Gå til innhold

Kul på halsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 15 år, som nå nettop oppdaget jeg en kul på halsen, cirka midt på. Den er ganske liten, men jeg kan samtidig se den i speilet, og kan lett kjenne den. Den er ganske hard, og det er ikke så veldig vondt å ta på den, bare litt ubehagelig. Jeg ble veldig redd når jeg fant den, og tenkte med en gang på kreft. Jeg har tenkt å kontakte en lege, men jeg skal reise bort denne uken, og får ikke gjort det før jeg kommer hjem igjen. Er det noen som har/har hatt en slik kul på halsen? Kan det være kreft? Jeg har ikke vært syk i det siste, bare litt forkjølet for cirka 2 uker siden. Jeg føler meg helt frisk nå, og er ikke noe slapp eller noen ting. Kan dere hjelpe meg? Jeg er veldig redd..

Hilsen en bekymret jente..

Anonymous poster hash: 5f9f8...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Det du beskriver høres bare ut som en hoven lymfekjertler. Jeg har hatt flere slike og da jeg fant en første gang ble jeg livredd, trodde også det var kreft. Tror nok du kan ta det helt med ro, kontakt gjerne legen, men som sagt kan du nok ta det helt med ro :)

Anonymous poster hash: c2abd...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært svært sjelden at så unge mennesker som deg får kreft i skjoldbruskkjertelen. Og det er samtidig svært svært vanlig at vi mennesker har kuler i skjoldbruskkjertelen som er helt ufarlige.

Så ikke engst deg for mye for dette er mest trolig en helt ufarlig kul eller en forstørret lymfekjertel.

Men så er det allikevel slik at kuler alltid skal sjekkes, så be foreldrene dine bestille en time hos lege slik at man kan få sjekket dette ut og slik at du kan slippe å være engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...