Gå til innhold

Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok så jeg har helseangst....

tar sjelden paracet, men tok 1 for ca 15 min siden. Er forkjølet, og fikk plutselig en pulserende hodepine på høyre siden av hodet i kveld som har blitt verre og verre. Derfor tok jeg den. Så sjekket jeg temperaturen min, og den var 38. Nå er jeg plutselig trøtt uten grunn. Det jeg lurer på er, om man feks har hodepine og feber, og det er noe alvorlig, og man tar paracet... "skjuler" den symptomene? Hviis det feks er hjernehinnebetennelse jeg har da, tar paraceten bort hodepinen og smerter osv, og at feberen egentlig vil oppi 40 men ser ut som at den er lavere pga paraceten liksom? At jeg tror jeg ikke har noe alvorlig pga paraceten? Om dere skjønner hva jeg mener... er alltid bekymret for sånn og skulle aldri ha tatt paraceten...



Anonymous poster hash: dd9b7...a30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen hodepiner kan være veldig ille sånn at paracet kan hjelpe litt men ikke helt.. men en paracet skjuler aldri noe den bare hjelper mot smerter.. så skulle det være noe alvorlig så vises det. Det er inngenting og bekymre seg over, det er bra du tok en paracet om du verker veldig. den bruker litt tid på og virke, kansje en halvtime men det pleier og hjelpe og du trenger ikke angre, og være forkjøla og er en skikkelig pine :) God bedring!

Endret av Dreamworld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, paracet vil nok ikke skjule symptomer som feks hjernehinnebetendelse og andre alvorlige sykdommer. Hjernehinnebetendelse forårsaker flere og mer alvorlige symptomer enn hodepine og forkjølelse,; for eksempel meget høy feber, (40+), feberdrømmer, oppkast, kaldsvetting, smerter i ledd og spesielt nakken, og petekkier. Er du frisk nok til å logge på forum og skrive så har du ikke hjernehinnebetendelse, da sykdommen slår deg helt fulstendig ut ( snakker fra erfaring)
Å ta paracept når man er forkjølet går helt greit, så lenge man holder seg til dosen på pakken/gitt av doktor. Dette skal kunne hjelpe mot hodepinen., Har man ikke hodepine så trenger man ikke nødvendigvis ta paracet for å bli kvitt forkjølelsen, da feberens jobb er å kjempe bort infeksjonen.

Hodepinen er nok forårsaket av forkjølelsen, tette bihuler for eksempel. Ta deg et godt varmt bad eller en dusj , ta et "damp bad" for hodet ( kokende vann i vasken, et par dråper pepeprmynteolje i vannet, sett deg på en stol og bøy hodet over vannet, og legg et håndkle over hodet, slik at dampen løser opp slim i nesen. Sov mye og drikk mye væske. . God bedring! :)



Anonymous poster hash: 94276...fc6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To paracet (500 mg x2) hjelper enda bedre.

Anonymous poster hash: 03084...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...