er sikkert greit de to første timene, men nedturen er forferdelig. Husker jeg tok det en kveld/natt og det tok tre dager før jeg var meg selv igjen. Hjerteflimmer, tungpusthet, indre uro, nervøsitet, angstfølelse, depresjon, null sultfølelse, irritabel, og man går på "autopilot. Virkelig verdt det for noen timers fest og "moro", eller hva..?

Takler ikke folk som går på det her i lengden.

Noen kan nok bli agressive, særlig om man tar det ofte, og mange klarer ikke å sove selv om man er stuptrøtt.

Håper du får snakket ordentlig med vedkommende dersom mistanken din blir for stor.



Anonymous poster hash: 79287...99e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Amfetamin er apedop! Fatter ikke at noen vil seg selv så vondt. Det er sikkert greit de to første timene, men nedturen er forferdelig. Husker jeg tok det en kveld/natt og det tok tre dager før jeg var meg selv igjen. Hjerteflimmer, tungpusthet, indre uro, nervøsitet, angstfølelse, depresjon, null sultfølelse, irritabel, og man går på "autopilot. Virkelig verdt det for noen timers fest og "moro", eller hva..?

Takler ikke folk som går på det her i lengden.

Noen kan nok bli agressive, særlig om man tar det ofte, og mange klarer ikke å sove selv om man er stuptrøtt.

Håper du får snakket ordentlig med vedkommende dersom mistanken din blir for stor.

Anonymous poster hash: 79287...99e

Glemte selvsagt å skrive om bivirkningene på nedturen ja. Helt enig! Det er ikke verdt det!

Anonymous poster hash: 5c08a...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han/hun plutselig ut av ingenting begynt med dette?

Jeg kan gå flere døgn uten å sove, siden jeg ikke får sove blir jeg unormalt irritert, deprimert og har uro i kroppen. Jeg har aldri prøvd Amfetamin og ruser meg ikke på noe annet heller. Disse gangene hvor jeg ikke får sove på flere døgn, er fordi angsten herjer i meg. Har bare måttet akseptere at jeg er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sov en til to timer natt til fredag, dro på jobb og jobbet i tillegg overtid, var hjemme klokken halv åtte ca. Så helt våken ut, og begynte å romstere, rydde og ordne. Han hadde ikke spist overtidsmat og var heller ikke spesielt sulten. Han var unnvikende, han pleier ALLTID uansett å komme bort for å gi meg et kyss og en klem når han kommer hjem fra jobb, men i går gjorde han ikke det.

Han la seg i 4 tiden i natt etter å ha røyket en joint. Når han våknet i dag var han sykt hissig, kranglete og nesten truende.

Nei, jeg vet ikke jeg, men skjønner ikke hvor han får energien fra.

Anonymous poster hash: 545b6...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov en til to timer natt til fredag, dro på jobb og jobbet i tillegg overtid, var hjemme klokken halv åtte ca. Så helt våken ut, og begynte å romstere, rydde og ordne. Han hadde ikke spist overtidsmat og var heller ikke spesielt sulten. Han var unnvikende, han pleier ALLTID uansett å komme bort for å gi meg et kyss og en klem når han kommer hjem fra jobb, men i går gjorde han ikke det.

Han la seg i 4 tiden i natt etter å ha røyket en joint. Når han våknet i dag var han sykt hissig, kranglete og nesten truende.

Nei, jeg vet ikke jeg, men skjønner ikke hvor han får energien fra.

Anonymous poster hash: 545b6...501

For meg som har drivd på med den driten selv, så høres det veldig typisk ut. Jeg fikk aldri sove, prøvde kanskje i et par timer før jeg sto opp og fant på ting å gjøre i huset. Neste natt røyka jeg for å klare å slappe av i huet og dermed endelig sove.

Verken jeg eller noen jeg omgikk på den tiden hadde aggressive tendenser, men det kommer nok ann på bruken. Vi tok det bare på fest, gjør man det flere ganger i uka så er det ikke vanskelig å skjønne om humøret er dårlig.

Anonymous poster hash: b2dbd...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...